Pubé Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 Punkterte for litt siden, og reservehjulet er 185/65R14, mens de tre andre er 195/65R15. Er det skadelig å kjøre 20-30 mil slik? En Toyota Carina E det er snakk om, og det er høyre bakhjul som er annerledes. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 Dette er vel en framhjulstrekker og da er det ingen fare i og med at ikke hjulene bak er koblet i sammen i en differensial. 2 Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 8. juli 2013 Del Skrevet 8. juli 2013 ^What he said. Hadde du hatt en 4trekker med limited slip differensial(LSD) ville denne blitt spist opp av å kjøre med slik differanse over lengere tid. Evt på en baktrekker med LSD hvis du hadde satt reservehjulet på bak. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 8. juli 2013 Del Skrevet 8. juli 2013 Hva slags magisk diff er nå dett? :-) Er bare vant med eldre biler, så trodde man måtte ha diffsperre for å kunne slippe unna trøbbel når du har tohjulsdrift og det ene hjulet slipper i den glatte oppoverbakken? Altså, hvor vanlig er det, og hvor bra funker slikt i praksis? :-) Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 8. juli 2013 Del Skrevet 8. juli 2013 LSD er ikke så uvanlig selv på en del gamle biler. Jeg hadde en Volvo fra 1986 med dette for en del år siden. Det kalles gjerne for diffbrems. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 8. juli 2013 Del Skrevet 8. juli 2013 Hva slags magisk diff er nå dett? :-) Er bare vant med eldre biler, så trodde man måtte ha diffsperre for å kunne slippe unna trøbbel når du har tohjulsdrift og det ene hjulet slipper i den glatte oppoverbakken? Altså, hvor vanlig er det, og hvor bra funker slikt i praksis? :-) Hørt om Google? http://en.m.wikipedia.org/wiki/Limited-slip_differential Diffen låser hvis det er forskjelli omdreiningene på de to hjulene og hvis hjulene er forskjellig størrelse så vil det ene hjulet dreie med en annen hastighet hele tiden så diffen vil sperre hele tiden noe som sliter på lsd uniten. Den tillater selvfølgelig litt differanse for svinger etc.. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 8. juli 2013 Del Skrevet 8. juli 2013 Hardboiled Rice: Nei, den låser ikke. Den bremser dog den akselen som roterer raskest. En differensialsperre låser, en differensialbrems bremser. 1 Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 8. juli 2013 Del Skrevet 8. juli 2013 Poteito potato. Finnes forskjellige grader av låsing. Jeg har en LSD som sperrer på et visst punkt. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 8. juli 2013 Del Skrevet 8. juli 2013 Kan du ikke si fra når du har testet en bil med en god gammeldags sperre, sånn så du har opplevd forskjellen på en LSD og en skikkelig sperre? Jeg har hatt en bil som opprinnelig hadde åpen diff, der det ble montert en LSD. Så etter en stund med LSD havarerte diffen, og jeg fikk montert en diff med en god gammeldags mekanisk sperre. For å si det sånn, bilen var en helt annen å kjøre med skikkelig sperre.. For meg passet det best, mens det i daglig konebruk ville vært best med en LSD. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 8. juli 2013 Del Skrevet 8. juli 2013 (endret) jeg orker ikke å bruke mer av min ferie på å diskutere med deg, Snylter, du gjør hva du kan for å motsi meg, det har jeg skjønt. Endret 8. juli 2013 av Hardboiled Rice 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 8. juli 2013 Del Skrevet 8. juli 2013 jeg orker ikke å bruke mer av min ferie på å diskutere med deg, Snylter, du gjør hva du kan for å motsi meg, det har jeg skjønt. Det er jo også en måte å møte det på når man blir korrigert. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå