SirreStrikk Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 (endret) Hei, Tenkte å studere Master in Nutrition i USA, og det er visse krav jeg må oppfylle: "Applicants to the Master of Science in Nutrition must meet the following requirements for admission. Long Island University Application for Admission Application fee: $40 (non-refundable) Official copies of your undergraduate and/or graduate transcripts from any accredited college(s) or universities you have attended. Applicant must have a minimum GPA of 2.75 in major courses. Applicants for admission must have completed the following courses at the undergraduate level: one (1) year of biology (to include Anatomy and Physiology) and four (4) semesters or a total of 16 credits in chemistry (to include General/Inorganic, Organic and Biochemistry)." In addition, students who have not completed an undergraduate major in nutrition must complete the following undergraduate courses or the equivalent as prerequisites to the M.S. program: NTR 100 Concepts in Nutrition NTR 101 Contemporary Nutrition Strategies NTR 211 Medical Nutrition Therapy I NTR 212 Medical Nutrition Therapy II Students who meet the standards for admission (including a 2.75 grade point average (GPA) in their major) may be matriculated upon admission to the program. Other students, after fulfilling admission and undergraduate requirements and completing 12 graduate credits with an average of "B" or better, may apply through the academic advisor to the Graduate Admissions Office for matriculation status. No more that 12 graduate credits may be taken by limited matriculated students. Two professional and/or academic letters of recommendation that address the applicant’s potential in the profession and ability to complete a graduate program. Personal Statement that addresses the reason you are interested in pursuing graduate work in this area of study" Jeg studerer fortiden bachelor i ernæring. Så det er disse emnene jeg har vært/skal gjennom: http://amh.no/no/hel...ng/temaomrader/ Jeg ser skolen i USA krever "four (4) semesters or a total of 16 credits in chemistry (to include General/Inorganic, Organic and Biochemistry)." Såvidt jeg vet så hadde jeg kun bittelitt kjemi på Anatomi og fysiologi, og 1 semester med organisk/biokjemi 3 semester. Utover det har jeg ikke noe kjemi å henvise til, er dette nok? Jeg tok kontakt med SONOR som hjelper norske studenter til å komme seg utenlands, og de mente at jeg hadde det som skulle til, men svaret var veldig vagt og fikk bare "jeg tror du har det som skal til". Så jeg er rimelig usikker. Det andre er GPA på 2.7, noe som tilsvarer C. Dette er ikke noe problem gjennomsnittelig, men jeg har ikke C på alle fag, har tre B, to D og to C. Takk for hjelpen Endret 5. juli 2013 av SirreStrikk Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Hei, Tenkte å studere Master in Nutrition i USA, og det er visse krav jeg må oppfylle: "Applicants to the Master of Science in Nutrition must meet the following requirements for admission. Long Island University Application for Admission Application fee: $40 (non-refundable) Official copies of your undergraduate and/or graduate transcripts from any accredited college(s) or universities you have attended. Applicant must have a minimum GPA of 2.75 in major courses. Applicants for admission must have completed the following courses at the undergraduate level: one (1) year of biology (to include Anatomy and Physiology) and four (4) semesters or a total of 16 credits in chemistry (to include General/Inorganic, Organic and Biochemistry)." In addition, students who have not completed an undergraduate major in nutrition must complete the following undergraduate courses or the equivalent as prerequisites to the M.S. program: NTR 100 Concepts in Nutrition NTR 101 Contemporary Nutrition Strategies NTR 211 Medical Nutrition Therapy I NTR 212 Medical Nutrition Therapy II Students who meet the standards for admission (including a 2.75 grade point average (GPA) in their major) may be matriculated upon admission to the program. Other students, after fulfilling admission and undergraduate requirements and completing 12 graduate credits with an average of "B" or better, may apply through the academic advisor to the Graduate Admissions Office for matriculation status. No more that 12 graduate credits may be taken by limited matriculated students. Two professional and/or academic letters of recommendation that address the applicant’s potential in the profession and ability to complete a graduate program. Personal Statement that addresses the reason you are interested in pursuing graduate work in this area of study" Jeg studerer fortiden bachelor i ernæring. Så det er disse emnene jeg har vært/skal gjennom: http://amh.no/no/hel...ng/temaomrader/ Jeg ser skolen i USA krever "four (4) semesters or a total of 16 credits in chemistry (to include General/Inorganic, Organic and Biochemistry)." Såvidt jeg vet så hadde jeg kun bittelitt kjemi på Anatomi og fysiologi, og 1 semester med organisk/biokjemi 3 semester. Utover det har jeg ikke noe kjemi å henvise til, er dette nok? Jeg tok kontakt med SONOR som hjelper norske studenter til å komme seg utenlands, og de mente at jeg hadde det som skulle til, men svaret var veldig vagt og fikk bare "jeg tror du har det som skal til". Så jeg er rimelig usikker. Det andre er GPA på 2.7, noe som tilsvarer C. Dette er ikke noe problem gjennomsnittelig, men jeg har ikke C på alle fag, har tre B, to D og to C. Takk for hjelpen Du må snakke med en "advisor" på universitetet som vurderer om du har nok eller ikke. Det kan også hende at selv om alt er i orden og du kvalifiserer blir det en konkurranse på antall ledige plasser og de med topp karakterene aksepteres. Vanskelig å vite uten å snakke med universitetet og Nutrition Department. Det hender også at universitetet lar deg tar de kursene du trenger før de akseptere deg til Department La meg få undersøke det litt hvis du vill. Beklager på dårlig norsket mitt, morsmålet mitt er amerikansk Lenke til kommentar
SirreStrikk Skrevet 7. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2013 Takk for hjelpen, setter VELDIG stor pris om på du kan hjelpe meg. Jeg har forsøkt å sende mail til skolen flere ganger, uten å få noe som helst svar. Jeg har fått beskjed av SONOR at det ikke er noen plassbegrensning, og utifra informasjon jeg har sjekket ut selv så blir 80% av de som søker tatt inn. http://sonor.no/universitet/long-island-university-post/ http://www.liu.edu/CWPost/Academics/Schools/SHPN/Dept/Nutrition/Graduate-Programs/MS-Nutr Disse to linkene skal egentlig forklare det meste, men jeg syns noe av informasjonen er litt vag, og siden jeg aldri får svar på mail så blir det litt vanskelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå