Elwani Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 (endret) Heisann, jeg vet at DAB nettet snart kommer over hele Norge, men frem til det så vil jeg ha en politiradio.. Har sett litt på Maycom AR-108 - Radioscanner, for 670kr ca. Noen som har erfaring med denne, og kan komme med innspill? Er det god radio dekning, skurrer det mye, er den vanskelig å bruke? http://smartprodukter.no/product_info.php?cPath=49_152&products_id=61 Der er den Endret 4. juli 2013 av Elwani Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 (endret) Mtp. at den ikke fungerer på det nye nødnettet, så er det vel ikke så mye å ha? DAB er forresten for radioer, ikke for nødnettet. Men, har hatt sånn tidligere, tok vel inn rundt 5km. Endret 4. juli 2013 av aklla Lenke til kommentar
Elwani Skrevet 4. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2013 DAB netter er ikke ment å komme lokalt her før om ca. 1 år, så det fungerer midlertidig, men er derfor jeg prøver å finne en billig en, så jeg ikke kaster tusenlapper ut av vinduet. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 DAB har absolutt ingenting med politiradio da, sånn til info... Lenke til kommentar
Elwani Skrevet 4. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2013 (endret) Trudde det nye krypterte nettet til nød etatene skulle gå over dab nettet jeg, men det er egentlig ikke greia, de er fortsatt operative lokalt her, er flere på jobb som har, men de bruker mye penger på det, og det gidder ikke jeg, så er nysgjerrig på om de billige versjonene faktisk fungerer. EDIT: Så ikke editen på den første posten din før jeg posta nr 2, men takk for svaret ang km. radiusen Endret 4. juli 2013 av Elwani Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Den fungerer fint, ihvertfall den jeg hadde, som tilsynelatende er akkurat samme modell.. Tok inn alt i området, stort sett bra lyd, ingenting å klage på. Personlig ville jeg ikke kjøpt, den kan fungere i alt fra noen uker til ~år. Men, det er en sjanse du får ta om du vil Lenke til kommentar
Elwani Skrevet 4. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2013 (endret) Var den vanskelig å bruke? Jeg er veldig dårlig teknisk anlagt, for å si det på en fin måte. Endret 4. juli 2013 av Elwani Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Du må få tak i riktige frekvenser for din by, punche de inn og få den til å scanne. Er hovedsakelig en engangsjobb. Bare følg bruksanvisningen. Ikke vanskelig etter du har satt den opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå