CasterAnd Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Jeg har et raspberry pi-kort som jeg bruker for det meste til IRC logging og IRC bouncer, men jeg skulle gjerne ønske å kunne bruke pi'en som lydkort over nettverket også. Altså: I lydkort-listen på datamaskinen min ville jeg få opp "raspberry pi" som en enhet, over nettverket. Noe programmer til dette? Da jeg bruker pi'en til IRC saker har jeg allerede installert et OS (Soft-Float Debian Wheezy), så å bruke noe andre OS'er er ikke et alternativ. Noe guider på dette? Altså, jeg ønsker at lydsignalene skal gå FRA pcen, gjennom nettverksledningen, så TIL pi'en og deretter ut til høyttalerne gjennom lydutgangen på pi'en Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 jeg googlet net sound linux og fant denne http://plasmasturm.org/log/soundserverhack/ Alsa og ssh er tilgjengelig på PI, så da er det bare å sette i gang. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Jeg synes det virker litt baklengs å bruke Pi-en som et lydkort til PC'en. For meg er det mer naturlig å sette opp en form for musikk-server på PC-en som Pi-en kobler seg til. Det betyr at du må styre musikken via Pi; og det er muligens litt for knotete? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 (endret) Pulseaudio kan vel gjøre dette. Du kan også ta en kikk på mpd, men det er bare for musikk. Endret 6. juli 2013 av Lycantrophe Lenke til kommentar
tingo Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Det er mange muligheter: NAS kan også gjøre dette. Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 7. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2013 jeg googlet net sound linux og fant denne http://plasmasturm.org/log/soundserverhack/ Alsa og ssh er tilgjengelig på PI, så da er det bare å sette i gang. Flott! Har Terminal Emulator på Winpc, vil det fungere likevel hvis jeg kjører Terminal Emulator som admin og apt-get alsa og ssh? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå