Gå til innhold

Rumenerne ved sognsvann anmelder kommunen for tyveri

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har i utgangspunktet ikke noe imot romfolk, men skulle ønske de kunne vært litt flinkere til å rydde opp etter seg. Det står jo søppelkasser overalt, men likevel klarer de å forsøple store områder. Spesielt surt når dette går utover friluftstilbudet Sognsvannsområdet utgjør.

Lenke til kommentar

Tror vi gjør lurt i å unngå rase og utlendingfokus generelt i tråden er dere snill.

Faktum er at de ikke har midler til å bo i Norge, vet selv at de bor ulovlig og bryr seg ikke siden det ikke finnes konsekvenser for de.

Norge må ta en avgjørelse, stenge grensene og stramme inn,

Eller legge til rette for fattiges opphold, noe som krever nye ordninger, ansatte og bygg.

Edit: skrivefeil, diskusjon, lag en mobilapp please!

Endret av Korporal Kranium
Lenke til kommentar

Jeg har i utgangspunktet ikke noe imot romfolk, men skulle ønske de kunne vært litt flinkere til å rydde opp etter seg. Det står jo søppelkasser overalt, men likevel klarer de å forsøple store områder. Spesielt surt når dette går utover friluftstilbudet Sognsvannsområdet utgjør.

Ja, du har rett, mediafokus på dette, medfølgende kriminalitet knyttet til de fører til at det er vanskelig å være positiv til situasjonen, men det er også sannheten, Norge burde stramme inn kraftig og legge til rette for problemstillingen før vi kan fortsette å ha åpne EØS grenser.

Lenke til kommentar

Faktum er at de ikke har midler til å bo i Norge, vet selv at de bor ulovlig og bryr seg ikke siden det ikke finnes konsekvenser for de.

Nevnte det i en annen tråd, men så en fyr (les: sigøyner) i Oslo sentrum som hadde et skilt hvor det stod at han trengte penger til å reise tilbake til Romania. Really? Er det derfor du reiste hit? For å reise tilbake?

Det er en mobilversjon av siden som kommer opp automatisk om identen på nettlesern din er mobile. Det er den offisielle versjonen laget av IPT (programvaren brukt for dette forumet). Slikt som skrivefeil burde tastaturet ditt klare å ordne.

Lenke til kommentar

Tror vi gjør lurt i å unngå rase og utlendingfokus generelt i tråden er dere snill.

Norge må ta en avgjørelse, stenge grensene og stramme inn,

Eller legge til rette for fattiges opphold, noe som krever nye ordninger, ansatte og bygg.

Stenge grensene og stramme inn går ikke siden det vil bryte grovt med Norges viktigste avtaler med resten av Europa, som vil få alvorlige konsekvenser for over 80% av norske næringsinteresser.

For øvrig finnes det allerede bortvisningsmuligheter definert i utlendingsloven for EU/EØS/EFTA borgere. Lovverket er allerede der. Det blir bare ikke tatt i bruk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, du har rett, mediafokus på dette, medfølgende kriminalitet knyttet til de fører til at det er vanskelig å være positiv til situasjonen, men det er også sannheten, Norge burde stramme inn kraftig og legge til rette for problemstillingen før vi kan fortsette å ha åpne EØS grenser.

Igjen, hvor mye av norske næringsinteresser er du villig til å ofre for å kunne kaste ut romfolka?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

På den ene siden vil vi gjerne blir rikere og skaffe oss enda flere ting og tang, som betyr at vi får enda mere å holde øye med, og dermed også skape et større og enda mer stressende overvåkningssamfunn - mens på den andre siden liker vi ikke at noen andre kommer hit, og enten ber om hjelp fra oss som er rike, eller bare stjeler det de klarer å komme over, uten at vi klarer å kontrollere og styre dette. Vi må kanskje velge; enten å være enda mer griserike, og lage enda større murer rundt kulturen vår for beskyttelse av rikdommen, eller vi kan dele mer med den så kalt fattige verden, og slippe disse forbaskede høye murene

Lenke til kommentar

rummenere og andre EU/eøs borgere kan ikke bortvises fra et EU/EØS land, uten begrunnelse. den eneste muligheten for å sende er hvis den enkelte borger har gjort noe ulovlig eller brutt reglene. Å stenge grensene eller bortvise uten grunn ved å bryte eøs reglene, kan skal store problemer for Norge enn at noen rummenere bor i Norge! vi er medlem av EØS som kan skaffe oss fordeler og ulemper uheldigvis er rumenerne et problem for oss.

kilde: http://www.une.no/sakstyper/Oppholds--og-arbeidstillatelse-for-EOS-borgere/

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sier som jeg har sagt mange ganger før;

En skandinavisk union (Norge, Danmark, Sverige, Island) ville hatt nok "makt" samlet til å ha stor innflytelse i EU. Vi burde meldt oss ut av dagens EU og heller hatt en handelsavtale. Vi er "brødre" i kultur, og jeg tror mange fra de aktuelle landene deler mine meninger. Med grensekontroll av "våre" grenser ville vi langt på vei blitt kvitt problemene med "frie" grenser innen hele EU. De landene som deler mest kultur og har noenlunde lik økonomi burde vært mindre "unioner", samlet under en paraply-EU. Situasjonen nå er vi har samlet alt for mange ulike kulturer og økonomiske forskjeller under en og samme paraply, som fører til at vi i praksis ikke har noe vi skulle sagt.

Man kan håpe på at svenskene snart får nok. Uansett er det en naturlig allianse, både økonomisk og strategisk. EU biter over for mye.

Endret av pifler
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Stenge grensene og stramme inn går ikke siden det vil bryte grovt med Norges viktigste avtaler med resten av Europa, som vil få alvorlige konsekvenser for over 80% av norske næringsinteresser.

For øvrig finnes det allerede bortvisningsmuligheter definert i utlendingsloven for EU/EØS/EFTA borgere. Lovverket er allerede der. Det blir bare ikke tatt i bruk.

Norge kan melde seg utav Schengen avtalen, da vil det bli visumplikt til dette landet. På den måten får man bukt med problemet. På en annen side, kan det bli vanskeligere for nordmenn når de skal reise i Europa.

Lenke til kommentar

Norge kan melde seg utav Schengen avtalen, da vil det bli visumplikt til dette landet. På den måten får man bukt med problemet. På en annen side, kan det bli vanskeligere for nordmenn når de skal reise i Europa.

Jupp, vanskelig å beholde kaka og samtidig spise den. At vi kvitter oss med Schengen er et nødvendig onde.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg sier som jeg har sagt mange ganger før;

En skandinavisk union (Norge, Danmark, Sverige, Island) ville hatt nok "makt" samlet til å ha stor innflytelse i EU. Vi burde meldt oss ut av dagens EU og heller hatt en handelsavtale. Vi er "brødre" i kultur, og jeg tror mange fra de aktuelle landene deler mine meninger. Med grensekontroll av "våre" grenser ville vi langt på vei blitt kvitt problemene med "frie" grenser innen hele EU. De landene som deler mest kultur og har noenlunde lik økonomi burde vært mindre "unioner", samlet under en paraply-EU. Situasjonen nå er vi har samlet alt for mange ulike kulturer og økonomiske forskjeller under en og samme paraply, som fører til at vi i praksis ikke har noe vi skulle sagt.

Man kan håpe på at svenskene snart får nok. Uansett er det en naturlig allianse, både økonomisk og strategisk. EU biter over for mye.

'

1. EU er ikke interessert i noe annet enn EØS. Det føler nå Sveits på kroppen.
  2. Også i en handelsavtale er Norge forpliktet til å holde sin del av avtalen istedenfor å plukke ut de delene som passer landet best slik som det prøves nå med dette ostetoll-tullet.

Lenke til kommentar

Jeg tror heller du bør sette deg nøyere inn hva Schengen er for noe. Så lenge Norge er med i EFTA/EØS, blir det ikke noe visumsplikt for innreisende uansett Schengen. Før 2005 da Sveits ikke var i Schengen enda, trengte man heller ikke visum for å reise inn i landet. Hva får deg til å innbille deg at det vil bli annerledes med Norge? Alt dette der er ikke noe annet enn luftslott-tekning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...