Cuneax Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Drømmer om å bli dataingeniør.Denne sjuåringen er Microsoft-spesialist Lenke til kommentar
Populært innlegg hurdava Skrevet 5. juli 2013 Populært innlegg Del Skrevet 5. juli 2013 Jeg bare henviser til signaturen min... 12 Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Har jeg forstått riktig at sertifiseringa går ut på å innstalere windows? 3 Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Har jeg forstått riktig at sertifiseringa går ut på å innstalere windows? Kan se ut som om det er en del i alle fall, men det er jo mer som artikkelen skriver. MCTSer kommer i alle mulige former, så hadde vært greit om artikkelen hadde sagt hva han faktisk var sertifisert som. Jeg er også MS sertifisert, men det har absolutt ingenting med installering av programmer å gjøre. 3 Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Om man kan bli Microsoft sertifisert på et så simpelt grunnlag var jeg ikke langt fra 7 år når jeg selv kunne blitt sertifisert. 1 Lenke til kommentar
maedox Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Vittig! Det beviser vel verdien av en slik tittel. 3 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Har jeg forstått riktig at sertifiseringa går ut på å innstalere windows? Med tanke på at det er ennå enklere å installere noen av de mest populære Linux-distroene så kan han vel kalle seg Linux-spesialist på en liten halvtimes tid også, men jeg tviler på at det finnes noen diplom eller sertifikat for så enkle oppgaver at selv Doro-telefonistene får det til. 2 Lenke til kommentar
keyfrags Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Ungen har lært seg å konfigurere Windows... Congratz I guess? Han trenger vel ikke en artikkel på hw.no, har ikke vi alle begynt i tidlig alder? Jeg skrudde sammen min første pc som 10 åring (Installerte Windows/Linux o.l.). Var flittig Windows bruker fra jeg var 5 år gammel. 1 Lenke til kommentar
sevs Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Jeg var.. skal vi se... Rundt 2006-07... 8-9 år og kunne sikkert mer enn denne kidden. Lenke til kommentar
G Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 (endret) Jeg var over middels god i en del CBM64 spill når jeg var veldig ung. Spill er kultur. Spill er med på utvikle egenskaper ved hjernen, slik at man kan få til en del ting. Spill øker sikkert også innlæringspotensiale. Det er vel derfor de har flysimulatorer for piloter så de kan leke og feile på en trygg måte. Endret 5. juli 2013 av G Lenke til kommentar
jihn Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 (endret) Jøss, høres jo ut som om hele gjengen her burde blitt 'MS-Spesialist' i samme alder som denne guttungen. Så hva hindret dere... Når jeg var 7 hadde jeg ikke engang en anelse om hva en datamaskin var. Grunnlag nok for meg Greit, det er en noe jalla tittel, og sikkert et rop om oppmerksomhet og penger. Men mest bemerkelsesverdig er det vel at dette er en sak her på hw.no og ikke i dagbladet. Endret 5. juli 2013 av jihn 3 Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Ingenting som hindret meg, kan vitterlig installere ting i hytt og pine. Lurer på hvilken sertifisering han har tatt. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Kanskje jeg skal ta en slik sertifisering selv Lenke til kommentar
*F* Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Problemet med slike sertfiseringer er vel at dem koster masse penger å ta? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Etter beskrivelsen i Tribune å dømme, er det denne eksamenen han har tatt: http://www.microsoft.com/learning/en/us/exam.aspx?ID=70-680#fbid=FyBYsbqvL0i Hvis en av de 'selvutnevnte proffene' her hadde bestått en tilsvarende eksamen i 7-årsalderen, så hadde det nok vært flusst av avisartikler å henvise til ... Men Janteloven gjelder tydeligvis også utover Norges grenser. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Med tanke på at det er ennå enklere å installere noen av de mest populære Linux-distroene så kan han vel kalle seg Linux-spesialist på en liten halvtimes tid også, men jeg tviler på at det finnes noen diplom eller sertifikat for så enkle oppgaver at selv Doro-telefonistene får det til. Du får se om du finner noe du kan mestre her: https://www.lpi.org/linux-certifications , her: http://www.novell.com/training/certinfo/clp/ , eller her: http://www.fosteringlinux.com/ Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 De som skrive at dette er enkelt og at dere var flinkere enn ham i like ung alder er idioter. Dere er fulle av svada og skriver slike ting fordi dere er misunnelige. Denne gutten er VELDIG flink og skal ha kreditt for det, punktum. 1 Lenke til kommentar
sevs Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 De som skrive at dette er enkelt og at dere var flinkere enn ham i like ung alder er idioter. Dere er fulle av svada og skriver slike ting fordi dere er misunnelige. Denne gutten er VELDIG flink og skal ha kreditt for det, punktum. Jeg har en følelse av at det kan være et faktum at du misunner oss i stedet. Eller tar jeg feil? 3 Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 (endret) Problemet med slike sertfiseringer er vel at dem koster masse penger å ta? Alle eksamene til MS koster 48gbp (=448kr). Edit: Og de kan tas i Norge, i hele 22 byer, i Oslo 6 steder. Endret 5. juli 2013 av chri-ot Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 (endret) Spennende tider for guttungen Når jeg fikk pc, ca 10 år, var det utrolig artig å eksperimentere, rote i bios, pif redigering og andre ting jeg egentlig ikke hadde peiling på. Begynne å kunne kontrollere pc-en var knallmorro,,bare det å endre ikoner. Nå er pc-en bare ett verktøy for meg,,nesten iallefall. Endret 6. juli 2013 av Åsmund Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå