Gå til innhold

Kinaputter

hopp1a

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke i Norge i alle fall. I Sverige får du kun kjøpt de små kulene du kan kaste i mot et gulv eller en vegg som smeller. Ryska smällare kalles dem. I Danmark er det ulovlig.

I følge et kjapt nettsøk så ser det ut til at det er lovlig i Italia og Nord-Irland. God tur!

Endret av Nedward
Lenke til kommentar

Jeg er gammel nok til å huske 0,1, 0,3, 0,5 og 0,8 kinaputter.

0,8 i Snappleflasker, postkasser eller hundebæsj var fantastiske greier. Hadde de fortsatt vært tilgjengelige hadde jeg antageligvis vært blind, flere fingre fattigere, i fengsel, død eller en kombinasjon av flere av delene.

Skal dog huske dette neste gang jeg er i Italia..

• Liker 4
Lenke til kommentar

Ikke i Norge i alle fall. I Sverige får du kun kjøpt de små kulene du kan kaste i mot et gulv eller en vegg som smeller. Ryska smällare kalles dem. I Danmark er det ulovlig.

I følge et kjapt nettsøk så ser det ut til at det er lovlig i Italia og Nord-Irland. God tur!

De små kulene får du kjøpt i Norge også. Men kinaputter kan du se langt etter.

Enten reis til utland eller mekk selv.

Lenke til kommentar

0,8 i Snappleflasker, postkasser eller hundebæsj var fantastiske greier.

Gud, så mye gøy jeg har hatt det med 0,8 kinaputter. "Tigerskott" tror jeg de kalte det.

Noe av det mest gøye var å putte en inn i et rør med lunta tent og så putte en til etterpå slik at den siste ble skutt ut og eksploderte i lufta. Eller lage "kanon" med rør og klinkekule. Eller sprenge sånne plastmodeller av fly.

Skulle virkelig ønske det fortsatt var lovlig. Det var noe som alltid hørte med å ta med hjem fra Sverigetur. <3

Lenke til kommentar

Gud, så mye gøy jeg har hatt det med 0,8 kinaputter. "Tigerskott" tror jeg de kalte det.

Noe av det mest gøye var å putte en inn i et rør med lunta tent og så putte en til etterpå slik at den siste ble skutt ut og eksploderte i lufta. Eller lage "kanon" med rør og klinkekule. Eller sprenge sånne plastmodeller av fly.

Skulle virkelig ønske det fortsatt var lovlig. Det var noe som alltid hørte med å ta med hjem fra Sverigetur. <3

Morro at staten forbyr alt fra pinneraketter til kinaputter osv. Når HOVEDGRUNNEN til slike ulykker er alkohol. Lenge leve de som vil ha det gøy i Norge.

Lenke til kommentar

Morro at staten forbyr alt fra pinneraketter til kinaputter osv. Når HOVEDGRUNNEN til slike ulykker er alkohol. Lenge leve de som vil ha det gøy i Norge.

Vel, det er jo enten å forby alkohol eller å måtte forby alt folk kan skade seg på under påvirkning av alkohol, siden noen må rydde opp etter at løkene skader seg selv.

Du skal lete jævlig lenge etter et "fritt" land, tror ikke det finnes lengre.

Lenke til kommentar

Har sprengt i stykker et par Action Man figurer med kinaputter i min barndom ja. Husker en kamerat hadde en med fallskjerm som vi kastet utafor et stup med påtent kinaputt slik at han sprang i lufta :D Kan ikke ha vært eldre enn kanskje 10-12 år, ikke spesielt trygt for små barnefingre.

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Jeg fikk ikke lov til å få 0,8 før jeg var 10 år. Jeg var utrolig happy den dagen jeg fikk noe mer å leke med enn 0,2,

Med sikkerhetshysteriet som er nå hadde det vært en barnevernsak om en 10-åring hadde fått leke med kinaputter. Samfunnet er fordervet av sy-puter-under-armene-politikken. Unger SKAL skade seg. De SKAL oppleve det at ting kan være farlig. De SKAL få utfordringer. Jeg mener å ha sett en undersøkelse for en tid tilbake siden som sa at den gjennomsnitlige avstanden en 10-åring fikk gå aleine hadde minket med 90% på 15 år. Det er horribelt. Ingen av favoritt-klatrestativene fra da jeg var liten er tillatt lenger. De har nemlig en fallhøyde på over 60cm og da er de ulovlig pga. EU-krav med mindre de har EU-sertifisert støtdempende materiale under seg.

Nei, gi ungene kinaputter. La dem klatre i trær uten hjelm og la dem slå seg gule og blå.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg fikk ikke lov til å få 0,8 før jeg var 10 år. Jeg var utrolig happy den dagen jeg fikk noe mer å leke med enn 0,2,

Med sikkerhetshysteriet som er nå hadde det vært en barnevernsak om en 10-åring hadde fått leke med kinaputter. Samfunnet er fordervet av sy-puter-under-armene-politikken. Unger SKAL skade seg. De SKAL oppleve det at ting kan være farlig. De SKAL få utfordringer. Jeg mener å ha sett en undersøkelse for en tid tilbake siden som sa at den gjennomsnitlige avstanden en 10-åring fikk gå aleine hadde minket med 90% på 15 år. Det er horribelt. Ingen av favoritt-klatrestativene fra da jeg var liten er tillatt lenger. De har nemlig en fallhøyde på over 60cm og da er de ulovlig pga. EU-krav med mindre de har EU-sertifisert støtdempende materiale under seg.

Nei, gi ungene kinaputter. La dem klatre i trær uten hjelm og la dem slå seg gule og blå.

Hear hear! I tillegg til syputer virker det ikke som om det er vanlig for unger å bare "stikke ut" for å sjekke om kamerater er hjemme og deretter bare finne på noe å gjøre. Var når vi måtte finne på noe annet enn å spille eller annen planlagt aktivitet og vi kjedet oss at vi fant på ordentlig faenskap. Kinaputter, softgun, kaste snøball på tilfeldige folk i skjul, lage fartsdumper av snø, legge daue rotter/ormer på dørmatter til forskrekkede mødre og annet bøll. Kinaputtene fikk vi fra diverse storebrødre og smågærne onkler, slik som det skal være.

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Kommer aldri fram i din postkasse.

Klart det kan. Det må bare skjules/ikke nevnes/maskes. Er mange ting som kommer rett igjennom Posten, ref. diverse nettsider du kan bestille dop rett i postkassen din (gjerne fra Tor).

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Klart det kan. Det må bare skjules/ikke nevnes/maskes. Er mange ting som kommer rett igjennom Posten, ref. diverse nettsider du kan bestille dop rett i postkassen din (gjerne fra Tor).

Ja, men spørsmålet er hvor mange som gidder å ta den tiden det trenger. Når det finnes lettere metoder og du veit aldri om du blir tatt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...