Gå til innhold

[Løst] Har laget wordpresside. Hvordan føre den over til domeneshop?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du å jo ha et webpakke med PHP og MySQL hos domeneshop.

Så overfører du selve filene med FTP fra hjemmepcen til domeneshop. (login info fikk du da du kjøpte webhotellet)

Så må du få overført databasen fra hjemmeserveren til domeneshop. Er det MySQL du har brukt kan du bruke phpmyadmin til å ta backup av databasen for å så legge den inn på domeneshop.

Lenke til kommentar

Det er en eksporter funksjon i Wordpress ja, men har aldri testet den. Du burde kanskje lese om den på Google, for å se om den kan gjøre nytten.

Men for at den i det hele tatt skal fungere, må du ha en Wordpress installasjon oppe å går hos domeneshop. Og den funksjonen overfører kun innhold, ikke temaer, bilder osv. Det må du eventuelt laste opp via FTP.

Og ja Mini pakken hos domeneshop støtter ikke PHP og MySQL, og uten dem kan du ikke kjøre Wordpress.

Lenke til kommentar

Først må du jo få deg en pakke som støtter PHP/MySQL hos domeneshop. Det er i alle fall det første du må gjøre.

Så gjentar jeg meg selv;

Du må så logge inn via FTP å overføre WordPress filene fra pcen (tydeligvis Mac?) til domeneshop.

Så er det enkleste å få overført databasen via phpmyadmin.

Men siden du bruker Mac, så har jeg ikke peil på hvordan det egentlig fungerer hos deg. Men siden mamp bruker Apache og MySQL, så skal det funke å gjøre som jeg sier.

Men uten en oppgradert konto så får du ikke en gang startet, så det er det første du må gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...