Smedsrud Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Andelen ulovlige lenker bare øker.Stenging av torrent-sider har <em>økt</em> delingen Lenke til kommentar
Populært innlegg fenele Skrevet 5. juli 2013 Populært innlegg Del Skrevet 5. juli 2013 Hehe at de aldri lærer. Får slenge inn den vanlige kommentaren også da: Hva med å bruke pengene de bruker på å blokkere torrentsider og all pengene de bruker på lobbisme for å få gjennom antipiratlover(host Norge) på gode tjenester som streamingtjenester med samme content over hele verden innen 24hr?.. Nee 40 Lenke til kommentar
Populært innlegg Meinang Skrevet 5. juli 2013 Populært innlegg Del Skrevet 5. juli 2013 Palm. Face. 11 Lenke til kommentar
Populært innlegg Psykonaut Skrevet 5. juli 2013 Populært innlegg Del Skrevet 5. juli 2013 Så om vi regner 60 000 dollar i tapt fortjeneste per link. 5 mill linker x 100 proxyer = 500 mill linker. Det blir 30000000000000 dollar i tapt fortjeneste det. Ikke rart bransjen sliter da. Pluss at hver link representerer flere nedlastninger. Så kort sagt dreier det seg nok om at det relle tapet er mer penger enn det finnes i verden. 41 Lenke til kommentar
Populært innlegg Satyrion Skrevet 5. juli 2013 Populært innlegg Del Skrevet 5. juli 2013 jeg laster ned hver dag, gir totalt F i hele driten 34 Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Så om vi regner 60 000 dollar i tapt fortjeneste per link. 5 mill linker x 100 proxyer = 500 mill linker. Det blir 30000000000000 dollar i tapt fortjeneste det. Ikke rart bransjen sliter da. :pPluss at hver link representerer flere nedlastninger. Så kort sagt dreier det seg nok om at det relle tapet er mer penger enn det finnes i verden. Det der tror jeg er det smarteste jeg har lest hele mitt liv; Så kort sagt dreier det seg nok om at det relle tapet er mer penger enn det finnes i verden. Well said, my dear chum 5 Lenke til kommentar
Junk Inbox Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 jeg laster ned hver dag, gir totalt F i hele driten Ja de kan jo ikke ta alle.. 1 Lenke til kommentar
Feh Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 (endret) Får slenge inn den vanlige kommentaren også da: Hva med å bruke pengene de bruker på å blokkere torrentsider og all pengene de bruker på lobbisme for å få gjennom antipiratlover(host Norge) på gode tjenester som streamingtjenester med samme content over hele verden innen 24hr?.. Nee Problemet er at en strømmetjeneste aldri vil kunne dra inn den samme fortjenesten som måten ting fungerer på nå. Det er så vanvittig mange ledd i f.eks filmbransjen som tjener gode penger på at du går i butikken og tar med deg en film, at hvis alt skulle digitaliseres og alle leddene kuttes ville tusenvis av folk mistet jobben og firmaer ville gått konkurs. Det er et nødvendig onde dersom vi som forbrukere skal få vår vilje, men bransjen vil jobbe mot denne utviklingen med nebb og klør i mange år fremover. Endret 5. juli 2013 av Feh 1 Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Problemet er at en strømmetjeneste aldri vil kunne dra inn den samme fortjenesten som måten ting fungerer på nå. Det er så vanvittig mange ledd i f.eks filmbransjen som tjener gode penger på at du går i butikken og tar med deg en film, at hvis alt skulle digitaliseres og alle leddene kuttes ville tusenvis av folk mistet jobben og firmaer ville gått konkurs. Det er et nødvendig onde dersom vi som forbrukere skal få vår vilje, men bransjen vil jobbe mot denne utviklingen med nebb og klør i mange år fremover. Dessuten vil også inntjeninga direkte til de som lager film og serier gå ned med dagens streaming-modell o.l. Det er svært sannsynlig at (dersom internettfolket får bestemme) norsk film- og TV-underholdning vil dø fullstendig og alt av penger i bransjen vil ende i USA, og samtidig vil tilbudet bli betraktelig mindre. Lenke til kommentar
Sakiko Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Så altså når 1 blir tatt ned dukker 2 opp, dette kan bli ille om de ikke stopper. 1 Lenke til kommentar
Fush. Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Dessuten vil også inntjeninga direkte til de som lager film og serier gå ned med dagens streaming-modell o.l. Det er svært sannsynlig at (dersom internettfolket får bestemme) norsk film- og TV-underholdning vil dø fullstendig og alt av penger i bransjen vil ende i USA, og samtidig vil tilbudet bli betraktelig mindre. Ja bare se på musikkbransjen etter at de tillot strømmetjenester som Spotify. Tilbudet er jo helt forferdelig dårlig nå sammenliknet med 5 år tilbake. /sarcasm 2 Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Gledelig at overtramp og generelt luguber oppførsel fra bransjen biter dem i rompa. Kan jo håpe de blir vise nok til å skjønne at det er bedre å bruke penger på gode tjenester, fremfor advokater, lobbyister og DRM-leverandører. 1 Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 (endret) Ja bare se på musikkbransjen etter at de tillot strømmetjenester som Spotify. Tilbudet er jo helt forferdelig dårlig nå sammenliknet med 5 år tilbake. /sarcasm De kan i stor grad tjene inn pengene på å spille live dersom artistene er av en viss størrelse, slik at de likevel kan ha råd til å gi ut album. Noe tilsvarende finnes ikke for levende bilder, og der er tilbudet nødt til å gå ned dersom inntjeninga går ned. Endret 5. juli 2013 av Dellers 1 Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Ja bare se på musikkbransjen etter at de tillot strømmetjenester som Spotify. Tilbudet er jo helt forferdelig dårlig nå sammenliknet med 5 år tilbake./sarcasmDe kan i stor grad tjene inn pengene på å spille live dersom artiestene er av en viss størrelse, slik at de likevel kan ha råd til å gi ut album. Noe tilsvarende finnes ikke for levende bilder, og der er tilbudet nødt til å gå ned dersom inntjeninga går ned. Eventuelt så kan millionlønnen til en hang med folk halveres, og tilbudet forblir det samme. Alt for mange som tjener alt for mye innen disse bransjene. 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg Serpentbane Skrevet 5. juli 2013 Populært innlegg Del Skrevet 5. juli 2013 Jeg kjøpte meg en PC med Blu-ray, og etter hvert en hel del BR filmer. Oh joy. Ehm, nei. For plutselig en dag kunne ikke denne platen leses, ny versjon av DRM. Vennligst kjøp ny versjon av programvaren. Gah, ny versjon skaffet. Oppgraderer til W8, eneste programmet som ikke virker, jatta. Vennligst oppgrader til ny versjon. Dette var kortversjonen... Jeg skal altså drive å kjøpe programvare for mange hundre kroner jevnlig, for å få lov til å se en film på en PC med BR som jeg har betalt mange tusen kroner for? Meh. Det har vist seg så "problematisk" å se BR på PC, at jeg har installert Slysofts AnyDVD HD for å "rippe" BR filmer on the fly, og på denne måten få se platene jeg har kjøpt i butikken. Med så mye pes og styr for å få lov til å se noe jeg har betalt for, hvorfor skal jeg da gidde kjøpe platen. Det er jo lettere å bare lasten ned skiten. 17 Lenke til kommentar
si-m1 Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 +1 for "the piano guys" i artikkelbildet. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 De kan i stor grad tjene inn pengene på å spille live dersom artiestene er av en viss størrelse, slik at de likevel kan ha råd til å gi ut album. Noe tilsvarende finnes ikke for levende bilder, og der er tilbudet nødt til å gå ned dersom inntjeninga går ned. Er ikke nødvendigvis slik at tilbudet vil lide i det hele tatt uten videre tilpasning, pga. man kutter en del unødvendige ledd som soper inn penger med dagens modell. Men om det så må kuttes, er millionlønnene til visse skuespillere et godt sted å starte. Lenke til kommentar
liealot Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 De kan i stor grad tjene inn pengene på å spille live dersom artiestene er av en viss størrelse, slik at de likevel kan ha råd til å gi ut album. Noe tilsvarende finnes ikke for levende bilder, og der er tilbudet nødt til å gå ned dersom inntjeninga går ned. Dersom inntjeningen går ned. De trenger bare en betalingsmodell som funker, og de tallene de opererer med er jo helt klart feil, når de taper mer penger enn verdensøkonomien. Så jeg stoler ikke helt på dem når de sier at de ikke kan tjene penger på streaming. Det med at folk mister jobbene er jo riktig, men samtidig ikke ett gyldig argument. Skal vi gå bort fra automatisering fordi folk mister jobben? Verden går fremover, følg med, eller gå konkurs. Måten de endrer lovene og påvirker myndighetene på for å sikre sin egen jobb og posisjon er forkastelig. 5 Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 (endret) Er ikke nødvendigvis slik at tilbudet vil lide i det hele tatt uten videre tilpasning, pga. man kutter en del unødvendige ledd som soper inn penger med dagens modell. Men om det så må kuttes, er millionlønnene til visse skuespillere et godt sted å starte. Hva får deg til å tro at folk er villig til å gjøre samme jobben for mindre lønn? Uavhengig av hvor på lønnsstigen man er fra før vil de fleste ikke være villige til å gjøre samme jobb for mindre lønn. Dessuten er det vel stort sett store stjerner som tjener så forferdelig mye, og dette kommer igjen av at de er med på populære ting. At man ikke skal kunne tjene godt når noe er populært er oversosialistisk slik jeg ser det. Uansett er det ikke først og fremst disse som vil lide økonomisk. Det virker som om mange nordmenn bare unner seg selv å tjene penger, mens andre ikke skal kunne tjene bra dersom de lager noe folk liker. Man vil ha alt, og gi lite for det. Endret 5. juli 2013 av Dellers Lenke til kommentar
liealot Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Så du mener at man skal tjene penger på underholdning utifra hvor populært det er, ikke ut fra hva de er villige til å betale deg for jobben? Det er vel mye mer 'sosialistisk' enn at man får betalt det markedet er villige å gi deg. Pluss, du vet, Hollywood Accounting. Dyrt å lage film, vettu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå