AfterGlow Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Vil trolig snart bli brukt i spill. Nå blir dataskapt hud ekstremt realistisk Lenke til kommentar
Randominated Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 WOW. Ikke noe hint til uncanny valley, dette ble jeg mektig imponert over. Men begrep som "microgeometry render" og "16K Displacement maps" får meg til å tro at dette ikke kan rendres on the fly helt enda. Likevel kjekt å se hva fremtidig maskinvare kommer til å være i stand til å vise oss! Lenke til kommentar
Parallax1 Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Det er jo ingen animasjoner heller, da er det ikke rart du ikke ser hint av uncanny valley. 2 Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Skulle til å si det. Man havner i uncanny valley når modellene og grafikken er så realistisk som mulig, men animasjonen og bevegelsene er urealistiske. Men uten å være en ekspert på feltet så virker jo microgeometry rendering som noe ala Tesselation, som finnes på DirectX11, og 16K Displacement maps er vel ikke helt på jordet? Du kan kanskje ikke rendre så mange andre ting utenom det ansiktet, men det burde vel gå greit på et high end kort, vil jeg tro. Lenke til kommentar
Wilford Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Om de bare fjerner den kunstig overdrevne blunkingen på dataanimerte folk, blir det enda mer realistisk. Lenke til kommentar
trondgtrond Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Skulle til å si det. Man havner i uncanny valley når modellene og grafikken er så realistisk som mulig, men animasjonen og bevegelsene er urealistiske.Men uten å være en ekspert på feltet så virker jo microgeometry rendering som noe ala Tesselation, som finnes på DirectX11, og 16K Displacement maps er vel ikke helt på jordet? Du kan kanskje ikke rendre så mange andre ting utenom det ansiktet, men det burde vel gå greit på et high end kort, vil jeg tro. Vet ikke om tesselation er tatt i bruk i dette tilfelle, ser ikke helt poenget, med mindre man skal kunne gå rundt på huden Dette ser ut som en bump+normal/parrallax shader med en enorm textur oppløsning (altså når det kommer til porer og rynker). Men når det er sagt regner jeg med ansiktet i seg selv er brukt store mengder tesselation på ja. Ser helt sykt ut, men sikkert tung grafikk. Men tror ikke 16k texturer på enkelte objekter blir for stort problem for dagens GPUer.. har testet 4k texturer på nyeste ipad, og det greide den relativt bra. Lenke til kommentar
trondgtrond Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Om de bare fjerner den kunstig overdrevne blunkingen på dataanimerte folk, blir det enda mer realistisk. en ting jeg alltid legger merke til er øynene, eller området mellom øynene og øyehulene til 3D modeller. Disse ser alltid meget..umh.."bugget" ut. Håper dette er noe som også blir forbedret i nermeste framtid 1 Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Veldig imponerende! Lurer på hvor lang tid det tar før man får til dette i spill. Lenke til kommentar
G Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Når får de først til tørr flassete hud som man har like etter at man er tørr etter en halvtime i dusjen? Lenke til kommentar
SVD Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Når får de først til tørr flassete hud som man har like etter at man er tørr etter en halvtime i dusjen? De får det sikkert til hvis de vil, men bruker ikke alle Turtle Wax i ansiktet? 2 Lenke til kommentar
Alpha123 Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Problemet er at jo mere realistisk det blir, jo mindre skal det til for at det blir urealistisk Stive blikk eller rare bevegelser blir enda rarere når selve objektet ser virkelig ut. Hvis jeg husker rett så har det blitt gjort en studie på dette. For meg så vil jeg heller at de skjerper seg på hvordan npc reagerer på miljæet rundt seg og at de har en mening bak bevegelsene sine istedenfor å være "tomme" Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Jepp, det er helt riktig. Begrepet er Uncanny Valley, som nevnt over. For mer informasjon les på Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Uncanny_valley Lenke til kommentar
CoolAEW Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Huden gjenpeiler for mye, men ellers er det stilig Lenke til kommentar
wotg Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Fotorealismen kommer nærmere, dette er spennende saker. Spill som BF4 og ARMA 3 er allerede ganske imponerende når ser på screenshotsene som er postet på div sider. Ser ut som vi nærmer oss et nivå på prosseseringskraft der ting begynner å bli skummelt virkelighetstro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå