larsen_1 Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 (endret) Skulle kjøre en tur med Avensisen min i dag(2001 mod) og etter å ha kommet opp i ca 40-50 km/t begynte det å riste godt under bilen. Sjekket hjulmuttere og alle satt godt skrudd til. Jeg har opplevd lingnende risting tidliger med en gammel Granada jeg hadde hvor problemet da var kast i mellomakselen. Det er jo forhjulsdrift på min Avensis. Kan det være drivakslene, foringer? Flott om noen kunne hjelpe. Endret 6. juli 2013 av larsen_1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Kjenner du ristinga mest i rattet er det noe med fohjula. Kjenner du det i hele bilen er det mulig det er noe bak. Kan være avbalanseringsvekt som har hoppa av eller hjullager. Hvis det er når du bremser, eller blir værre når du bremser er det trolig kast i en skive. Sett beinet ditt øverst på dekka og dytt til alt du makter og har. Kjenner eller hører du et "klank" eller noe da er det nok hjullagre. Hadde det på min første bil. Da kunne jeg også gynge bilen sidelengs og høre klakkelyder. Lenke til kommentar
larsen_1 Skrevet 6. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2013 Kjenner du ristinga mest i rattet er det noe med fohjula. Kjenner du det i hele bilen er det mulig det er noe bak. Kan være avbalanseringsvekt som har hoppa av eller hjullager. Hvis det er når du bremser, eller blir værre når du bremser er det trolig kast i en skive. Sett beinet ditt øverst på dekka og dytt til alt du makter og har. Kjenner eller hører du et "klank" eller noe da er det nok hjullagre. Hadde det på min første bil. Da kunne jeg også gynge bilen sidelengs og høre klakkelyder. Merker ingenting i rattet eller når jeg bremser. Hadde service på den i februar. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Du kan jekke opp ett og ett hjul, snurre på det (lytte etter ulyder) og kjenne hardt etter om det er noe slark. Lenke til kommentar
larsen_1 Skrevet 6. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2013 Skal se mer på det i morgen. Takker for svar så langt. Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Kan være mye egentlig. Men av erfaring: Kast i bremseskive, drivknuten holder på å ryke, en avbalanseringsvekt har falt av dekket. Kulelager. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Hadde samme problemet på min bil og da var det drivknuten som røk. Merket ingenting i forkant, kom bare helt ut av det blå Lenke til kommentar
larsen_1 Skrevet 7. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2013 Hadde samme problemet på min bil og da var det drivknuten som røk. Merket ingenting i forkant, kom bare helt ut av det blå Har heller ikke merket noe i forkant. Lenke til kommentar
larsen_1 Skrevet 7. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2013 Tok en liten kjøretur med bilen nå og merket ingenting av vibrasjoner. Var vel oppi ca 70-80 km/t. Jekka også bilen opp for å sjekke om det var slark i hjula. Tyder på at det er noe som kommer å går..?? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 Jeg vet det kan ofte skje om vinteren. Man får snø som pakker seg i hjulet og det begynner å riste som F! Så løsner/smelter den og alt er fint igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå