Chipsmaster Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Hei. Skal begynne å gå videre fra A1 til A2 nå i høst, og har planlagt en tur til USA neste sommer hvor jeg har lyst til å leie motorsykkel. Spørsmålet mitt er da om jeg får kjøre tung sykkel der borte, når jeg kun har A2 på førerkortet? For i USA har det ikke noe som heter mellomtung så vidt meg bekjent. Er det noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
Chipsmaster Skrevet 10. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2013 Ingen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Jeg ville hørt med NMCU eller NAF. Sannsynligvis går det fint. Harley er sjelden mer enn "mellomsterke" uansett. Lenke til kommentar
warioman Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Hei. Skal begynne å gå videre fra A1 til A2 nå i høst, og har planlagt en tur til USA neste sommer hvor jeg har lyst til å leie motorsykkel. Spørsmålet mitt er da om jeg får kjøre tung sykkel der borte, når jeg kun har A2 på førerkortet? For i USA har det ikke noe som heter mellomtung så vidt meg bekjent. Er det noen som vet noe om dette? Det er litt som å si at siden jeg har Billappen i norge kan jeg kjøre trailer i USA. Du får ikke på magisk vis et setvikat du i utgangspunktet ikke har selv om du drar til et annet land. Lenke til kommentar
Chipsmaster Skrevet 11. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2013 Det er litt som å si at siden jeg har Billappen i norge kan jeg kjøre trailer i USA. Du får ikke på magisk vis et setvikat du i utgangspunktet ikke har selv om du drar til et annet land. Nei, mulig det.. Men nå er det bare Norge (?) som har disse teite regla med mellomtung så tenkte det kanskje var et unntak i denne sammenhengen. Lenke til kommentar
Chipsmaster Skrevet 11. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2013 Det er EU-regler. Daså, Vel, når har jeg sendt en mail litt rundt så får se om noen svarer. En kar fra NMCU visste ikke noe spesielt om dette og skulle sjekke det nærmere.. Håper han finner ut av fasiten Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Kanskje det kunne vært en ide å sende en mail til USAs svar på NMCU, AMA. Lenke til kommentar
Chipsmaster Skrevet 12. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2013 Karen fra NMCU trodde at siden USA ikke har mellomtung så betyr det ikke noe om det står A2 eller A. Han var selvfølgelig ikke 100% sikker, men det var det han trodde. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 Det er det jeg også tror, men det ville jo vært kjipt om det ikke stemte. Lenke til kommentar
warioman Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 Du kan nok ikke kjøre tungsykkel når du ikke har setvikat til det i utgangspunktet. I USA vil nok A2 bli sett på som en del av lettsykkel eller lignende. Som sagt kan man ikke kjøre trailer der selvom man har billappen i norge. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 Det er en dårlig sammenligning. Lenke til kommentar
warioman Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 Det er en dårlig sammenligning. Så du synes ikke at det er rart om du på magisk vis får et setvikat du ikke har om du drar til et annet land? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 A1 og A2 er graderinger. B og C er to forskjellige førerkort. Lenke til kommentar
warioman Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 Gradering 2 vil ikke gi deg gradering 3 i utlandet. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 Det er verdt å sjekke. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
Chipsmaster Skrevet 12. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2013 Gradering 2 vil ikke gi deg gradering 3 i utlandet. Enkelt og greit. Greit nok at du ikke tror jeg kan gjøre det, men vennligst ikke vær så bråsikker hvis du ikke faktisk har sjekket det ut og fått det bekreftet. Lenke til kommentar
Chipsmaster Skrevet 16. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2013 Svar fra NAF: USA har ikke forskjellige klasser på MC som vi har i Europa, så du skal kunne leie en tung sykkel selv om du har A2 på ditt norske førerkort. Det anbefales at du skaffer deg et internasjonalt førerkort i tillegg til ditt norske. Ut i fra det vi har funnet ut, skal du kunne leie sykkel i USA fra du er 21 år. 3 Lenke til kommentar
Robopope Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 NAF stiller opp som vanligt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå