gruben Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Hei! har akuratt fullført VG2 elenergi (sterkstrøm) og har dessverre ikke fått lærlingplass, har søkt vg3 påbygg som andre valg.. noen som har noen tips til hva jeg eventuelt kan gjøre etter påbygg, innenfor elektro? eventuelt andre ting? Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Har du aktivt oppsøkt bedrifter for å få deg læreplass? Lenke til kommentar
gruben Skrevet 5. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2013 har oppsøkt 4 forskjellige og har fortsatt ikke fått svar av den siste(YIT) som jeg egnetlig håper på at jeg skal få, iogmed at de sa de skulle ta inn opp til 4 lærlinger og det bare er to stykker som har søkt der:) Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Purret på dem? Er bare å mase og mase (om du heller vil ha læreplass enn skoleplass). Selv tok jeg kontakt med et 10-talls bedrifter, og fikk ja flere plasser. Vigo skaffet meg ingenting. Lenke til kommentar
gruben Skrevet 5. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2013 hm.. problemet er vel egentlig at jeg har ikke førerkort klasse b, og må ta buss til kongsvinger(ca 40 minutter).. der finnes det maks 10 bedrifter som skal ta inn 13 elever fra elenergi Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 noen som har noen tips til hva jeg eventuelt kan gjøre etter påbygg, innenfor elektro? eventuelt andre ting? Elektroingeniør? Lenke til kommentar
gruben Skrevet 5. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2013 mye skole etter påbygg det da? Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Elektroingeniør er 3-årig (bachelor) såvidt jeg vet. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 I tillegg trenger han vel matematikk og fysikk fra videregående eller forkurs for å komme inn på ingeniør. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 (endret) mye skole etter påbygg det da? En del. Elektroingeniør er 3-årig (bachelor) såvidt jeg vet. Ja, eller 5 år om man vil ta master. I tillegg trenger han vel matematikk og fysikk fra videregående eller forkurs for å komme inn på ingeniør. Ja, men med en slik grad vil man definitivt klare å finne en sikker jobb med god lønn. Endret 5. juli 2013 av ahpadt Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Ja, men med en slik grad vil man definitivt klare å finne en sikker jobb med god lønn. Absolutt. Var ment som tilleggsinformasjon til bachelor på 3 år; han må muligens bruke ett år til for å tilfredstille realfagskravene for å komme inn på en ingeniørlinje. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Absolutt. Var ment som tilleggsinformasjon til bachelor på 3 år; han må muligens bruke ett år til for å tilfredstille realfagskravene for å komme inn på en ingeniørlinje. Joda, helt klart. Man må nok måtte bruke et år eller to for å kunne komme inn på linja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå