Anonym259235 Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 (endret) Usikker på om denne passer best her eller i juss, men la gå. Jeg skal til høsten begynne på VGS første år på nytt. Jeg besto alle fellesfag og skal dermed søke fritak med en gang jeg begynner på den nye skolen. Men jeg lurte bare, jeg har vel krav på å få fritak i kroppsøvning også? Har hørt at jeg burde ha gym på skolen, men vil heller gå på treningsstudio elno utenfor. Så, jeg har vel rett til å få det uten noe problem? Endret 5. juli 2013 av Banksy Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 (endret) Dette er vel utelukkende opp til skolen. Tviler dog sterkt på at de fleste skoler er glade for å ha elever som ikke går full skolegang, spesielt hvis skolen opplever mye pågang. Litt nysgjerrig, hvorfor gå et helt år på VGS når du kan lese på egenhånd og gå opp til privatisteksamen, skulle tror at dette var en litt mer fleksibel løsning? Eventuelt hvis du ikke har gått VG2 og VG3 ennå, så kunne du bare ha tatt matte og språk ved siden av? Regner med at det er disse du mener når du sier fellesfag, da jeg er ganske sikker på at alle fag i VG1 er fellesfag. Endret 5. juli 2013 av Vannlinjen Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 5. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2013 Det blir nok en privatskole, kanskje de er mer villige til å la meg gjøre det? Og det er Medier og Kommunkasjon jeg skal gå på, så da er det ganske greit å få praksisen også. Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 (endret) Det blir nok en privatskole, kanskje de er mer villige til å la meg gjøre det? Og det er Medier og Kommunkasjon jeg skal gå på, så da er det ganske greit å få praksisen også. Ja daså, trodde det var studiespesialisering. Nei, da er bare å forhøre seg. Privatskole blir fort dyrt, er ikke nødvendig hvis du kan få gratis skolegang. Endret 5. juli 2013 av Vannlinjen Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 5. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2013 Skolen koster 15.000 i året. Så det er lettere å få fritak for det da? Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Altså, hva er det du har søkt? Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 5. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2013 (endret) Jeg har fått plass på Medier og Kommunikasjon VG1 på Noroff. Venter på svar fra en annen skole først, får jeg ikke plass der, går jeg på Noroff. Endret 5. juli 2013 av Banksy Lenke til kommentar
martin1d Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Du skal vel kunne få fritak fra engelsk, matte, naturfag og gym (sikkert norsk også). Uansett om du går på privat eller ikke. Lenke til kommentar
Slettet--- Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 så lenge du har bestått i de fagene du søker for, kan ikke skolen gjøre noe mer enn å si ja. Men hvis du tror du kan forbedre karakterene dine i de fagene, anbefaler jeg deg å ta det. For folk som har fritak har lett for å havne utenfor. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå