Andrull Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 (endret) Hvis ikke bønder er presist nok som et eksempel av noen på landet så vet ikke jeg, men greit, siden det var problematisk så håper jeg at jeg ryddet opp i det. Dog må jeg si det blir litt dobbeltmoralsk (eller ironisk) at du, den andre elgen, skal gi meg leksjon i å uttrykke seg presist. ;-) Endret 5. juli 2013 av Andrull 3 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Du får så mene det , men nå er begrepet Bønder noe som stadig misbrukes. På samme måte som når man sier at noen er dum som ei gås eller dum som en sau , for ingen av disse dyrene er dumme Bønder blir også alt for ofte brukt i negativ betydning. Derfor synes jeg at man bør være presis med det utrykket Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Dum som en gås eller sau er da helt greit. Det er et gammelt uttrykk og ser ingen grunn for å endre å bruke det. Tror ikke disse blir støtt av det heller. Kan godt være at noen setter bønder i negativt lys. Jeg kan ikke se et snev av det, og ramset opp flere fordeler du har som bonde, så føler ikke det er greit å sammenligne meg med de. Med mindre det var noe jeg skrev ubevisst som var støtende? Har som sagt kjæreste og svigerforeldre som bor midt i skogen, har oppvokst mye av tiden på gård, er odelsgutt til og med, har bodd i flere byer og i forstader. Så ikke noen fordommer her i gården nei.[ordspill var intensjon] Det ironiske med saken er dog at besteforeldrene mine, som i skrivende stund bor på gård, fikk fiber årevis før før vi hadde mulighet for bredbånd overhode i forstaden, eller fiber i byen. Og dette på en halvøy ute i norskehavet i vesterålen! Men burde de hatt krav på det? Nope. 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Et poeng til . jeg bor på landet , 27 km fra byen og har fiber . Min linje er 25/25 Mbs som er laveste hastighet Boksen krever altså konstant tilgang til en nettlinje . Hvordan vil det da utarte seg når nettet ramler ut midt i et spill eller tjeneste ( jeg kjernen ikke til hvordan disse spillekonsollene fungerer mot nettet) ? Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Vanskelig å si, kommer an på hvordan de har lagd/lager systemet. Hvis det kun er en kontroll ved oppstart så vil den fortsette å spille til filmen er ferdig, men du får ikke startet en ny film før linja er oppe igjen. Går det en sjekk på "korte" intervall, f.eks. en gang i timen slik xb one ville gjøre i noen tilfeller eller noe ala den drm løsningen ubisoft brukte for en stund tilbake på bl.a. assassins creed, så vil ting slutte å fungere med en gang/eller så fort sjekken feiler. Dette er kun synsing og er basert på tilsvarende systemer som andre selskaper har tatt eller ønsket å ta i bruk. Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Kjempetiltak mot piratkopiering dette, blir jo umulig å laste ned ulovlig materiale med den dingsen der på markedet. Det er vel omtrent like effektivt som å bygge en safe hvor den ene veggen er av betong, mens de andre veggene er av papp. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Merkelig digresjon om bønder, hva i alle dager skal bønder med 4k? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Jeg merker meg at hytter stiger i pris hver gang det kommer noe med "always online" DRM. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Burde det ikke være omvendt da? At prisen faller, fordi færre ikke ser for seg å kjøpe hytte de ikke har mulighet til å game. Mulig det bare er fordi klokke er 3 på natta at jeg ikke helt ser det men. 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Burde det ikke være omvendt da? At prisen faller, fordi færre ikke ser for seg å kjøpe hytte de ikke har mulighet til å game. Mulig det bare er fordi klokke er 3 på natta at jeg ikke helt ser det men. Det burde, det, men det virker som om det er veldig mange uten hytte som skal på hyttetur. Lenke til kommentar
bodin Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 nesten litt naturlig at den trenger nett hvis den skal streame film, men burde klare seg fint uten nett når filmen er lastet ned sånn som filmene som følger med når den kjøpes Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 (endret) Så når noen graver over linja eller Get/NGT/random har problemer med linjene og man vil se en film istedet... Nope. Ser ikke på det som det store problemet, da det skjer så sjeldent. Det store problemet ser ut til at hver film selskap kommer til å sitte på sine egne servere som de sjekkes mot. Hva skjer da når enkelte av dem går konk? Man skulle kanskje ikke tro det på de store selskapene, men ett par storbudsjett filmer så har de trøbbel. Det er ikke veldig lenge siden MGM, som i sin tid var en av de store, gikk konk. Greit nok at film rettighetene blir solgt unna til andre selskaper, men gidder de nye selskapene å støtte gamle utgivelser de ikke tjener på, spesielt når de må gi ut nye for å tjene inn hva rettighetene kostet? Og hva skjer med independent selskapene? Regner med det blir ett krav for å kunne utgi filmene i format som disse spillerene støtter, at de har beskyttelsen, de er enda mer utsatt for konkkurser. Endret 6. juli 2013 av AndersT2 Lenke til kommentar
magne.moe Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Kan i nøden brukes som puck!Sony skal nok få slite litt tror jeg. Hva er konsekvensen med PS4 da, vil den lide samme skjebne etterhvert, kun en tvungen firmwareoppdatering i fra? Forsjellige firmaer i konsernet. Playstation firmaet godtar større fare for piratkopiering for å få et overtak over One. Piratkopiering på ps4/ 360 har uansett vært et lite problem. Media delen er fortsatt anale. Bedre løsning å kjøpe en tredjeparts boks når de kommer. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 Vil dette gjelde for diskbaserte spelarar òg? :-( Eg er nok over gjennomsnittet interessert i film, og var veldig tidleg ute med BD, men om dei gjennomfører dette, blir det heilt uaktuelt å kjøpe 4K-utstyr. Eg håpar forbrukarane straffar Sony for dette, slik dei straffa Microsoft for all idiotien med XOne. Sony sin speldivisjon har eg ingen problem med å støtte, sidan dei står for ein heilt anna politikk, men den delen som driv med film og media kan brenne. Kay Lenke til kommentar
cptCory Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 (endret) De liker seg på kjøkkenet designavdelingen til sony. Sist vaffeljern og nå en kakeform fra europris til 49.90,- Endret 7. juli 2013 av cptCory Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 Jo det er det, ettersom de bestemmer over sitt eget format? og så ? de skyter seg selv i foten og ber om at jeg helle bruker TPB og laster ned i stedet for å kjøpe det. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 Og så ser jeg konspirasjonen. Det ER nettopp det de ønsker! Hvorfor? Fordi hovedinntekten kommer fra å saksøke folk, eller at planen skal være å saksøke hele verden. Kanskje ikke, men en kunne nesten tro det noen ganger. Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 Med slike tiltak fra Sony så vil nok de færreste kjøpe og satse på 4K. Kun de med mye penger og tilgang til nett hele tiden vil nok interessere seg for de aller nyeste og det beste. En annen ting her er at både dvd og blu-ray er bra nok og ikke vil forsvinne med det aller første selv om dvd-salget stuper som bare det mens blu-ray har en liten økning. Og når det kommer til 4K så har jeg lest i bladet Lyd og Bilde at det med å koble til en blu-rayspiller til en 4K projektor vil gi et bilde som både er sylskarpt og som gir en stor dybde og da trenger de færreste 4k avspillere for å få et ganske så bra bilde. Et tips her er å vente til stormen har lagt seg og ser hva som skjer om to eller tre år. Det er store muligheter for at ingen vil kjøpe 4K boksen fra Sony og da dukker det opp andre alternativer som er mer kundevennlige. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 8. juli 2013 Del Skrevet 8. juli 2013 Vil dette gjelde for diskbaserte spelarar òg? Av det jeg kan se så er ikke dette en diskbasert spiller*. Ser ut til at man kun kan spille av fra Sony Video Unlimited 4K tjeneste, det som ligger på harddisken, eksterne USB-enheter eller SD-kort. Hvis de først går i denne retningen vil jeg tro verifiseringen vil gjelde for alt, uavhengig hva det er lagret på. Skal man lagre ting på eksterne enheter så blir det trolig lagret i ett proprietært format, med en eller annen signatur, som muligens må knyttes til en konto (bare sånn for å gjøre det enkelt ... ) * En disk, usb-enhet eller sd-kort blir jo i prinsippet det samme, en ekstern ting filmen er lagret på. Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Med en slik løsning kan man ikke lengere påstå at noen kjøper en filmtittel. De vil kun få en begrenset mulighet til å avspille filmen under spesielle forhold.Man ser ut til ikke å ha lært av feilene fra DIVX:http://en.wikipedia.org/wiki/DIVXmen hvorfor er folk så opptatte av å kjøpe å eie ting? skjønner ikke hvorfor å "leie en lisens" høres så forferdelig ut.. Så lenge du får bruke innholdet under normale forhold er vel det greit nokk? Fordi "under normale forhold" for mange betyr uten nettilgang når man vil se film. Man har kanskje ikke PC koblet til TV, man ser kanskje filmer på brett/laptop på på hytta, båten eller på campingtur i fjellet, uten nettilgang. Om ikke de har en løsning for off-line bruk, så er dette dødfødt. Derfor reageres det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå