Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

A2 ok i USA?


Anbefalte innlegg

Hei. Skal begynne å gå videre fra A1 til A2 nå i høst, og har planlagt en tur til USA neste sommer hvor jeg har lyst til å leie motorsykkel.

 

Spørsmålet mitt er da om jeg får kjøre tung sykkel der borte, når jeg kun har A2 på førerkortet? For i USA har det ikke noe som heter mellomtung så vidt meg bekjent.

 

Er det noen som vet noe om dette? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Skal begynne å gå videre fra A1 til A2 nå i høst, og har planlagt en tur til USA neste sommer hvor jeg har lyst til å leie motorsykkel.

 

Spørsmålet mitt er da om jeg får kjøre tung sykkel der borte, når jeg kun har A2 på førerkortet? For i USA har det ikke noe som heter mellomtung så vidt meg bekjent.

 

Er det noen som vet noe om dette? :)

Det er litt som å si at siden jeg har Billappen i norge kan jeg kjøre trailer i USA.

Du får ikke på magisk vis et setvikat du i utgangspunktet ikke har selv om du drar til et annet land.

Lenke til kommentar

Det er litt som å si at siden jeg har Billappen i norge kan jeg kjøre trailer i USA.

Du får ikke på magisk vis et setvikat du i utgangspunktet ikke har selv om du drar til et annet land.

Nei, mulig det..

Men nå er det bare Norge (?) som har disse teite regla med mellomtung så tenkte det kanskje var et unntak i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar

Svar fra NAF:

USA har ikke forskjellige klasser på MC som vi har i Europa, så du skal kunne leie en tung sykkel selv om du har A2 på ditt norske førerkort. Det anbefales at du skaffer deg et internasjonalt førerkort i tillegg til ditt norske.

Ut i fra det vi har funnet ut, skal du kunne leie sykkel i USA fra du er 21 år.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...