fjarle Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Samsung Galaxy S4 Active er det råeste du får som tåler norsk klima.Test: Samsung Galaxy S4 Active Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Ser ikke noe grunn til å velge vanlig S4 over denne nå. Denne ser egentlig meget interessant ut. Vet ikke helt om dere nevnte det, men kan man bruke øreplugger uten å miste den vanntette egenskapen? 2 Lenke til kommentar
fjarle Skrevet 5. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2013 Refsa: Det kan man. Mini-jack-en er helt tett 2 Lenke til kommentar
Ruarcs Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Ser ikke noe grunn til å velge vanlig S4 over denne nå. Denne ser egentlig meget interessant ut. Vet ikke helt om dere nevnte det, men kan man bruke øreplugger uten å miste den vanntette egenskapen? Kom over til sør så får du se Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Vil dere sammenlikne denne med Xperia ZR? Lenke til kommentar
fjarle Skrevet 5. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2013 Hotel Papa: Xperia ZR er en telefon det kan bli naturlig å sammenlikne med denne, ja. På grunn av tynn bemanning i ferien har vi ikke rukket å gå i gang med Xperia ZR helt ennå, men går i gang med den så fort som mulig. Lenke til kommentar
Rene015 Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Sitat: Skal man velge helt objektivt mellom Xperia Z og Galaxy S4 Active, går man for Samsungs modell. Siden de to telefonene har svært ulikt utseende, ligger i omtrent samme prisklasse, og det ellers ikke er virkelig store forskjeller mellom dem, regner vi med at design blir en viktig faktor for de fleste som skal gjøre akkurat dette valget. Så det du sier er at Galaxy S4 Active ser bedre ut en Xperia-Z??? DA FOKK?? 1 Lenke til kommentar
fjarle Skrevet 5. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2013 Rene015: Nei. Det sier vi ikke. Vi sier at objektivt er Galaxy S4 Active den beste av de to, men at design nok likevel vil spille en viktig rolle når folk skal velge mellom dem. La til et "likevel" i teksten for å gjøre det tydeligere. 2 Lenke til kommentar
sindre94 Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Sitat: Skal man velge helt objektivt mellom Xperia Z og Galaxy S4 Active, går man for Samsungs modell. Siden de to telefonene har svært ulikt utseende, ligger i omtrent samme prisklasse, og det ellers ikke er virkelig store forskjeller mellom dem, regner vi med at design blir en viktig faktor for de fleste som skal gjøre akkurat dette valget.Så det du sier er at Galaxy S4 Active ser bedre ut en Xperia-Z??? DA FOKK?? reagerte på dette jeg og, xperia z er jo lekker! Lenke til kommentar
snegidan Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 'du SKAL velge'? Så amobil har begynt å bestemme hva vi skal kjøpe? 1 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Slutt med flisespikkeriet nå. 9 Lenke til kommentar
Akkel Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Leste på en nettside der det står at samsung galaxy active ikke har gorilla glass 3 men 2 å samsung erstattet dual shoot med aqua mode ^^ Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 "Hvis vi skulle rangert mellom de tre telefonene, tar Sony Galaxy S4 en klar førsteplass, med Xperia Z på andre, før Galaxy S4 Active kommer på tredje." Dårlig gjort av Sony å stjele Galaxy S4 navnet... 3 Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Hvordan er skjermen i forhold til S4? Føler at dårligere skjerm(?) og dårligere kamera ikke er verdt å velge framfor å få den vanntett. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Hvordan er skjermen i forhold til S4? Føler at dårligere skjerm(?) og dårligere kamera ikke er verdt å velge framfor å få den vanntett. Siden det ikkje er amoled skjerm vil jeg si den er mye bedre. Amoled skjermer er grusomme på nettsurfing. Ikke skikkelig hvit Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Da er det lenge siden du har brukt amoled. Min S3 har kritt hvit skjerm. Er vel bare S2 som hadde et stort problem med dette. Ikke like mye i senere tid. 1 Lenke til kommentar
fjarle Skrevet 5. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2013 (endret) Superparanoid: Rettet. Takk Svigermors drøm: Det er noe mindre punch i fargene i denne skjermen - men om det er bra eller dårlig er for det meste en smakssak. Hvis du skal stille en AMOLED-skjerm mer "riktig" skrur du ned fargemetningen til nivåer som likner dette uansett (på S4- og S3-modellene kan du velge mellom forhåndsinnstilte fargeprofiler), men det er mange som foretrekker den høye metningen AMOLED-skjermer kan by på. Den metningen får du ikke her i like stor grad. Innsynsvinkelen er super, og fargegjengivelsen er upåklagelig. Vi observerer ingen problemer med rutemønster/pikselering slik vi så på Galaxy Mega, som også har en IPS-variant men langt lavere oppløsning. Ved siden av noe mindre mettede farger er bedre lysstyrke hovedforskjellen vi kan se mellom denne skjermen og skjermen i Galaxy S4. Jeg vil vel si at valget mellom disse skjermene dreier seg mest om smak og behag, med mindre du skal bruke telefonen svært mye utendørs - da vil du nok dra stor nytte av den gode lysstyrken Christoffero89: Som Refsa sier - AMOLED-skjermer har blitt svært gode på dette området. Spesielt bra er det at Samsung har innsett at folk ønsker å velge, og at de overdrevne fargene delte kjøperne på midten - noen elsket det, mens andre hatet det. Nå fins det fargeprofiler i Samsung-telefonene som passer begge leire. S3 har etter min erfaring fortsatt et svakt blåstikk i skjermen, mens S4 er så godt som umulig å skille fra en svært god LCD-skjerm med fargene stilt "riktig". Endret 5. juli 2013 av fjarle 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Da er det lenge siden du har brukt amoled. Min S3 har kritt hvit skjerm. Er vel bare S2 som hadde et stort problem med dette. Ikke like mye i senere tid. Så så. Min note 2 er ikke mye kritthvit om jeg sammenligner med et papirark... Synes også at LCD er en stor fordel mtp lysstyrke. Note 2 er elendig å bruke i sola. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Da er det lenge siden du har brukt amoled. Min S3 har kritt hvit skjerm. Er vel bare S2 som hadde et stort problem med dette. Ikke like mye i senere tid. Har hatt s3 og s4. Byttet s4 i HTC one Pga skjermen klarer ikke krutt hvit og det klarer ikke s3 heller. Hvis du går på feks vg.no på en telefon med ips skjerm og amoled er det natt og dag i forskjell Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Kommer det wireless lading til denne? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg