Gå til innhold

Get Mikro og dataforb.

Anbefalte innlegg

Noen som har greie på Get og Mikro HD boksene?

Fikk en sånn mikro boks nettopp, men får ikke dataforbindelsen til å virke. Det følger altså med en nettverkskabel som du kan koble til nettet fra boksen, så får du tilgang til diverse tjenester.

På support treffer man som vanlig bare på noen grønnskollinger som ikke har peiling på noenting.

Noen andre som har den boksen og får det der til å funke?

Endret av Delvis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke så mye man kan gjøre selv. Regner med at du klarer å koble nettverkskablen riktig (fra lan-kontakt på ruter til Mikro-boksen). Men du må sjekke under innstillinger / dataforbindelse at den står på Datakabel(Ethernet) og ikke Trådløs forbindelse (se side 47 i bruksanvisningen).

Endret av Mr D
Lenke til kommentar

Ikke så mye man kan gjøre selv. Regner med at du klarer å koble nettverkskablen riktig (fra lan-kontakt på ruter til Mikro-boksen). Men du må sjekke under innstillinger / dataforbindelse at den står på Datakabel(Ethernet) og ikke Trådløs forbindelse.

Den er koblet slik ja. Har prøvd i alle portene, og tilmed prøvd direkte fra modemet.

I innstillinger er det riktig. Har også prøvd skifte til trådløs og så tilbake til kabel og lagret på nytt. Har også

prøvd reinnstallere boksen på nytt, men ingenting hjelper.

Får bare samme feilmelding: "Tilkobling ikke aktiv".

Lenke til kommentar

Kan teoretisk være noe feil med boksen, men sansynligvis ligger problemet hos Get. Hvis boksen er helt ny så tar det ofte noen dager før alle tjenester er oppe.

Ok. Ja ene på support forslo jeg kunne ta boksen med opp og bytte den. Men kan vente en ukes tid hvertfall da og se.

Har du sånn boks der dette fungerer? Hadde vært interessant å høre fra noen som har det. Hvis det er feil hos Get

burde de jo vite det.

Lenke til kommentar

Har ikke samme boks, men HD PVR. Den er vedlig lik bortsett fra opptaksfunksjonen. Hadde tilsvarende problem da jeg fikk den, men jeg var ikke interessert i filmleie, værmelding o.l. så jeg gjorde ikke noe. Men plutselig en dag etter en annen oppdatering så funka det.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kan teoretisk være noe feil med boksen, men sansynligvis ligger problemet hos Get. Hvis boksen er helt ny så tar det ofte noen dager før alle tjenester er oppe.

Heh. Har latt dette ligge til i dag, da jeg stilte spørsmålet på nytt på chatten deres. To sekunder så var det i orden. "enkelt sak når man vet hva som er problemet, bare å beklage at det ikke er gjort før" skrev han etterpå.

Jaja er vel så erketypisk det kan bli det. Først når man er så heldig å treffe nåla i høystakken av fjotter som sitter på support, får man løst noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...