Hidden Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Dette er jo tross alt gode nyheter, en foreløbig lovende løsning på kopibeskyttelse problematikken. Ingen har noen som helst grunn til å påstå at de må ha fler enn 3 kopier av en CD de har kjøpt. Det skal litt til å for å slite ut eller ødelegge 3 backups. http://itpro.no/article.php?sid=4300&mode=...=nested&order=0 Dette er himla mye bedre enn det typiske "du får IKKE LOV til å kopiere CD'en du kjøpte i det hele tatt, basta!". Synes nå ihvertfall jeg. Fler andre selskap ser på løsningen og har meldt sin interesse. NB! Dette handler om Audio CD'er - så jeg fant det rimelig å poste det her. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Kopibeskyttelser har ingenting å fare med uansett - CD'ene må jo være spillbare (i seg selv), og da kan en jo bare bruke en digital (eller analog, hvis man ikke er kresen) lydkabel fra lydutgangen til lydinngangen, og gjøre opptak (som har perfekt kvalitet, dersom man bruker digitalkabel) av CD'en. Litt mer styr er det jo, men det er jo bedre enn å måtte dille med å skifte CD'er hele tiden uansett. Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Det er ikke gull alt som glitrer... Det sies ingenting om hvilket format de vil bruke. Høres da lite sannsynlig ut at det vil virke på portable spillere. Vil de kanskje satse på ferdig komprimerte filer i "cd-kvalitet" alà 64kbps wma som kan aktiviseres vha internett? Jeg tror det ikke før jeg får se det. De er alt for flinke til å hype. Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Ved kopiering er ingen ting umulig. Alt kan kopierest. Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Ved kopiering er ingen ting umulig. Alt kan kopierest.Poenget er vel at de kan leve med at noen % kopierer, men ikke 90% slik de ser ut til å tro er tilfellet nå. De vil bare gjøre alt så kronglete at de fleste ikke gidder å ta seg bryet og kjøper i stedet. Kvalitetsmessig tror jeg de aller fleste ikke ville bry seg om filene var kopiert slik som gspr snakker om, se bare på utbredelsen av 128kbps mp3 (ofte laget med dårlig enkoder i tillegg til lav CBR) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå