Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Hvordan endrer jeg NAT innstillinger

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har i evigheter prøvd å få opnet NAT typen min på COD BO2 nå, og har gitt opp. Jeg har opnet x-anntall porter uten hell (usikker på om jeg har gjort det riktig), prøvd flere forskjellige løsninger, men har fremdeles strict nat type. Forstår virkelig ikke hva annet jeg kan gjøre.

Ville vært fint om noen med gode NAT og port-kunnskaper kunne hjulpet meg litt, evt fjernhjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du logget deg på routeren din, og prøvd å åpne porter derfra altså? Vær sikker på at det er rette porter du skriver inn, og at valg av TCP/UDP er riktig.

Det har jeg. Men jeg er ikke sikker på at jeg skriver dem riktig, siden alt ser helt annerledes ut her enn det jeg har sett på videoer etc. Vanligvis er det to bokser som skal fylles inn, noe som gjør f.eks 3074 - 3074 veldig enkelt å skrive inn. Men jeg har 4 forskjellige bokser...:S

http://bildr.no/view/WmVTTUVE

Jeg har prøvd å gå "kontrollpanelvegen" men da fikk jeg en error som sa jeg skulle bruke internettsiden.

Lenke til kommentar

Jeg har noen spørsmål før jeg kan svare videre.

1. Hvilken internnett leverandør bruker du? Ser du har en THOMSON ST780, vet at NextGenTel har brukt disse men det er nok andre og.

2. Spiller du på PC, Playstation eller xbox?

Lenke til kommentar

Har du prøvd fremgangs metoden som er lister her? Om ikke prøv dette, samt sett statisk ip på datamaskinen din, da jeg mener de routerene der vil at du skal åpne porter mot en spesefik pc, dog ikke 100% på dette.

Funker ikke dette, får du tilgang til å telnete routeren din? Om du ikke vet hvordan du kjør det så gjør du det på følgende måte. (Jeg tipper du kjører win7, om det er feil får forklare når vet hvilken du bruker) Trykk på start knappen og skriv følgende i søkefeltet "Telnet [routerens ip]" uten "". For å gjøre dette må du ha aktivert telnet som gjøres slik du leser her.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Har du prøvd fremgangs metoden som er lister her? Om ikke prøv dette, samt sett statisk ip på datamaskinen din, da jeg mener de routerene der vil at du skal åpne porter mot en spesefik pc, dog ikke 100% på dette. Funker ikke dette, får du tilgang til å telnete routeren din? Om du ikke vet hvordan du kjør det så gjør du det på følgende måte. (Jeg tipper du kjører win7, om det er feil får forklare når vet hvilken du bruker) Trykk på start knappen og skriv følgende i søkefeltet "Telnet [routerens ip]" uten "". For å gjøre dette må du ha aktivert telnet som gjøres slik du leser her.

Jeg gjorde akkuratt slik guiden viste, uten resultater. Ja jeg får koblet til Telnet, men hva gjør jeg der etter at jeg har logget inn, og ser telenorlogoen?

Lenke til kommentar

Jeg skulle foreslå at du prøvd følgende i telnet (Bare endre til rette portene da de under gjelder ps3 og cod), så ikke hele videoen men så ut som de gjorde samme der.

connection bind application=CONE(UDP) port=88
connection bind application=CONE(UDP) port=3074
connection bind application=CONE(UDP) port=3478-3479
saveall

Vi brukte denne metoden da jeg jobbet hos NGT for å få åpnet NATtil PS3 og COD på thomson tg789vn ruteroene da disse ikke fungerer skikkelig med NAT i webgui.

Bra du fikk løst problemet ditt til slutt ;)

Endret av Sakiko
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...