Red Frostraven Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Det er ett betimelig spørsmål. Men om man skal ta stilling til dette må man nesten også erkjenne at man ikke tjener på dem. Det er mange, trådstarter inkludert, som legger mye innsats i å gjennta hvor innbringende innvandringen er, når det egentlig er slik at arbeidsinnvandringen fra vestlige og vestlig orrienterte land er innbringende, mens resten slettes ikke er det, ref statistikken over. Hva kan vi så gjøre for å gi disse menneskene arbeids- og livsglede i deres nye liv i Norge? Jeg dør inni meg hvert eneste sekund om dagen jeg ikke kan gjøre et arbeid som gagner verden eller mennesker på en eller annen måte. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Det er ett betimelig spørsmål. Men om man skal ta stilling til dette må man nesten også erkjenne at man ikke tjener på dem. Det er mange, trådstarter inkludert, som legger mye innsats i å gjennta hvor innbringende innvandringen er, når det egentlig er slik at arbeidsinnvandringen fra vestlige og vestlig orrienterte land er innbringende, mens resten slettes ikke er det, ref statistikken over. Et annet spørsmål er også hva som blir definert som lønnsømt. Det kan hende at de 54,6% fra Asia gjør en 'uvurderlig' jobb. En jobb som mange bedrifter kanskje er helt avhengige av for at selv nordmenn skal ha en plass å jobbe. Hvor går grensen mellom ulønnsomhet og lønnsomhet? Et eksempel. Se for deg et arbeidssted med 100 nordmenn, og 300 utenlandske arbeidere. Bedriften er helt avhengig av billig arbeidskraft for å kunne konkurrere internasjonalt prismessig. De 300 utenlandske arbeiderne gjør at nordmennene har en jobb å gå til. Hvis man da sier at de 300 utenlandske arbeiderne tar med seg hver sine kone. Hvis alle disse konene ikke er sysselsatt, så sier statistikken at 50% av de utenlandske innvandrerne jobber uten noen form for støtte. Vil dere da si at det er ulønnsomt? De 300 arbeiderne betaler fremdeles skatt. De gjør at de 100 nordmennene har en jobb å gå til, og vil dermed kunne betale skatt. Poenget mitt er at det er vanskelig å definere hva som er ulønnsomt og lønnsomt basert på kun tall på hvor mange som er sysselsatt. Er 60% lønnsomt? Er 50% lønnsomt? Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 1. Helhetsbildet? - Helhetsbildet er mer negativt enn nordmenn. 2. Er du sikker? Trodde vi avsluttet det i 1974, Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Vestlige innvandrere er også innvandrere og teller dermed med i helheltsbildet Norge har fremdeles innvandringsstopp. Det er slike fakta som herzeleid og andre innvandringsmotstandere ikke vil snakke om hver gang de hyler "steng grensene! Norge for nordmenn!" Siter meg ett eneste sted der jeg har skrevet "steng grensene! Norge for nordmenn!", eller trekk det tilbake, om du har ett snev av ryggrad. Det er ingen, så vidt meg bekjent, som benekter at vi tjener på vestlige innvandrere, men fortsett gjerne å slåss mot stråmenn, det kler deg. Et annet spørsmål er også hva som blir definert som lønnsømt. Det kan hende at de 54,6% fra Asia gjør en 'uvurderlig' jobb. En jobb som mange bedrifter kanskje er helt avhengige av for at selv nordmenn skal ha en plass å jobbe. Hvor går grensen mellom ulønnsomhet og lønnsomhet? Et eksempel. Se for deg et arbeidssted med 100 nordmenn, og 300 utenlandske arbeidere. Bedriften er helt avhengig av billig arbeidskraft for å kunne konkurrere internasjonalt prismessig. De 300 utenlandske arbeiderne gjør at nordmennene har en jobb å gå til. Hvis man da sier at de 300 utenlandske arbeiderne tar med seg hver sine kone. Hvis alle disse konene ikke er sysselsatt, så sier statistikken at 50% av de utenlandske innvandrerne jobber uten noen form for støtte. Vil dere da si at det er ulønnsomt? De 300 arbeiderne betaler fremdeles skatt. De gjør at de 100 nordmennene har en jobb å gå til, og vil dermed kunne betale skatt. Poenget mitt er at det er vanskelig å definere hva som er ulønnsomt og lønnsomt basert på kun tall på hvor mange som er sysselsatt. Er 60% lønnsomt? Er 50% lønnsomt? Ja jeg er enig i at slike tall ikke nødvendigvis viser hele bildet når det gjelder hva som er lønnsomt eller ikke, samtidig er det vell ingen ting som tyder på at ikkevestlige innvandrere skulle bli mer lønnsomme om vi tok med alle slike variabler, kanskje tvertimot? Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 6. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2013 Javel, og derfor mener du at å stenge grensene og gjøre Norge til et europeisk nord korea er riktig veien å gå? Lenke til kommentar
Quote Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 (endret) Ja jeg er enig i at slike tall ikke nødvendigvis viser hele bildet når det gjelder hva som er lønnsomt eller ikke, samtidig er det vell ingen ting som tyder på at ikkevestlige innvandrere skulle bli mer lønnsomme om vi tok med alle slike variabler, kanskje tvertimot? Det er derfor jeg synes det er viktig at man ser hele bildet før man bestemmer seg om hvorvidt det er lønnsomt eller ikke. Variabler kan utgjøre mye, selvsagt i begge retninger. Endret 6. juli 2013 av Quote Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Siter meg ett eneste sted der jeg har skrevet "steng grensene! Norge for nordmenn!", eller trekk det tilbake, om du har ett snev av ryggrad. Javel, og derfor mener du at å stenge grensene og gjøre Norge til et europeisk nord korea er riktig veien å gå? Du fikk iallefall svar på ryggrad spørsmålet. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Javel, og derfor mener du at å stenge grensene og gjøre Norge til et europeisk nord korea er riktig veien å gå? Er det meg du snakker til? Isåfall har du nå to påstander å vise kilde for: 1: Vis hvor jeg har skrevet "steng grensene! Norge for nordmenn!". 2: Vis hvor jeg ønsker å: "stenge grensene og gjøre Norge til et europeisk nord korea". Igjen, har du litt ryggrad så får du enten vise dette, eller innrømme at jeg aldri har skrevet noe som ligner en gang. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå