Gå til innhold

Etter Elektro(elenergi)

gruben

Anbefalte innlegg

Hei! har akuratt fullført VG2 elenergi (sterkstrøm) og har dessverre ikke fått lærlingplass, har søkt vg3 påbygg som andre valg..

noen som har noen tips til hva jeg eventuelt kan gjøre etter påbygg, innenfor elektro? eventuelt andre ting?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har oppsøkt 4 forskjellige og har fortsatt ikke fått svar av den siste(YIT) som jeg egnetlig håper på at jeg skal få, iogmed at de sa de skulle ta inn opp til 4 lærlinger og det bare er to stykker som har søkt der:)

Lenke til kommentar

mye skole etter påbygg det da?

En del.

Elektroingeniør er 3-årig (bachelor) såvidt jeg vet.

Ja, eller 5 år om man vil ta master.

I tillegg trenger han vel matematikk og fysikk fra videregående eller forkurs for å komme inn på ingeniør.

Ja, men med en slik grad vil man definitivt klare å finne en sikker jobb med god lønn.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Ja, men med en slik grad vil man definitivt klare å finne en sikker jobb med god lønn.

Absolutt. Var ment som tilleggsinformasjon til bachelor på 3 år; han må muligens bruke ett år til for å tilfredstille realfagskravene for å komme inn på en ingeniørlinje.

Lenke til kommentar

Absolutt. Var ment som tilleggsinformasjon til bachelor på 3 år; han må muligens bruke ett år til for å tilfredstille realfagskravene for å komme inn på en ingeniørlinje.

Joda, helt klart. Man må nok måtte bruke et år eller to for å kunne komme inn på linja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...