Delvis Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Er ikke avhengig av alkohol, men drikker/har drukket en del 1. Hva er farligst for helsa: Drikke litt sånn passe nesten hver dag, eller drikke seg snydens en gang i uka. 2. Hvor farlig er det for helsa om man har vært så full at man ikke husker alt dagen etter, ca 30 ganger i livet? Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Det er ikke bra for deg, men alkoholikere som drikker seg fette dritings hver dag lever lengw de også, samme med røyking, gjør det du vil og ikke hør på helsehysteriet så får du et bedre liv i mitt syn. Alt ka. Drepe deg, alkohol er ikke den mest sannsynlige. 1 Lenke til kommentar
Redshift Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Først og fremst; er ingen lege, og heller ingen ekspert. Men ut i fra hva jeg har hørt og lest tidligere vil jeg si følgende: 1. Ingen av delene er "sunne", alkohol er strengt tatt gift for kroppen. Likevel er det nok mer skadelig å drikke seg drita enn å ta en øl eller to hver dag. Men alkohol er på ingen måte sunt, selv om det ikke trenger å være skadelig heller. 2. De fleste av oss har nok opplevd såkalte "blackouts" på grunn av et litt for stort alkoholinntak, og de fleste av oss lever som om det aldri var et problem. Så lenge du ikke får alkoholforgiftning eller finner på noe annet skadelig når du er beruset går det greit. Vil dog ikke anbefale å kjøre den stilen mer enn nødvendig! - IT_Predator Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Sier de ikke at et glass vin om dagen er sunt da? Lenke til kommentar
Redshift Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 (endret) Sier de ikke at et glass vin om dagen er sunt da? "Noen" sier dette ja, men det er fordi rødvin inneholder en del antioksydanter. Det er ikke alkoholen i seg selv som er sunt. Nå er dette en teori, og jeg har selv hørt flere ganger at dette er feil. Men sunt eller ikke, er mengden som i hovedsak avgjør. Helt greit å kose seg med alkohol som alt annet, bare det ikke blir for mye. Her har du et par sider som mener litt forskjellig; http://www.klikk.no/...ticle819997.ece http://www.lommelege...kke-lenger-sunt Endret 5. juli 2013 av IT_Predator Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 (endret) "Noen" sier dette ja, men det er fordi rødvin inneholder en del antioksydanter. Det er ikke alkoholen i seg selv som er sunt. Nå er dette en teori, og jeg har selv hørt flere ganger at dette er feil. Men sunt eller ikke, er mengden som i hovedsak avgjør. Helt greit å kose seg med alkohol som alt annet, bare det ikke blir for mye. Her har du et par sider som mener litt forskjellig; http://www.klikk.no/...ticle819997.ece http://www.lommelege...kke-lenger-sunt Feil. Alkohol i små mengder er bra for hjertet. Endret 5. juli 2013 av Kontorstol 1 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Feil. Alkohol i små mengder er bra for hjertet. Er ikke dette kun vin det gjelder? Eller er samme alkoholmengde fra øl like bra som fra vin? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Det samme gjelder øl. Antioksidantene er det dog mer av i vin, så du får nok flere fordeler ved å drikke det enn øl. 1 Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Feil. Alkohol i små mengder er bra for hjertet. I call bullshit, present the evidence. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Ah. Jo det var logisk det. Måtte selvfølgelig søke det opp og fant denne artikkelen: http://health.yahoo.net/experts/dayinhealth/10-surprising-health-benefits-beer Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 (endret) I call bullshit, present the evidence. Leste faktisk om dette for noen dager siden, men så var det å finne igjen artikklen da. Kan selvfølgelig ikke bekrefte noe uten kilder. Edit: Fant ikke akkurat den artikkelen jeg var ute etter, men her er i hvert fall en fra Forskning.no. Endret 5. juli 2013 av Kontorstol Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 (endret) Leste faktisk om dette for noen dager siden, men så var det å finne igjen artikklen da. Kan selvfølgelig ikke bekrefte noe uten kilder. Edit: Fant ikke akkurat den artikkelen jeg var ute etter, men her er i hvert fall en fra Forskning.no. Som jeg trodde, det står bare "kan" ikke at det er fakta. Så det er kun en hypostese at det er helsemessig gunstig på ett punkt, At det er negativt for andre deler av kroppen er bevist helt og holdent, levra til en alkoholiker er ikke vanskelig å finne feil på ved obduksjon ^^ Den dagen de konsekvent mener giften alkohol er mer sunn enn vond er dagen zombier tråler gatene og månen er rosa. Endret 5. juli 2013 av Korporal Kranium Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Som jeg trodde, det står bare "kan" ikke at det er fakta. Så det er kun en hypostese at det er helsemessig gunstig på ett punkt, negativt for andre deler av kroppen. Den dagen de konsekvent mener giften alkohol er mer sunn enn vond er dagen zombier tråler gatene og månen er rosa. Absolutt ALT er gifitig dersom dosen er høy nok, og med riktig megde er veldig mange stoff viktige og/eller gunstige for kroppen. Kanskje du kan prøve å være litt mindre ignorant. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Ignorant? Så vidt jeg leser er det ikke jeg som kommer med usann info i tråden, korrekt meg hvis jeg tar feil. er ikke avholds og ser ikke noe problem med sporadisk nyting av alkohol, men ikke kom og si det er sunt i tillegg. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 (endret) Tror faktisk, basert på lite lesing og hva jeg har hørt fra legen, at et glass av og til kan være litt sunt. Til TS: alternativ 1 er farlig på lang sikt, alternativ 2 er farlig på kort sikt. Det er slik jeg tror det er i alle fall. Edit: som nevnt, vær kritisk til helse-moralister; ellers kan livet fort bli stressende. Endret 5. juli 2013 av Notelitten Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Det er ikke bare antioksidantene i rødvin som er gode, men selve alkoholen kan også ha en positiv effekt. Alkohol tynner ut blodet og gjør så hjertet slår lettere, derfor anbefales ofte dette daglige glasset til spesielt eldre, da det rett og slett kan føre til at hjertet holder lenger. Det er selvfølgelig ingen fordel hvis du allerede sliter med tynt blod (dvs. er en såkalt "bløder"), men for de fleste i disse fett og sukker-tider er det for tykt blod som er problemet. Det er derimot ingen argumenter for å bli stupfull; det er kun ødeleggende og man kan like godt kutte det ut helt. Det er en grunn til at man føler seg dårlig etterpå. Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 http://touch.vg.no/article.php?artid=10118085 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 9. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2013 http://touch.vg.no/a...?artid=10118085 Ja leste den tidligere i dag. De snakker om at celler blir forgiftet og muskelcellene i hjertet svekkes. Er det skader som er permanente, eller kan de fikses om man slutter å drikke noe særlig? Lenke til kommentar
PSV Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 De aller fleste ikke-statlige kostholdsrådgivere er nok enig i at alkohol er sunt for kroppen i moderate mengder, og usunt i større mengder. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Er det ikke ganske naturlig at en dag eller to i uka hvor du drikker deg drita er bedre enn litt hver dag. At nyrene og lever blir "overbelastet" en gang i uka er nok ikke det sunneste her i verden. Dette ser man i hvertfall med de fleste andre prosesser i både mennesker og maskiner. Kroppen liker også balanse, og det å drikke seg drita vil som regel føre til mangel på hydrering, næringsstoffer og salter (også kjent som hangover). Dette problemet får man heller ikke når d drikker litt hver dag. Samt det åpenbare at de fleste har tendens til å skade seg mer i fylla. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå