arrowtothed Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Kom inn på andrevalget og har takket ja, er nr 2. på ventelisten til førstevalget. Svar på førsteinntaket er klart 15. juli, men gjelder dette oss på ventelista også, eller er det fortsatt mulighet for å komme inn senere i løpet av sommerferien uten at noen andre nødvendigvis takker nei til plassen sin? Det er snakk om ei klasse der the bare minimum har ungdomsrett (jeg er en av dem), og sannsynligheten for at noen av de andre takker nei er liten. Er usikker på om jeg burde være optimist eller bare grave meg ned. Lenke til kommentar
Karolinexx Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Har du takket ja til å stå på venteliste? Det er vel ingen annen mulighet å komme inn dersom ingen takker nei til plassen sin, med mindre skolen velger å ta inn fler. Det kan jo hende noen takker nei og da har du sjans til å komme inn dersom du står som nummer 2 :-) Ikke mist håpet enda, sjekk på 2. inntaket. Lenke til kommentar
Sumika Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 (endret) Det er mulig å komme inn selv etter førsteinntaket. Men møt opp der du har fått tilbud om skoleplass. Du kan få beskjed om at du har fått plass midt i begynnelsen av skoleåret, så hold deg oppdatert og ikke mist håpet.. Står selv på ventelista nr.3. Og sjangsen på om du kommer inn eller ikke varier fra hvor mange som har søkt seg inn på den skolen. Er det f.eks 150 elever er sjangsen stor for at du kommer inn, siden mange velger å bytte, og noen mister skoleplass fordi de evt ikke møter opp eller fordi de har takket nei. Og det varierer også på skolen selv, noen tar ikke inn flere enn ønsket. Lykke til, det er en skummel tid for oss alle på vgs. Men utifra beskrivelsen din om at det i klassen er minimum som har ungdomsrett, så er det forståelig at du er optimistisk. Du vet aldri, så det er bare å håpe på det beste og forbrede seg på det verste. Imotsetning til meg kommer du sikkert inn på den linjen du ønsket deg. Jeg fikke ikke noe av valgene, og har nå fått tilbud på en heeelt annen linje, uff Endret 5. juli 2013 av Sumika Lenke til kommentar
arrowtothed Skrevet 6. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2013 Så man kan komme inn så sent som i f.eks. september om man står på venteliste? Det er litt greit å vite om de slutter å ta inn folk fra ventelistene etter et visst tidspunkt eller om det er aktuelt å begynne når som helst i løpet av skoleåret. Problemet er at jeg må flytte hvis ikke jeg kommer inn på førstevalget, og de eneste aktuelle hyblene jeg finner leies bare ut til høyskolestudenter. Surt. Merkelig nok er det vanskeligere å komme inn på den skolen jeg kom inn på, så egentlig har jeg ikke særlig stor tro på at jeg også kommer inn dit jeg vil. Lite skolepersonell og liten skole, og jeg regner med de andre linjene har fått veldig mange elever. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå