Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøre med sprekk i frontrute - Lovlig?

Anbefalte innlegg

Hei,

Har hatt noen mindre steinsprutskader på frontruta og i morrest var det en 20-30cm lang ripe som går fra venstre nedre hjørne til midt i synsfeltet mot midten av ruta. Kan få tatt et bilde litt senere.

Er det lovlig å kjøre med sprekk i frontruta? Sprekken er tett for vann, om det skulle ha noe å si.

Grunnen til at jeg spør er at bilen (en Chrysler Stratus) skal kasseres i August, og ville ikke koste mere på den. Men heller 1500kr i egenandel på frontrute enn store lapper i kontroll...

Noen som vet noe om dette?

(Litt usikker på om dette ble rett kategori)

Endret av Lovegame
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lovlig er det ikke, men om bilen skal kasseres om en måned kan man jo spørre seg om hva som er poenget med å investere i ny rute. Om du blir stoppet i teknisk kontroll vil du trolig bare få beskjed om å skifte ruta og vise bilen til teknisk kontroll. Og da har du så god tid på deg at du rekker å kassere bilen før den tid.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Chryslerdeler hos bilopphuggerne her nordpå er ikke akkurat noe å bruke tid på.

Vil tro det er mer tidkrevende (og derfor muligens dyrere) å kjøpe en brukt rute og sette denne inn selv enn å bare bruke 1500 spenn på det.

Pappa nevnte for meg at han hadde kjørt en lengre tid med sprekk i ruta (som gikk gjennom synsfeltet) og da fikk han mangellapp, men dette er flerfoldige år siden.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hvor du bor eller hvordan politiet er i nærheten der, men her i distriktet så vil de bare si at man må få fiksa det. Aldri opplevd å få bot for det. Sannsynligheten for å bli stoppa når du bare kjører frem og tilbake fra jobb, er jo også ganske liten.

Hadde aldri giddi å kosta på 1500 kr for ny rute på en bil som nesten ikke skal brukes mere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...