Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Ny, lett laptop til fornuftig pris med FHD skjerm

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal ha meg en ny bærbar, og har laget en liste med prioriteringer:

1. Absolutte krav

- Høyoppløst skjerm (minimum FHD for 15.6", mulig 1440x900 for 13.3")

- God byggekvalitet, aluminium

- Svært godt tastatur og touchpad

- SSD eller mulighet til å sette inn SSD

2.

- Støysvak

- Matt skjerm (altså helst ikke touch)

- Haswell CPU er stort pluss (selv om utvalget er svært dårlig foreløpig)

- Må kunne dra enkle spill (eks. LoL som kjører fint på HD4000)

3.

- God lyd

- Pris under 8000

Har foreløpig hatt og returnert en Samsung 7-serie fordi den hadde problemer med nettverkskortet. Etter videre test (på 2 andre i butikken) var det visst vanlig med den modellen, så da var den strøket fra lista. Videre hadde den blank skjerm som er irriterende. Asus har jo noen modeller som er interessente, skriver nå fra en U38N, har lite å utsette på denne annet enn at skjermen er blank. Ytelsen er heller ikke helt topp, men jeg ser for meg at mye hadde vært løst med en SSD i denne. Vil nok fortsatt returnere den til fordel for en Intel maskin.

Har sett på et par andre alternativer, Samsung 7-serie med matt skjerm, men mistenker at den fortsatt har defekt eller dårlig nettverkskort (samme Intel Centrino 6235N kort). Acer sin V5-serie virker ganske interessent, men mistenker at det er brukt mye plast i konstruksjonen. Sony Vaio Pro er laget litt for tynne slik at det er mye flex i tastaturet når man taster. Var også blank skjerm på modellen jeg fikk testet. Til sist har jeg sett på Multicoms Arctic som ser midt i blinken ut (ikke testet byggekvalitet/tastatur/touchpad), men er skeptisk til sånne halvfabrikater da jeg tidligere har brent meg på en Zepto som jeg måtte kaste etter 2 år med defekt hovedkort (ikke sjans til å få den reparert).

Blir litt mye tekst her, jeg leser mye tester og nyheter om dagen. Spent på å se når det kommer noen fler Haswell alternativer til butikkene. Noen som har forslag jeg har oversett her?

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tipset, skal se om jeg ikke får tatt en titt på den. Er lite forhandlere i nærheten som selger Asus (mye styr om man skal bestille/sende tilbake en rekke PCer)

Ser Expert har UX32VD til rundt 7100,- er jo en god pris, eneste som ikke stemmer med min liste der er vel SSD, vet ikke om dette er standard-størrelse slik at det kan byttes ut? Isåfall er det mulig vi har en vinner der. Den har også dedikert grafikk kontra UX31A, selv om det ikke er av kraftigste sort.

Lenke til kommentar

Da blir det nok det på meg tenker jeg :) Skal bli bra med matt skjerm. Takk for svar!

Drøyer et par uker før jeg bestiller (skal på ferie nå) så kan jeg følge med på om det kommer noen tilbud, eventuelt om det kommer noen nyheter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...