Bringisen Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Til dere som bruker HDR. Hvilket program bruker dere til prosessen og hva synes du er bra med programmet? Jeg har 5D MkIII som har HDR funksjon , men synes likevel det er greit å gjøre dette selv hjemme foran PCen. Har også Canon sin programvare , Lightroom 4 og Photoshop Elements 11 , men er av den oppfatning at et dedikert HDR program er enklest og gir best resultat. Mulig jeg tar feil , så arrester meg gjerne På forhånd takk! Lenke til kommentar
tole Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 http://www.hdrsoft.com/download.html Synes Photomatrix er et bra program for HDR-eksperimentering Lenke til kommentar
greenman Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Luminance HDR fungerer greit. Er gratis. Lenke til kommentar
larsen_1 Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Luminance HDR fungerer greit. Er gratis. Testa det og bildet bli helt teit. Fant en snutt på YT og fulgte anvisninga..Mulig noe feil jeg gjør. Lenke til kommentar
lashrasch Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 (endret) Jeg har fått mange greie resultater med Photomatix. Jeg bruker også photomatix-plugin i Photoshop/Lightroom. Eksempel med Photomatix-plugin: Endret 26. juli 2013 av Lars Anker-Rasch 1 Lenke til kommentar
larsen_1 Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Jeg har fått mange greie resultater med Photomatix. Jeg bruker også photomatix-plugin i Photoshop/Lightroom. Eksempel med Photomatix-plugin: Men det er ikke freeware. Ok, jeg har ikke problem med å betale for et greit HDR program, men jeg lasta ned Luminance og fikk ikke noe greie på det. Så derfor avventer jeg. Forøvrig et ganske stilig bilde du la ved Lars. Lenke til kommentar
lashrasch Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 (endret) Freeware er hva du gjør det til. jeg har ikke betalt en krone for Photomatix. Og det var vel ikke akkurat freeware trådstarter spurte etter. Takk for det! Endret 26. juli 2013 av Lars Anker-Rasch Lenke til kommentar
larsen_1 Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Freeware er hva du gjør det til. jeg har ikke betalt en krone for Photomatix. Og det var vel ikke akkurat freeware trådstarter spurte etter. Takk for det! Vel, jeg hvet hvor jeg kan anskaffe meg free Photomatix..er bare å laste ned men tenkte meg noe mere seriøst! Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Jeg bruker Photmatix Pro til HDR, synes det er et godt og stabilt program som har etterhvert skapt seg lang erfaring. (jeg betaler gjerne for gode fornuftig prisete program, uten noen som betaler blir det mange færre program å velge mellom - de må jo leve av noe de som lager program og) Tor 3 Lenke til kommentar
lashrasch Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Vel, jeg hvet hvor jeg kan anskaffe meg free Photomatix..er bare å laste ned men tenkte meg noe mere seriøst! Noe mere seriøst? Photomatix er da rimelig seriøst når det gjelder HDRi. Det er enkelt å bruke, både hovedprogrammet og plugin/filter, og gir deg grei kontroll over de fleste parametere du burde ønske å justere. Eventuelt kan man gjøre alt sammen i Photoshop, men det kan være en tungvint og tidkrevende affære. Lenke til kommentar
tole Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Testa Luminance HDR og ble ikke videre imponert. Det gir jo effekt på bildene, men jeg synes Photomatrix er mye lettere å eksperimentere med for å få gode resultater. Man kan sikkert skvise ut bra bilder med Luminance HDR også hvis man setter seg godt inn i programmet, men jeg vet ikke om jeg har den tålmodigheten. Ellers er det en del andre HDR-programmer. Et rimelig godt utvalg her av både payware og freeware. http://captainkimo.com/hdr-software-review-comparison/ Lenke til kommentar
lashrasch Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Testa Luminance HDR og ble ikke videre imponert. Det gir jo effekt på bildene, men jeg synes Photomatrix er mye lettere å eksperimentere med for å få gode resultater. Man kan sikkert skvise ut bra bilder med Luminance HDR også hvis man setter seg godt inn i programmet, men jeg vet ikke om jeg har den tålmodigheten. Samme her. Testet det nå, men det var litt mer knotete enn hva Photomatix er. Lenke til kommentar
brk Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Til dere som bruker HDR. Hvilket program bruker dere til prosessen og hva synes du er bra med programmet? Jeg har 5D MkIII som har HDR funksjon , men synes likevel det er greit å gjøre dette selv hjemme foran PCen. Har også Canon sin programvare , Lightroom 4 og Photoshop Elements 11 , men er av den oppfatning at et dedikert HDR program er enklest og gir best resultat. Mulig jeg tar feil , så arrester meg gjerne På forhånd takk! Kjøp Nik Software pakken. Absolutt et godt kjøp. Lenke til kommentar
lashrasch Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Kjøp Nik Software pakken. Absolutt et godt kjøp. Nik Software har jeg aldri vært borti før. Ser artig ut. Jeg gir det et forsøk Lenke til kommentar
brk Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Sinnsykt god pluginpakke, min favoritt er Silver Efex, Lenke til kommentar
larsen_1 Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Kjøp Nik Software pakken. Absolutt et godt kjøp. Kun til windows? Bruker mac. Lenke til kommentar
brk Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Kun til windows? Bruker mac. Til mac også Lenke til kommentar
lashrasch Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Sinnsykt god pluginpakke, min favoritt er Silver Efex, Hoisann, dette var en rimelig god del mer komplisert enn photomatix osv, men du har desto mer kontroll. Kan du hjelpe meg med en ting? Jeg setter sammen fem eksponeringer og åpner de som "smart object" slik at HDR efex blir liggende som et filter. Jeg redigerer og styrer i HDR efex og når jeg er fornøyd med hvordan det ser ut, trykker jeg på OK. Bildet er fortsatt i 32bit. Hvordan kommer jeg meg fra 32 til 16bit uten å totalt endre på bildet? Vanligvis går jeg til "Image -> Mode -> 16bit" Men dette åpner nå camera raw og endrer totalt på hvordan bildet ser ut, uansett om jeg ikke drar i noen av spakene.... 1 Lenke til kommentar
brk Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Tja, si det du.. har prøvd meg frem men finner ikke ut av det der. Du får spørre på nik softwares support, eller i google + gruppen deres. Lenke til kommentar
lashrasch Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Ok, jeg har sendt sprøsmålet til Nik support, så får jeg se hva de sier. Jeg finner det merkelig at dette ikke er enkelt tilgjengelig informasjon gjennom FAQ eller liknende. Det er jo totalt avgjørende. Hva skal jeg med en 32bit fil, annet enn å komprimere den til 16bit? Oppdaterer her når jeg har fått svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå