MorFeus Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 Jeg har tv og internett via fiber i dag, og bruker to homeplug adaptere for å overføre tv-signaler fra fiberboksen til tuneren. Men skal ha opp en mediaboks av et eller anna slag, og en smart-tv etterhvert. Disse skal være på samme nettverk som PC´ene, som er et annet nettverk en der jeg får tv-signalene. Vil det fungere å bruke homeplug enheter på flere nettverk? Hvor jeg beholder oppsettet jeg har i dag. Så legger til et par nye homeplug enheter for "PC" nettverket, slik at jeg kan nå mediaboks, NAS osv fra PC. Har forsøkt å google, søke på diverse forum, men ikke blitt noe klokere. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Hei, fant du ut av dette? Jeg har også tv og internett via fiber, men hverken TV, PC eller router skal stå på samme sted som uttaket i veggen. Jeg et sett av denne typen her fra før: http://www.komplett.no/tp-link-tl-pa411-powerline-starter-kit/764471 Lenke til kommentar
Rim Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Du kan ha flere HomePlug nettverk på samme strømnett, men merk at kapasiteten blir fordelt på alle klientene. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Det skal jeg vel kunne leve med. Bor alene så det blir nok neppe noe problem. Har oppnådd overraskende gode hastigheter med nåværende løsning hvor jeg strømmer fra PC til PS3 samt at det er dønn stabilt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå