Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Utroskap? Trenger sårt hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger råd om et problem som har oppstått i mitt og min samboers forhold. Og håper virkelig noen der ute kan hjelpe meg.

Vi har vært sammen i litt over et år, og har det veldig bra sammen. I Mars traff vi på noen problemer og bestemte oss for å slå opp/ta en pause (dette ble aldri helt definert). Men da vi var samboere ble det til at vi uansett bodde sammen. Etter et par uker bestemte vi oss for å bli sammen igjen, og har siden da hatt det helt fantastisk. I det siste har jeg derimot hatt en følelse av at det er noe han har skjult for meg, og jeg endte selvfølgelig opp med å snoke på Facebook profilen hans. Der fant jeg ut (gjennom meldinger sendt fra hans kompiser) at han i Mars, når vi hadde "pause", hadde hatt sex med en jente på jobben hans da de var ute på lønningspils. Han har virkelig prøvd å holde dette skjult for meg, både ved å slette meldinger på mobil og Facebook. Da jeg konfronterte han med det innrømte han det med en gang og sa at han ikke har klart å fortelle meg det i frykt for å miste meg. Jeg har bestemt meg for å tilgi han da vi teknisk sett ikke var sammen på tidspunktet det gjelder. Jeg har spurt han om han ønsker å være sammen med meg, og gitt han en enkel vei ut dersom han ønsker det. Han har da sett meg i øynene og sagt at han elsker meg og at han vil være sammen med meg. Det som skjedde var en stor feil og han angrer utrolig mye.

 

Hva synes dere om dette? Kan det defineres som utroskap eller ei? Og hvis noen har råd om hvordan jeg kan stenge ute de kvalmende bildene av samboeren min og den jenta han lå med, så tar jeg gjerne i mot! Klarer ikke å slutte å tenke på det, og det gjør fryktelig vondt.

 

(Til info så skjedde dette kun 3 dager etter at vi bestemte oss for å "ta en pause")

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker som han tydeligvis gjorde en feil i å ha det samleiet mens dere hadde pause. Og antageligvis angrer han. Men denne hendelsen gjorde at han fikk litt orden på ting og så ting klarere, noe som har gjort at han har innsett hvor lykkelig han er med deg.

 

Han elsker deg. Hva mer forventer du egentlig? Han løy bare for å beskytte deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Og hvis noen har råd om hvordan jeg kan stenge ute de kvalmende bildene av samboeren min og den jenta han lå med, så tar jeg gjerne i mot! Klarer ikke å slutte å tenke på det, og det gjør fryktelig vondt.

Bildene vil forsvinne etter hvert - det er den vanlige "tiden leger alle sår" osv. Jeg har erfart (mange ganger, hos meg selv og hos andre), at slike bilder forsvinner kjappere når man helt har tilgitt, det være seg selv eller den (de) andre - det er jo bare dine egne fantasier som snakker ..

 

Synes dere har en god sjanse til å bygge noe virkelig sterkt og trygt sammen, siden dere allerede har kommet så pass langt, uten å gi hverandre helt opp

 

Lykke til!

 

:)

Lenke til kommentar

Hva som definerer utroskap og om det han gjorde var rett eller galt er vel irrelevant?

 

Det som er førende er om du TS kan komme deg over dette og fortsatt ha et forhold til denne personen. Hvis ikke du kan tilgi eller la det gå, så er det din reaksjon uavhengig av hva du eller andre definerer dette som.

 

Det virker i alle tilfeller som om han angrer. Og som nevnt kan dette være "sunt" Så gjenstår det å se om du kan godta det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sier som Ross i Friends: "We were on a break!".

 

Dere hadde en pause i forholdet, han hadde sex med noen andre, så ble han sammen med deg senere. Cluet er "pause i forholdet". Det vil si "ikke lenger i et forhold". Altså var han (etter min definisjon) ikke utro.

Hehe, jeg fikk tvert "Friends flashbacks" selv når jeg leste TS sitt innlegg.

 

Pause i forholdet er pause. Hva han gjorde på det tidspunktet burde du ikke blande deg opp i. I hvertfall ikke reagere og prøve å sette det opp mot det å være utro. Da vil isåfall din definisjon på det å være utro være radikalt annerledes enn de fleste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...