Gå til innhold

Hvilket fiskesett til nordmarka oslo?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg og min kone har bestemt oss for å benytte mulighetene vi har med Oslomarka rett utenfor vinduet. Trenger i denne sammenhengen noen tips til fiskestang sett med hele pakka klar for å dra ut. Ser de har sett på xxl og gmax, men jeg har ikke kunnskapen til å skille de fra hverandre og å se hvilke som er bra. Hadde satt stor pris på hjelp fra dere:)

Vi har satt et budgett på 2000NOK tilsammen for begge settene, altså 1000NOK pr pers. spinnere og sluker tas utenom budgett.

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Stikk på Gero like ved Åråsen stadion. Beskriv hvordan du fisker, der får man god hjelp. Shimano Forcemaster er gode stenger. Deretter drar du på Gmax og finner en Shimanosnelle på tilbud.

Multifilamentsnører er fine, men de er godt synlige i vannet. Fireline er fine snører, neste gang jeg skal kjøpe blir det en gul sene, håper den blir litt mindre synlig. Fordelen med multifilament er at de tåler mye mer, altså man kan ha mye større fisk på tynnere sene. Vær obs på at de slites fort mot stein og sånt.

Lenke til kommentar

Dere har mange fine turer foran dere om dere skal begynne å vandre i marka :)

Til deres budsjett ville jeg sjekket ut Shimano Catana serien. Stang fra 3-14 gr og 1000 serien av snelle.

Dette bør dere få for rundt 1000,- pr sett. Kjøper dere i butikk vil du nok også klare å få de til å inkludere noe sene i prisen.

Har selv en av disse settene som ekstra stang, og til prisen får man virkelig god kvalitet.

Her brukes det kun Fireline av sene, og har personlig aldri vært plaget av at de skulle være noe mer synlig. En fortom av mono løser dette evt.

Den krever en egen knute som må læres da tradisjonelle fiskeknuter ikke fungerer, og den blir som sagt slitt fort om man skraper sene mot stener o.l

Har du råd til det ville jeg lagt 110m Fireline Crystal 0.12mm på snellene, men 0.20mm mono sene vil fungere godt i marka det også om budsjettet blir sprengt med Fireline.

Så ville jeg om dere ikke alt ha gjort det investert i Fiskekartboka for Oslomarka fra OFA.

http://www.ofa.no/Nettbutikk/tabid/91/ProdID/3/Kartbok.aspx

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...