daffdoo Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Jeg skal på hytta på søndag, og skal være der i litt over en uke tror jeg. Har ikke nett på hytta og det er et helvete å ikke ha nett der... Og det er kanskje litt for sent å bestille masse dritt fra ICE som koster masse penger og sikkert tar flere dager å få levert? Så jeg ser etter noe raskt men billig, der man betaler etter hvor mye man bruker, og ikke månedspris + binding osv. F.eks en USB dings, vet ikke helt hva det heter, men har sett det før. Er det noe sånt jeg kan kjøpe i en eller annen butikk, og så betale utifra hvor mye jeg bruker eller noe lignende? Vurder også å bare bruke det jeg får av mobildata, selvom det er ganske lite... Får 500 MB i måneden fra telenor, kan jo bare koble mobilen til PCen med USB kabel og bruke det sånn, men jeg bruker internett en good del av dagen, så da blir det brukt opp ganske fort, og det er ikke akkurat noe særlig med tanke på at jeg skal være på hytta en uke om ikke mer... Kan jeg ringe telenor og be de gi meg mer mobilt data og så bare betale mer for det EN gang liksom? Eller er jeg nødt til å binde meg til en fast pris i 12 mnd? FAEN at det skal være så jævla vanskelig... Vil bare ha nett på hytta, klarer meg ikke over en uke uten internett :/ Kommer til å føle meg som en person fra steinalderen eller noe... Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Er ikke hytter til for å slappe av og for å faktisk komme seg bort fra alt som heter internett? Neida. Ville kanskje tro at den enkleste løsningen er den du beskriver med å bruke mobilen. Sjekk Telenor sine priser, det er ikke sikkert det er så dyrt å gå over 500MB. 2 Lenke til kommentar
daffdoo Skrevet 6. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2013 Er ikke hytter til for å slappe av og for å faktisk komme seg bort fra alt som heter internett? Neida. Ville kanskje tro at den enkleste løsningen er den du beskriver med å bruke mobilen. Sjekk Telenor sine priser, det er ikke sikkert det er så dyrt å gå over 500MB. Det er sikkert det letteste Lenke til kommentar
daffdoo Skrevet 6. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2013 Hvilket abo. er det du har? Har djuice all in 1 M Når vi snakker om hvilket abonnement jeg har, så kom jeg på at jeg har jo egentlig ikke Telenor likavel...? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Da har du vel 1gb inkludert. Også kan du evt. kjøpe en datapakke og. http://www.djuice.no/tjenester/#datapakker Lenke til kommentar
Faller Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 ... Kan jeg ringe telenor og be de gi meg mer mobilt data og så bare betale mer for det EN gang liksom? Eller er jeg nødt til å binde meg til en fast pris i 12 mnd? FAEN at det skal være så jævla vanskelig... Vil bare ha nett på hytta, klarer meg ikke over en uke uten internett :/ Kommer til å føle meg som en person fra steinalderen eller noe... Du kan fint bestille datapakke som du betaler for en gang. Absolutt ikke noe krav om at man binder seg for 12 mnd, selv om det såklart er hva konsulentene mener er "best" fra de forskjellige bedriftene. Mvh Faller Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 (endret) Hvor raskt internett du får på hytta kan du sjekke på Telenors dekningskart. http://www.telenor.n...ekning_data.jsp Søk frem hytta di på kartet, så ser du om det finnes internettdekning der, og hva slags hastighet den kan levere. Det er ikke sikkert at du trenger å bruke USB-kabel. Om telefonen din støtter WiFi går det sannsynligvis an å gjøre som i denne videoen: Denne videoen demonstrerer hvordan man gjør på Samsung Galaxy S2, men de fleste telefoner er ganske like. Har du en eldre Nokia kan du trenge en app som heter Joikuspot. Telefonen oppfører seg som en trådløs router, og laptopen din vil oppdage den som et trådløst nettverk. Mye lettere enn kabel. Vær oppmerksom på at dette bruker en del strøm, så ha laderen klar. Endret 6. juli 2013 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå