Gå til innhold

Hva strøk du på oppkjøring for?


-Bård

Anbefalte innlegg

Fortell sensor hvorfor du gjør som du gjør, feks i fra posten over meg her - Si at du har sett skoleklassen, å kjører forbi med foten på bremsen, klar til å evt bremse mer/stoppe.

Ja, jeg gjorde faktisk det. Kanskje det som reddet situasjonen, at jeg bemerket det og fortalte hva jeg tenkte i det vi passerte. Sensor var bare uenig i vurderingen min, og på oppkjøring er det bare én mening som teller.. ;)

Endret av :utakt
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Strøyk ikke, men var bombesikker på at jeg kom til å gjøre det. Ca. 10 min inn i oppkjøringen skal jeg ta av veien inn til venstre. Det er vinter, glatt og i oppoverbakke. Bakkestart på vinterføre er jo ikke enhver ung sjåførs drøm. Klarte da å kvele bilen mens jeg var over i motsatt kjørefelt. Biler i dette feltet har ikke sikt pga. bakketopp, og det er glatt. Mao, skapte en potensielt farlig situasjon. Slappet da veldig av resten av turen, da jeg var helt sikker på at lappen røyk. Tror dette reddet meg, da jeg stod uten noen særlig bemerkning angående hendelsen.

 

Når jeg da noen år senere skulle ta hengerlappen (BE), var det en feil jeg fikk utpekt. Parkeringa på trafikkstasjonen. Jeg fikk hengeren rett, men på streken, så spurte sensor om jeg skulle prøve igjen. Han sa ar det fikk være mitt valg. Parkerte igjen, denne gangen godt innenfor alle streker. Fikk da bemerkning om at jeg burde ha fått det til på første forsøk. Noe som er morsomt, da man sjelden ser perfekt parkering med henger uten en liten justering.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 4 år senere...
Gjest skrev (På 17.7.2013 den 9:08 PM):

Jeg rygget på autovernet under min oppkjøring.

Så på klokka under hele timen (45min time?) og estimerte at jeg aldri kom til å rekke bykjøringen siden sensor nå hadde ledet meg så enormt langt oppå et fjell jeg aldri hadde kjørt oppover før, så når sensor etter 12 evigheter endelig bad meg finne et sted å snu så tok jeg selfølgelig første og verste. En liten sti ned til ei hytte ble min avkjørsel, og selv avkjørselen gikk greit, men ble stående og holde den på giret (imens annen bil kjørte forbi oss) uten å merke at bilen sakte men sikkert trillet bakover og laget en knirkelyd når den ble stoppet av autovernet. Sensoren måtte selfølgelig spørre ironisk ved timens slutt "Hvordan tror du det gikk nå da?", hvor jeg svarte ganske nedbrutt "Jeg tror jeg har bulket bilen til Frode (kjørelæreren)..".

Gikk heldigvis helt knirkefritt andre gangen, og kjørelæreren tok det helt konge, kan ha noe med at han allerede hadde ny Peugot 308 i bestilling.

 

Beste rådet jeg kan gi, som jeg skulle ønske noen hadde gitt meg:

 

Sensor ser ikke etter dyktige sjåfører, det er noe du får med mengdetrening etterpå. Sensor ser etter sjåfører som alltid tar den sikre/trygge avgjørelser. Hadde jeg kjørt bilen helt alene den dagen og valgt å snu selv, så hadde jeg naturligvis ikke snudd på den krøkkete lille hyttestien, da hadde jeg lett kjørt 3-4km til jeg fikk en skikkelig snuplass å snu bilen på.

takk

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er kun mulig å få medhold på klage på formelle forhold ved gjennomføring av praktisk prøve. Altså vil man ikke få gjennomslag for klage på sensors vurdering av prøven som helhet, men man kan få medhold dersom man påpeker uriktige formelle forhold ved gjennomføringen av prøven. Det kan være fint å forberede seg på at sensor er nysgjerrig på hvilke vurderinger kandidaten har gjort, når kandidaten velger å kjøre 30ish % saktere enn fartsgrensen. 

 

Endret av LaneAssist
Ser nå at opprinnelig spørsmål var fra 2013 😆 takk for meg... ​
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...