SD88 Skrevet 6. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2013 Hei. Lurte på om noen vet om det er mulig å måle antall GB man bruker i måneden på bredbånd, finnes det noe program for dette? Har fast linje fra Telenor og er nysgjerrig på hvor mye jeg bruker nettet i gjennomsnitt hver måned. Betaler en fastpris på totalt 478,- i måneden og kan bruke nettet så mye jeg ønsker, så dette er bare grunnet rein nysgjerrighet. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 6. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2013 Siden du tydeligvis har funnet ut hvordan du gjør det. Kan du dele? Skulle likt å tatt en måling selv. Lenke til kommentar
madmats Skrevet 6. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2013 Logg inn på GUI til modemet ditt (sett at du har et rutermodem) og se om du finner noen trafikklogg. så kan du se antall motatt og sendt bytes. nullstill eller noter hva det står på og sjekk igjen om 30 dager. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2013 Tror Netlimiter 2 monitor kan sjekke forbruk over tid. http://www.netlimiter.com/featurelistnl2.php Lenke til kommentar
tingo Skrevet 7. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2013 Jeg bruker darkstat, installert på brannmur-maskina mi. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 11. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2013 Det finnes diverse programvare for å måle dette på den enkelte klient, men det kan være praktisk å måle det på gateway så man får samlet trafikk mellom lokalt nettverk og Internett. Jeg bruker DD-WRT, som gir en OK oversikt. Det finnes også annen firmware som tilbyr mer fancy visning, og noen måler også per klient. Noen velger å kjøre en dedikert maskin som router/brannmur i stedet for de kommersielle hjemmerouterne. Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 21. august 2018 Rapporter Del Skrevet 21. august 2018 Jeg har ingen logg på databruk på routeren. Men det hadde vært fint å vite. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå