JFM Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 (endret) Hei. Da laptoppen min Acer Iconia W510 ikke har dvd-rom og at sata dvd-rommen på min stasjonære pc har gått til faens tenker jeg å kjøpe ny ekstern, som jeg kan bruke på begge. Siden min Acer Iconia W510 krever at en ekstern dvd har eget ac adapter (strømledning i stikkontakt) for å kunne boote fra dvd (i anledning installering av windows) må jeg ha en slik. Men hadde også vært greit å kunne droppe ac adapteret, når man ikke skal boote fra dvd, og heller bare få strøm over usb. Finnes det en billig og grei ekstern dvd som har denne muligheten? Takker for svar Endret 6. juli 2013 av JFM Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Tja se på f.eks: SAMSUNG USB 2.0 Ultra Portable External DVD Writer Model SE-218BB/RSBS Samsung DVD Writer, SE-218BB USB 2.0, DVD±R: 8x, DVD±R DL: 6x, CD-R: 24x, Slim, Retail, BLACK Men kan ikke garantere den vil virke på full hastighet på de fleste laptop, enkelte klarer ikke å gi full strøm til å trekke DVD plater eller harddisker på full hastighet gjennom USB2 porten, så det kan være lurere å ha enhet som bruker 2 usbporter i så fall. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 6. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2013 (endret) Den har jo ikke mulighet for eget ac adapter Ser etter noe sånt som Samsung SE-S204S, men finner ingen (i Norge) som selger den Endret 6. juli 2013 av JFM Lenke til kommentar
tingo Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 Dustin har flere Samsung: http://www.dustinhome.no/xgroup/22580/eksterne-dvd-brennere/?filters=m_samsung men det er ikke lett å se om de støtter ekstern strømforsyning eller ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå