carolinecordelia Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Jeg har et problem med at appene eller flisene som de kalles på norsk ikke virker. Bl.a så virker ikke Windows store der man liksom skal oppdatere de flisene som ikke virker. Jeg har funnet ut at det muligens er antivirus programmet som forårsaker feilen, problemet er bare at når jeg forsøker å avinstallere AVG antivirus så får jeg bare beskjed om at jeg må vente til den pågående et-eller-annet er ferdig. Jeg får altså ikke avinstallert, og selv om jeg har restartet og kjørt system restore så fungerer ikke noen av appene, og jeg får ikke avinstallert. Jeg skjønner derfor ikke helt hva jeg skal gjøre for å få ting til å fungere. Jeg har ikke noen Windows 8 cd heller siden det ikke fulgte maskinen da jeg kjøpte den i januar i år. Jeg har forsøkt å ta sånn image av disken, men vet ikke om jeg tør å kjøre den siden det på den forrige pc'en forårsaket at jeg måtte kjøpe ny pc siden det ikke fungerte og krasjet hele dritten. Er det noen som vet hva som må til? Endre system registeret eller noe? Så inni en sånn meny under innstillinger over forskjellige programmer og slikt at det var noe feil i innlastingen av apper, men finner ikke igjen denne slik at jeg kan gjengi nøyaktig feilmelding. (Vet at det er som å lete i en høystakk når dere ikke får nøyaktig ordlyd) Skal prøve å finne det igjen. Håper en eller annen skjønner likevel og kan gi en eller annen finurlig løsning bortsett fra å reinstallere OS eller gå i win app store og oppdatere apper. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Har vært borti lignende problem selv. Du kan prøve å starte i sikkermodus , se den vedlagte linken og prøv å av-installer programvaren etter at du har gjort det. Sørg også for å legge inn og bruke Microsofts eget antivirus. Andre årsaker til at appene ikke virker kan være at du bruker mobilt bredbånd eller at det er noe kluss i nettverket ditt sånn at du ikke når fram til app store ordentlig. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 (endret) Malvado glemmer å si at det er ikke mulig å uninstalle mens i safe mode grunnet noen tjenester ikke kjører (deriblant windows installer service) Dette trickset virker også med windows 8 - om det stopper opp for deg med feilmeldinger som nevnes her How To Uninstall Software In Windows Safe Mode http://www.ghacks.net/2010/07/18/how-to-uninstall-software-in-windows-safe-mode/ Endret 6. juli 2013 av syar2003 1 Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Dersom ingen av tipsene over hjelper, så har Windows 8 innebygde funksjoner for å gjenopprette, oppdatere eller tilbakestille installasjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå