Wolfsi Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 Hei Hjemme har familien en ruter som er på en side av leiligheten mitt rom er på den andre, har en desktop som jeg får relativt godt Internet på, men laptopen min og mobil får problemer, har prøvd å bruke en gammel ruter til få trådløs fra desktop men den er ikke noe særlig god og kan ikke få sikret trådløs med passord, så det er jeg på jakt etter er en ruter som er god for kort distanse og 100 mbs ca, er hva jeg er vant til at virker godt nok, noen som har forslag? håper jeg plasserte dette i riktig plassering, Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 Her er en rimelig fra Asus: https://prisguiden.no/sok?pg-q=router+rt-n12&n=0 1 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 TP-Link WR1043ND er en helt enkel og grei router. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 Hvorfor skal alle bruke routere til enhver tid ? Idiotisk. Få familien til å benytte f.eks. UniFi access punkter (og nei, dette er ikke routere). Kan kjøpes på dustinHome. Så kan en benytte så mange punkter en ønsker og de skyfler oppkoblingene smertefritt mellom hverandre når en beveger seg rundt i området (kun ett trenger å kobles til nett). Utvid ved behov. "Billig og enkel" er forøvrig motsatt proposjonalt med begrepet "godt fungerende" i nittini prosent av tilfellene. Begriper ikke hvorfor alle skal kjøpe seg problemer til enhver tid. Bah! Det var dagens sukk. Lenke til kommentar
Wolfsi Skrevet 7. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2013 Hvorfor skal alle bruke routere til enhver tid ? Idiotisk. Få familien til å benytte f.eks. UniFi access punkter (og nei, dette er ikke routere). Kan kjøpes på dustinHome. Så kan en benytte så mange punkter en ønsker og de skyfler oppkoblingene smertefritt mellom hverandre når en beveger seg rundt i området (kun ett trenger å kobles til nett). Utvid ved behov. "Billig og enkel" er forøvrig motsatt proposjonalt med begrepet "godt fungerende" i nittini prosent av tilfellene. Begriper ikke hvorfor alle skal kjøpe seg problemer til enhver tid. Bah! Det var dagens sukk. vil bare gi deg et dagens sukk tilbake, alt jeg skal er å bytte ut en rutter med en annen, den som har nå får ikke passord sikring inn, altså jeg gir fritt wifi til alle akkurat nå, og jeg vil ha noe som er bilig siden jeg trenger ikke noe alverdens med ekstra funksjoner derfor enkel altså jeg spurte her i hovedsak om noen hadde forslag til en ruter, ettersom jeg til nå kun har brukt gamle som er lagt til side og ikke vært i brukt for annet til nå Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 Hvilken router er det du har? Mulig du vil få kryptering på plass ved å flashe nyere firmware i den. Lenke til kommentar
Wolfsi Skrevet 7. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2013 3com officeconnect wireless 108Mbps 11g cable/DSL router Model WL-537S har prøvd å legge firmware inn på nyt uten at det virket Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 OfficeConnect støtter WEP og WPA (ikke WPA2 dog). Brukte et par slike i riktig gamledager. Bruker du WPA tror jeg du må taste inn hex koden (64 tegn) som passord på enhetene som skal koble seg opp. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 Øh..... Den støtter kryptering den.... 128- bit WPA/WPA2 with TKIP/AES wireless encryption 40/64-bit and 128-bit WEP encryption.. Lenke til kommentar
Wolfsi Skrevet 8. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2013 den jeg har støtter wpa 2 noe som ble brukt på den men nå nekter den noen form for passord eller endringer som gjør at jeg ønsker å byte den ut Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 8. juli 2013 Del Skrevet 8. juli 2013 Har du prøvd å resette den skikkelig? Men ja, du burde bytte den ut, da det er en museumsgjenstand.... Hvorfor bruker du ikke modem fra ISP og din egen router bak denne igjen, istedenfor? Lenke til kommentar
Wolfsi Skrevet 9. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2013 jeg har forsøkt og reset alt som kan bli reset på den og modem her = desktop som får sit internet fra en ruter som andre pc-er og mobiler ikke får inn siklig signal på :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå