Gå til innhold

Hardware Ekstra har rundet 1000 medlemmer


Anbefalte innlegg

jeg har skrevete om dette i en annen tråd på grunn av en feil :

 

Det er dårlig gjort å skrive artikler artikler om hva de forskjellige partiene mener om tvlisens , DLD og data og så ta betaling for det.

hvis man ikke betaler så får man heller ikke vite hva man skal vektlegge når man skal bestemme seg.

 

Heldigvis er det stor sannsynlighet for at man skal lese om det andre steder

 

Men nå kjenner jeg såpass til holdningen til partiene at jeg vet så omtrent hva de mener

 

 

 

Så dere ser så har jeg ta valget noen ganger , men man vil jo forsatt vite holdningen til de forskjellig partiene .

 

Nå så nye velgere blir "frarøvet" viktig informasjon på denne måten så blir jeg betenkt

Er det så vanskelig å godta at ikke alt du har lyst på, kan være gratis?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det så vanskelig å godta at ikke alt du har lyst på, kan være gratis?

Dette har ingen ting med hva jeg har lys på for da hadde det vær ca 3 ganger fler artikler å klage på

Dette har med respekten om at fri tilgjengelig informasjon bær være fritt tilgjengelig

 

Det har også med å respektere at man ikke skal tjene penger på andre sin "nød" .

 

Er det virkelig mening at man skal måtte betale for å få informasjon fra politiske partier , informasjon som kan være viktig i avgjørelsen om hva man skal velge ?

Er du villig til å betale for partiprogrammene til de forskjellige partiene ?

Lenke til kommentar

Dette har ingen ting med hva jeg har lys på for da hadde det vær ca 3 ganger fler artikler å klage på

Dette har med respekten om at fri tilgjengelig informasjon bær være fritt tilgjengelig

 

Det har også med å respektere at man ikke skal tjene penger på andre sin "nød" .

 

Er det virkelig mening at man skal måtte betale for å få informasjon fra politiske partier , informasjon som kan være viktig i avgjørelsen om hva man skal velge ?

Er du villig til å betale for partiprogrammene til de forskjellige partiene ?

Nød og nød. Interesserer/engasjerer man seg for valget og vil få med seg absolutt alt, så får det vel gå at det koster litt, med en viss begrensning så klart.

 

Er man ikke så engasjert i det politiske, så er det jo ikke verre enn å la det være og ikke gidde å bry seg.

 

Nå er jeg riktignok ikke sikker på hva slags informasjon du snakker om. Er det bare copy/paste fra partiets egen hjemmeside så er det jo ikke akkurat lukrativt materiale. Viktig informasjon er uansett det som selger best, og jeg har full respekt for at man tar betalt for å dele slik informasjon. Men nå er jo "viktig", relativt.

 

Og nei, jeg hadde ikke betalt, rett og slett fordi jeg gir (delvis) faen i valget.

Lenke til kommentar

Informasjon det dreier seg om er partienes holdning til DLD ,TVlisensen og overvåking .

Det mer du at man skal betale for ?

 

Jeg menr at man kunne ha brukte pengen hardware tar inn på mer fornuftige ting og heller latt disse artiklene være gratis.

Hvis de ikke klare det uten å ta betaling så kunne de ha latt være

Lenke til kommentar

Jeg tenker litt likt deg om at slik informasjon som valget må være vanskelig å ta seg betalt for. Gidder folk virkelig det?

 

Jeg brukte en av ukeskvotene for gratis lesning på en AP-artikkel fra Ekstra-serien. Det fordi jeg synes det var artig å kunne delta i diskusjonen etter å ha lest hva de hadde skrevet, ikke fordi jeg ikke vet hvor skapet står.

 

AP er det partiet jeg misliker mest etter all den tid de ha vært i posisjon. Et parti jeg aldri tror jeg kan komme til å tenke meg å stemme på. Sleipe politikere fra ende til annen, det er det jeg har dannet meg inntrykk av AP opp igjennom årene. Det er heller ikke sikkert at andre partier er bedre på slikt, men NOEN SJANSER bør man jo ta. Har forresten ikke særlig mye annet valg. Det er jo pest eller kolera.

 

Til slutt gjør HW.no samfunnet en bjørnetjeneste i å forsøke ta betalt for politisk stoff. Fordi her kunne HW.no engasjert flere unge velgere med stilige populistiske overskrifter. Husk også at yngre folk er som regel fattigere enn folk som har noen år på baken i arbeidslivet. Det er faktisk litt slik at jeg må støtte den andre elgen noe da han bruker ordet nød. Men jeg ville ikke brukt et så sterkt ord på det da.

 

Nød er en overdrivelse "elgen".

Endret av G
Lenke til kommentar

Informasjon det dreier seg om er partienes holdning til DLD ,TVlisensen og overvåking .

Det mer du at man skal betale for ?

 

Jeg menr at man kunne ha brukte pengen hardware tar inn på mer fornuftige ting og heller latt disse artiklene være gratis.

Hvis de ikke klare det uten å ta betaling så kunne de ha latt være

Jeg sjekket akkurat prisen på månedsmedlemsskap, og må si jeg lo litt. 29,- måneden var i hvert fall ikke en hårreisende sum, hvis det er alt som skal til for å få lese alle artikler.

 

Jeg synes uansett at det er helt greit at de skal ta seg betalt for å dele den typen informasjon.

 

Unge velgere som bryr seg, og ikke vil betale noe, klarer nok uansett å finne informasjonen andre steder.

Lenke til kommentar

Jeg sjekket akkurat prisen på månedsmedlemsskap, og må si jeg lo litt. 29,- måneden var i hvert fall ikke en hårreisende sum, hvis det er alt som skal til for å få lese alle artikler.

 

Jeg synes uansett at det er helt greit at de skal ta seg betalt for å dele den typen informasjon.

 

Unge velgere som bryr seg, og ikke vil betale noe, klarer nok uansett å finne informasjonen andre steder.

Det er jo det som er poenget , man blir lei å må betal små beløp her og der bare for få lit informasjon

 

Tanken på å ta betaling for jobben når ikke det nytter med reklame er grei nokk , men her slår det helt feil ut.

Dessuten har mediene selv gjort seg den bjørntjenesten at de har overdrevet reklamebruken

 

Det er også slik at hvis man skulle betale for alt man har lyst på så må man gå opp i lønn.

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Det kunne vært interessant om dere informerte om det var noen særlig økning i Ekstra-medlemmer siden dere la ekstra hard og stø kurs inn i det politiske landskap med mange Ekstra-artikler.

 

Jeg kan se fristelsen til å kunne frotse i partier og saker å kunne skrive om.

 

Likevel synes jeg gjerne ikke dette var riktig måte å gå fram på. Her har dere potensiale til å hjelpe yngre lesere som det sikkert er en god del av på HW.no og diskusjon.no, men så skal dere ha betalt for det.

 

Er politikk interessant lesning, ja litt. Er det slik at en leser dras til slikt stoff? Jeg er litt i tvil om folk gidder å betale for det.

 

Det kunne vært interessant å se medlemsstatistikk rett etter valgdagen.

Ellers mener jeg dere virker begrensende på folks engasjement ved å ta betalt for disse artiklene, men kanskje statistikken deres forteller et annet bilde?

 

Takk for gode innspill!

 

Jeg er helt enig i at mediene har et viktig samfunnsoppdrag, og bør bidra til politisk engasjement.

 

Samtidig skal det poengteres at journalistikk aldri har vært gratis. Det har vært finansiert av annonser eller brukerbetaling, og som regel begge deler.

 

Ekstra-sakene våre om hvert parti er et nytt tilbud for de som ønsker en litt mer inngående forståelse av partienes standpunkt. Disse sakene må du betale for, på lik linje med om du går i kiosken og kjøper Dagsavisen, Aftenposten Innsikt eller Economist når du vil vite litt mer enn det du får i dagspressen.

 

Sakene har hittil vært godt mottatt, og det kommer nye Ekstra-medlemmer til hver dag.

 

Vi i Hardware.no skal selvfølgelig også tilby politisk dekning til våre gratisbrukere. Her er noen av gratissakene vi har skrevet i forkant av valget:

http://www.hardware.no/artikler/fra-og-med-i-dag-er-smapirater-lett-bytte/135014

http://www.hardware.no/artikler/mandag-far-norge-den-kontroversielle-cookie-loven/134924

http://www.hardware.no/artikler/nekter-for-at-norge-skal-fa-lan-skatt/136364

http://www.hardware.no/artikler/ny-regjering-kan-fa-dld-skrotet-i-norge/135769

 

Vi kommer i tillegg til å publisere en helt åpen oppsummeringssak om partienes standpunkter på IT og personvern i neste uke, som jeg håper kan være til nytte for alle lesere. :)

Endret av SiR0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...