hopp1a Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Finnes det noe sted det blir solgt? Kjøpte i danmark en plass tidligere, men ikke så ofte jeg er der, og hadde vært gøy å ha noen. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Eneste jeg vet er at det er ulovlig, inkludert det å importere. DOg hadde jeg syntes det ville vært gøy å se hva som dukker opp i tråden. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 (endret) Ikke i Norge i alle fall. I Sverige får du kun kjøpt de små kulene du kan kaste i mot et gulv eller en vegg som smeller. Ryska smällare kalles dem. I Danmark er det ulovlig. I følge et kjapt nettsøk så ser det ut til at det er lovlig i Italia og Nord-Irland. God tur! Endret 5. juli 2013 av Nedward Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Jeg er gammel nok til å huske 0,1, 0,3, 0,5 og 0,8 kinaputter. 0,8 i Snappleflasker, postkasser eller hundebæsj var fantastiske greier. Hadde de fortsatt vært tilgjengelige hadde jeg antageligvis vært blind, flere fingre fattigere, i fengsel, død eller en kombinasjon av flere av delene. Skal dog huske dette neste gang jeg er i Italia.. 4 Lenke til kommentar
Slettet--- Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Ikke i Norge i alle fall. I Sverige får du kun kjøpt de små kulene du kan kaste i mot et gulv eller en vegg som smeller. Ryska smällare kalles dem. I Danmark er det ulovlig. I følge et kjapt nettsøk så ser det ut til at det er lovlig i Italia og Nord-Irland. God tur! De små kulene får du kjøpt i Norge også. Men kinaputter kan du se langt etter. Enten reis til utland eller mekk selv. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Tror det er lovlig i Polen fortsatt. Det er vel det nærmeste. Men husk at det fortsatt ikke er lovlig å ta med inn i landet. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 0,8 i Snappleflasker, postkasser eller hundebæsj var fantastiske greier. Gud, så mye gøy jeg har hatt det med 0,8 kinaputter. "Tigerskott" tror jeg de kalte det.Noe av det mest gøye var å putte en inn i et rør med lunta tent og så putte en til etterpå slik at den siste ble skutt ut og eksploderte i lufta. Eller lage "kanon" med rør og klinkekule. Eller sprenge sånne plastmodeller av fly. Skulle virkelig ønske det fortsatt var lovlig. Det var noe som alltid hørte med å ta med hjem fra Sverigetur. <3 Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Husker selv tigerscotts, hvor enkelt er det å lage slike selv? Må vel være enklere det enn å importere. Lenke til kommentar
Slettet--- Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Gud, så mye gøy jeg har hatt det med 0,8 kinaputter. "Tigerskott" tror jeg de kalte det. Noe av det mest gøye var å putte en inn i et rør med lunta tent og så putte en til etterpå slik at den siste ble skutt ut og eksploderte i lufta. Eller lage "kanon" med rør og klinkekule. Eller sprenge sånne plastmodeller av fly. Skulle virkelig ønske det fortsatt var lovlig. Det var noe som alltid hørte med å ta med hjem fra Sverigetur. <3 Morro at staten forbyr alt fra pinneraketter til kinaputter osv. Når HOVEDGRUNNEN til slike ulykker er alkohol. Lenge leve de som vil ha det gøy i Norge. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 (endret) Hadde jeg vært enerådene hersker her i landet hadde både kinaputter og pinneraketter vært tillatt. Det er faktisk mulig det hadde vært påbudt! Endret 5. juli 2013 av L4r5 Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Morro at staten forbyr alt fra pinneraketter til kinaputter osv. Når HOVEDGRUNNEN til slike ulykker er alkohol. Lenge leve de som vil ha det gøy i Norge. Vel, det er jo enten å forby alkohol eller å måtte forby alt folk kan skade seg på under påvirkning av alkohol, siden noen må rydde opp etter at løkene skader seg selv. Du skal lete jævlig lenge etter et "fritt" land, tror ikke det finnes lengre. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Ærlig talt, jeg hadde gladelig ofret noen pinneraketter og kinaputter om valget stod mellom det en gang i året, eller å kunne drikke pils året rundt (for de som har råd såklart ). Men ja, det er spennende saker, utvilsomt. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 (endret) Har sprengt i stykker et par Action Man figurer med kinaputter i min barndom ja. Husker en kamerat hadde en med fallskjerm som vi kastet utafor et stup med påtent kinaputt slik at han sprang i lufta Kan ikke ha vært eldre enn kanskje 10-12 år, ikke spesielt trygt for små barnefingre. Endret 5. juli 2013 av Occi Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Jeg fikk ikke lov til å få 0,8 før jeg var 10 år. Jeg var utrolig happy den dagen jeg fikk noe mer å leke med enn 0,2, Med sikkerhetshysteriet som er nå hadde det vært en barnevernsak om en 10-åring hadde fått leke med kinaputter. Samfunnet er fordervet av sy-puter-under-armene-politikken. Unger SKAL skade seg. De SKAL oppleve det at ting kan være farlig. De SKAL få utfordringer. Jeg mener å ha sett en undersøkelse for en tid tilbake siden som sa at den gjennomsnitlige avstanden en 10-åring fikk gå aleine hadde minket med 90% på 15 år. Det er horribelt. Ingen av favoritt-klatrestativene fra da jeg var liten er tillatt lenger. De har nemlig en fallhøyde på over 60cm og da er de ulovlig pga. EU-krav med mindre de har EU-sertifisert støtdempende materiale under seg. Nei, gi ungene kinaputter. La dem klatre i trær uten hjelm og la dem slå seg gule og blå. 4 Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Nå er det jo slik samfunnet utvikler seg, du skal ikke ha lov eller mulighet til å skade deg, egentlig ganske skummelt, men nå skal vi ikke bli helt radikale over det heller.. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 (endret) Jeg fikk ikke lov til å få 0,8 før jeg var 10 år. Jeg var utrolig happy den dagen jeg fikk noe mer å leke med enn 0,2, Med sikkerhetshysteriet som er nå hadde det vært en barnevernsak om en 10-åring hadde fått leke med kinaputter. Samfunnet er fordervet av sy-puter-under-armene-politikken. Unger SKAL skade seg. De SKAL oppleve det at ting kan være farlig. De SKAL få utfordringer. Jeg mener å ha sett en undersøkelse for en tid tilbake siden som sa at den gjennomsnitlige avstanden en 10-åring fikk gå aleine hadde minket med 90% på 15 år. Det er horribelt. Ingen av favoritt-klatrestativene fra da jeg var liten er tillatt lenger. De har nemlig en fallhøyde på over 60cm og da er de ulovlig pga. EU-krav med mindre de har EU-sertifisert støtdempende materiale under seg. Nei, gi ungene kinaputter. La dem klatre i trær uten hjelm og la dem slå seg gule og blå. Hear hear! I tillegg til syputer virker det ikke som om det er vanlig for unger å bare "stikke ut" for å sjekke om kamerater er hjemme og deretter bare finne på noe å gjøre. Var når vi måtte finne på noe annet enn å spille eller annen planlagt aktivitet og vi kjedet oss at vi fant på ordentlig faenskap. Kinaputter, softgun, kaste snøball på tilfeldige folk i skjul, lage fartsdumper av snø, legge daue rotter/ormer på dørmatter til forskrekkede mødre og annet bøll. Kinaputtene fikk vi fra diverse storebrødre og smågærne onkler, slik som det skal være. Endret 5. juli 2013 av Occi Lenke til kommentar
Bruker-280022 Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Hva er straffen for å bestille kinaputter og fyrverkeri generelt fra utlandet? Lenke til kommentar
Slettet--- Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Hva er straffen for å bestille kinaputter og fyrverkeri generelt fra utlandet? Kommer aldri fram i din postkasse. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 (endret) Kommer aldri fram i din postkasse. Klart det kan. Det må bare skjules/ikke nevnes/maskes. Er mange ting som kommer rett igjennom Posten, ref. diverse nettsider du kan bestille dop rett i postkassen din (gjerne fra Tor). Endret 6. juli 2013 av Occi Lenke til kommentar
Slettet--- Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Klart det kan. Det må bare skjules/ikke nevnes/maskes. Er mange ting som kommer rett igjennom Posten, ref. diverse nettsider du kan bestille dop rett i postkassen din (gjerne fra Tor). Ja, men spørsmålet er hvor mange som gidder å ta den tiden det trenger. Når det finnes lettere metoder og du veit aldri om du blir tatt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå