M.K.E.A. Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 La oss si at en syklist skal til venstre i ett kryss. Er han da nødt til å vise med hånda at han skal til venstre eller er det bare noe han bør gjøre? Lenke til kommentar
Quote Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 http://www.lovdata.no/for/sf/sd/xd-19860321-0747.html#14 2. Ved svinging eller annen vesentlig endring av kjøretøyets plassering i sideretning skal det til veiledning for annen trafikant gis tegn. Ja, syklisten skal vise med hånda hvilken retning han skal. Lenke til kommentar
M.K.E.A. Skrevet 6. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2013 (endret) Det var det jeg trodde, men reklamen til vegvesenet med Thor Hushovd fikk meg til å tvile. Trodde først den skulle vise bilister at de skulle være mer oppmerksom på syklister, men den skal kanskje vise at syklister heller ikke er så flinke i trafikken? (de viser dette dårlig i såfall etter min mening). I videoen når dama i bilen bak har tenkt å gjøre en forbikjøring så skjærer Hushovd rett til venstre uten å vise noen tegn. Og senere kjører han mitt i veien mot isbilen, og etter det kommer han rett fra trappene og rett ut i veien foran bilen. http://www.youtube.com/watch?v=D_W4xE7_7TI Endret 6. juli 2013 av M.K.E.A. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Vil tro at meningen med reklamen er å sette fokus på at vi alle har et ansvar. Lenke til kommentar
M.K.E.A. Skrevet 7. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2013 Men det er jo ganske dumt å bruke en kjent syklist fordi man regner med at en kjent syklist vil sykle riktig i trafikken. Og det kommer ikke godt frem at Hushovd gjør feil i denne reklamen. 1 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 (endret) Ikke det? I flere av tilfellene er det jo hushovd som gjør ting feil. Endret 7. juli 2013 av Hansien Lenke til kommentar
M.K.E.A. Skrevet 7. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2013 (endret) Det er jo det som er poenget mitt, at hushovd kjører feil i trafikken. Man regner jo med at en syklist som han burde kunne reglene, derfor mener jeg det er dumt å bruke han i en reklame hvor det vises hvordan det ikke skal gjøres. Kommer mye bedre frem at bilene gjør feil enn de feilene hushovd gjør. Spesielt hvis det er syklister som ikke har lappen og ikke er like stødige på trafikkregler. Tenk deg for eksempel en 14 åring på sykkel, han vil mest sannsynlig anta at hushovd sykler riktig i trafikken og ikke tenke over feilen med å ikke vise med hånda at han skal til venstre i et kryss. Endret 7. juli 2013 av M.K.E.A. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 En person som er fult oppegående og fornuftig nok til å slippes fri etter trafikken greier selv å forstå at flere av scenariene på videoen der burde vært gjort annerledes. Uavhengig om det er en proffsyklist eller ikke som er stjernen. Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 La oss si at en syklist skal til venstre i ett kryss. Er han da nødt til å vise med hånda at han skal til venstre eller er det bare noe han bør gjøre? Man bør bruke håndsignaler om mulig, men plassering i veibanen er også tegngiving, og av praktiske hensyn er det ikke alltid mulig å ta hendene av styret. 1 Lenke til kommentar
hean Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 Ingen her har forstått... det er ikke Thor Hushovd, det er en katt 2 Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 Herregud. Hele poenget med den snutten er å vise hvordan ting ikke skal gjøres. De har flere videoer. Se alle. Dette er det jeg var redd for da jeg så den videoen, at noen bare vil fokusere på akkurat den, og ikke få med seg resten. Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 (endret) Hele poenget er jo å vise at du kan, og i værste fall vil dø, hvis du ikke sykler fornuftig. (for du har jo ikke 9 liv) Videoen må ses ganske usammenhengende for å gi et annet inntrykk. En 14-åring tviler jeg dessuten på at vet hvem Hushovd er, og at nevnte 14-åring skal ha lært seg trafikkregler av foreldrene... Endret 15. juli 2013 av steinrawr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå