Sall Skrevet 5. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2013 Hei! Har to vanlige høyttalere som egentlig skal være i bil, og lurer på om det går an å koble de til PCen? Bilder: Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2013 Ja, men helst via en forsterker. Og uten kabinett til elementene blir det temmelig skral lyd. Lenke til kommentar
Sall Skrevet 5. juli 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. juli 2013 Ja, men helst via en forsterker. Og uten kabinett til elementene blir det temmelig skral lyd. Er det en relativt billig (ikke mer en 500kr) forsterker som jeg kunne brukt til disse? Har ikke mye peiling på lyd, så jeg vet ikke hva jeg skal lete etter. Har kabinett til dem. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 5. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2013 Først og fremst burde du hente frem litt data på høyttalerene, så du ikke ender opp med noe fungerer veldig dårlig. Navn, modell, impedans (ohm), sensitivitet, frekveksområde, osv. Til 500 kr kan det bli vanskelig å finne noe nytt. Finn.no har noen gamle stereoforsterkere liggende ute. Alternativet er å kjøpe noe bilstereogreier og lage jallamekk på gutterommet, men da må du i tillegg ha 12 V strømforsyning, som ikke er billig hvis den skal levere mye strøm. Komplett har f.eks noen billige bilspillere med AUX-plugg, men om de er gode nok til å drive høyttalerene dine er avhengig av spesifikasjonene på høyttalerene. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2013 dx.com har sikkert noe billig. F.eks: http://dx.com/p/60w-stereo-audio-amplifier-for-car-motorcycle-golf-cart-red-91350 Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 5. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2013 ...også må du ha 12 V strømforsyning. Lenke til kommentar
Sall Skrevet 5. juli 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. juli 2013 Takk for hjelpen Tror det blir litt for mye å bruke på høyttalerne med mindre jeg finner en god brukt forsterker (de skal visst være gode, men kan nok finne bedre høyttalere til PCen til ca. 2,000 og da slipper jeg å stresse så mye ) Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2013 (endret) Ville nok kjøpt dedikert PC-høyttalere eller lignende, i stede for å bruke slike elementer. Vanskelig å få de til å låte bra, eller noe i nærheten. Kasse må designes etter elementene, eller i det minste noe i nærheten. De er heller ikke laget for å spille bra alene/i hele frekvensspekteret osv... Nei et ferdig sett vil nok garantert låte bedre, og ikke koste deg så mye mindre om du ikke har forsterker/filter osv.. fra før. Endret 25. juli 2013 av Andrull Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2013 For 2000,- kan du velge og vrake blandt mange krem-høyttalere til PC. http://www.hifiklubben.no/produkter/hoyttalere/pc-hoyttalere/argon_7450a_aktiv-hoyttaler_sort.htm Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 27. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2013 ville heller bare kjøpt noen billige datahøytalere f.eks sony srs-D8 (som jeg har) spiller igjaffal godt nok til 500 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå