Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Promillekjøring på festival dagen-derpå


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg ble tatt med promille etter å ha vært på en festival og drukket for mye kvelden før. Ble tatt med 0,88 i promille rundt klokken 12 neste dag når vi skulle inn til byen for å kjøpe noe mat. Jeg tenkte rett og slett ikke på det og det er det som gjør det så utrolig unødvendig og meget tungt for meg å håndtere. Passasjeren hadde 0,0 i promille, men ettersom jeg følte meg helt 100 % klar kjørte jeg uten å tenke på at jeg skulle be han kjøre. Jeg kjørte sikkert 300 meter før jeg ble stoppet (de har selvfølgelig kontroll når det er festival så ble ikke stoppet fordi jeg kjørte farlig eller noe sånt. Det føles utrolig dumt og jeg må innrømme at jeg har det veldig vondt nå. Det kommer aldri til å skje igjen hvertfall. Jeg kommer til å vente faen meg 24 timer etter jeg har inntatt alkohol i fremtiden for å være sikker.

 

Jeg samtykket til forholdet og svarte på alt de spurte om så jeg håper det formilder saken.

 

De tok ikke blodprøve, men brukte en slags blåsemaskin som vistnok var godtkjent i retten. Burde jeg spurt om blodprøve? Jeg kan ikke tro at jeg kan føle meg så upåvirket med 0,88 i promille.

 

Jeg har aldri hatt noen problemer med politiet før.

Førerkortet ble tatt på stedet.

 

Er det noen som vet sånn omtrent hva jeg får?

Har noen noen tips om hvordan jeg kan formulere meg og hva som er viktig for at straffen skal bli mildere?

Vi snakker ikke ubetinget fengsel?

 

Jeg forstår at dette kun er min egen feil som oppfører meg uaktsomt og ikke tenker etter før jeg handler. Har aldri vært så skuffet over meg selv. Anonym poster: 697bf43252b0243389d0b847e7f7fc86

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skulle tatt blodprøve. Det tar tid å komme seg fra stedet der du ble tatt til et legekontor der du kan ta blodprøve, og på denne tiden så bør promillen din ha gått ned.

 

Ingen bryr seg om unnskyldningene dine, selv om jeg har stor medfølelse for at dette er veldig kjedelig så har det ingenting å si.

 

Er du på prøvetid?

 

Vi snakker om i verste fall betinget fengsel, en saftig bot rundt en månedslønn og inndragelse av førerkortet i minst et år.

Endret av B25S
Lenke til kommentar

Du skulle tatt blodprøve. Det tar tid å komme seg fra stedet der du ble tatt til et legekontor der du kan ta blodprøve, og på denne tiden så bør promillen din ha gått ned.

 

Ja, den bør det. Det er politiet og retten også klar over, så de får en sakkyndig beregning av hvor mye promillen din var på tidspunktet for kjøringen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, den bør det. Det er politiet og retten også klar over, så de får en sakkyndig beregning av hvor mye promillen din var på tidspunktet for kjøringen...

Kommer an på geografi - i hvilken grad politiet har klønete rutiner.

 

Bekjent av meg fyllekjørte for litt siden. Ble anmeldt på stedet og politiet tok seg inn i campingvognen hans samme natt og kjørte han midt på natta til nærmeste åpne legekontor (som er 1,5 timer unna), og hvor mye promillen hadde gått ned ble ikke tatt hensyn til i retten.

Lenke til kommentar

Fikk forresten et skriv som jeg rev i stykker fordi jeg var så sint, men der sto det noe om strafferabatt ved tilståelse eller noe liknende. Har noen erfaring med hvor mye dette er? Er det en rabatt som blir effektuert på alle typene straff eller kun en? Tenker da på om rabatt reduserer både boten, betinget fengselslengde og førerkort inndragelse?

 

Vil dette være på rullebladet for alltid eller foreldes det på et tidspunkt? Anonym poster: 697bf43252b0243389d0b847e7f7fc86

Lenke til kommentar

Ja, den bør det. Det er politiet og retten også klar over, så de får en sakkyndig beregning av hvor mye promillen din var på tidspunktet for kjøringen...

Tull, det er ekstremt individuelt og forskjeller fra distrikt til distrikt er stor..

 

Jeg hadde LETT krevd blodprøve, dette skal du opplyses om, er forskjell på straffenivå ved 0,88 og 0,3..

 

Promille kjøring straffes uansett strengt og godt er det..

 

jeg synes at det er ganske, eller hvertfall litt, positivt å kjøre med promille etter at du har vært på en festival. det er liksom en del av livet!

idiot.

Lenke til kommentar

Kunne jeg også spurt om hvordan de fastsetter hva månedslønnen min er? De kan vel ikke spørre min arbeidsgiver? Tar det det ut i fra tidligere års samlede lønn? Anonym poster: 697bf43252b0243389d0b847e7f7fc86

 

Noen som vet dette? Skiller rundt 30.000 i mitt tilfelle hvorvidt de tar fra i fjor eller ikke. Anonym poster: 697bf43252b0243389d0b847e7f7fc86

Lenke til kommentar

 

 

Noen som vet dette? Skiller rundt 30.000 i mitt tilfelle hvorvidt de tar fra i fjor eller ikke. Anonym poster: 697bf43252b0243389d0b847e7f7fc86

 

Tar vel snittet av siste 12 mnd om jeg ikke tar feil. Beste du kan gjøre er å bare legge seg helt flat og forklare deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...