Gå til innhold

Fritak for kroppsøvning (første år VGS på nytt)

Anbefalte innlegg

Usikker på om denne passer best her eller i juss, men la gå.

Jeg skal til høsten begynne på VGS første år på nytt. Jeg besto alle fellesfag og skal dermed søke fritak med en gang jeg begynner på den nye skolen. Men jeg lurte bare, jeg har vel krav på å få fritak i kroppsøvning også? Har hørt at jeg burde ha gym på skolen, men vil heller gå på treningsstudio elno utenfor. Så, jeg har vel rett til å få det uten noe problem?

Endret av Banksy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er vel utelukkende opp til skolen. Tviler dog sterkt på at de fleste skoler er glade for å ha elever som ikke går full skolegang, spesielt hvis skolen opplever mye pågang.

Litt nysgjerrig, hvorfor gå et helt år på VGS når du kan lese på egenhånd og gå opp til privatisteksamen, skulle tror at dette var en litt mer fleksibel løsning? Eventuelt hvis du ikke har gått VG2 og VG3 ennå, så kunne du bare ha tatt matte og språk ved siden av? Regner med at det er disse du mener når du sier fellesfag, da jeg er ganske sikker på at alle fag i VG1 er fellesfag.

Endret av Vannlinjen
Lenke til kommentar

Det blir nok en privatskole, kanskje de er mer villige til å la meg gjøre det?

Og det er Medier og Kommunkasjon jeg skal gå på, så da er det ganske greit å få praksisen også.

Ja daså, trodde det var studiespesialisering. Nei, da er bare å forhøre seg. Privatskole blir fort dyrt, er ikke nødvendig hvis du kan få gratis skolegang. Endret av Vannlinjen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...