Gjest Slettet+987123 Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 jeg lurer på om det er lov og kjøre goped i norge? Har nylig kjøpt goped! er det lov? pliiiissss gi svar! Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Hei unge mann, velkommen som bruker av forumet. http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-19860321-0747-0.html -->Leketøy: Motorisert innretning beregnet for barn anses ikke som kjøretøy etter vegtrafikkloven når den er sperret for en maksimal hastighet på 6 km/t og har egenvekt ikke over 50 kg. Dersom "leketøyet" er innenfor denne begrensningen er det ok. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 6km/t da kan du likesågodt gå That being said, tviler sterkt på at du får noe smell for å putre rundt på en elektrisk sparkesykkel, hadde ikke brydd meg om loven i dette tilfellet da den er bakomhus Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Dette sorterer under sånt som er lov så lenge du ikke blir tatt. Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 en kompis av meg fikk 3000ish i bot for og kjøre goped Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Å kjøre litt opp og ned en privat vei eller en lite trafikkert gate vil nok neppe føre med konsekvenser, så jeg stiller meg med Isbilen. Kort svar: Nei, det er ikke lov. Min mening: Hold deg borte fra trafikkerte veier og ikke bruk det som transport til skole, venner osv. Om du blir tatt så får du svi på pungen, så hold deg til lukkede gater og privat område. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå