AMosand Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Hei. Jeg lurer litt på om det er mulig å bruke prosessorkreftene i mitt MSI GTX 580 TwinFrozer2 skjermkort til å utføre/hjelpe til med tunge oppgaver i for eksempel Adobe Photoshop? Jeg driver en del med HDR fotografering og setter rett som det er sammen 100-300 bilder til et bilde for et spesielt resultat. i tilfeller der det er snakk om rundt 200 bilder kan dette ta 6-8 timer med kalkulasjoner av CPU'en. Her kunne det vært fint om GPU'en kunne hjulpet til litt. Men er dette mulig, og hvis, hvordan? (har lagt til 2 eksempelbilder av hva HDR kan gjøre. redigert og uredigert) Mvh Anders Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Sjekk om redigeringsprogrammet ditt har støtte for CUDA eller OpenCL. Lenke til kommentar
AMosand Skrevet 6. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2013 Ser ut til at det støtter både CUDA og OpenCL Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 At programmet i seg selv støtter CUDA og OpenCL betyr ikke at den delen du bruker for å lage HDR støtter CUDA eller OpenCL-akselerasjon. CUDA-støtten til Adobe-programmene er svært begrenset dessverre, og har mye med markedsføring for Nvidia å gjøre. Hvor kraftig prosessor har du? Lenke til kommentar
AMosand Skrevet 15. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2013 Jeg har en 4Kjerners AMD Phenom II X4 955 BlackEdition som er klokket opp til 3.7GHz. Info om pc'en min står under som "signatur" Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 http://www.studio1productions.com/Articles/PhotoShop.htm Står en god del lurt her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå