Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feilmelding: Kan ikke lese fra kildefilen eller kildedisken. Noen løsninger?

Gjest Slettet+56132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+56132

Velkommen,

Når jeg spiller Xbox 360 så loggfører jeg alt med capture card (AVerMedia Live Gamer HD C985). Disse opptakene sluker lagringsplass, og jeg må overføre de fra en harddisk til en server.

Stasjonær PC har to harddisker, en SSD på 128GB og en 1,5TB HDD. Disse er fra 2010. Alle spillopptak blir midlertidig lagret på 1,5TB HDD.

Modellnummer: WDC WD15EARS-00Z5B1

Men i det siste har jeg opplevd to hendelser der Windows 7 ikke vil overføre spillopptak fra 1,5TB HDD til server, og det kommer en dialogboks som sier "Kan ikke lese fra kildefilen eller kildedisken". Bilde:

post-217402-0-25590300-1373033203_thumb.jpg

Kan ikke lese fra kildefilen eller kildedisken

Men det som er veldig merkelig er at jeg kan "klippe ut og lime inn" opptaket hvor som helst på harddisken, men kan ikke kopiere opptaket fra harddisken til en annen harddisk. Jeg kan også spille av opptaket med Windows Media Player.

Er det harddisken som holder på å ryke, eller er det capture card sin feil? Jeg vet at harddisken blir stresset når jeg loggfører alt med disse innstillingene: Bithastighet er ca. 20000kbps, bildefrekvens er 29 per sekund, og oppløsningen er 1920x1080.

Men den andre gangen feilmeldingen dukket opp da var bithastighet bare 15000kbps, fordi jeg hadde nedjustert den.

Hva er det som har skjedd her?

Søker innspill :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Filsystemet er NTFS på begge harddiskene, men 1,5TB HDD har spillopptak på ca. 350GB, og flere av opptakene er oppi 20GB selve filen. Så det er nok ikke dette.

Det må være noe annet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg har forsøkt å kopiere spillopptaket fra 1,5TB HDD til skrivebord med TeraCopy versjon 2.27. Den mislyktes, det som skjer er at overføringen henger seg opp.

post-217402-0-89121300-1373115063_thumb.jpg

Error reading Skyrim Del 20...

Så da må jeg avbryte kopieringen. Jeg har forsøkt tre ganger, og den henger seg alltid opp på 80,9% på dette opptaket.

Noen andre forslag?

Lenke til kommentar

Et (nytt) skudd i mørket: Kan det være en sektorfeil på WD-disken som resulterer i at fil-kopieringen 'timer ut'?

Ved å kjøre SpinRite ($89) på den kan du få svar på det.

(Men det kan jo hende at problemet vedvarer selv om SpinRite friskmelder disken ...)

Har du sett på maskinens Event Log om det er noen rapporter om diskfeil der?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...