Gå til innhold

Music takes me everywhere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå ser jeg jo hvor den mørke konturen jeg kommenterte på ditt forrige bilde kommer fra :)

Igjen et flott stykke arbeid, som det står respekt av.

Det eneste du sliter med her, er det alle som jobber med denne type arbeider sliter med, og det er håret.

Det er nok bare et trenet øye som legger merke til det, men jeg er en pirkefant, og registrerer slike småting..hehe

Det er først når bildet blåses opp i fullformat at dette problemet kommer tydelig fram.

For å få til en myk og naturlig overgang i hår og pels må du lære deg å bruke verktøyet "refining edges" eller "finjuster kant" som det heter i den norske utgaven av PS.

Jeg vet ikke hvilken utgave av PS du har, men i CS5 og CS6 virker dette verktøyet bra, bare du lærer deg hvordan det fungerer.

Ellers er det også mulig å gjøre dette manuelt, men det er en litt mer omfattende operasjon.

Da må du gå inn med en pensel og tegne inn hårstrå, og så juster disse ved hjelp av flere lag og blendigmoods.

Utfordringen med denne metoden er å få fram høylyset og fargenyansene i hår og pels.

Denne teknikken er lettest å utføre hvis du har tilgang til et tegnebrett, men lar seg også gjennomføre uten.

Den svenske siden Moderskeppet har noen tutorials om hvordan du gjør dette manuelt.

Men det enkleste er om du klarer å bruke "finjuster kanter"

Lykke til videre

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du er tydeligvis en meget kreativ sjel, så også her...du viser "det lille i det store"....her visualisert på en ypperlig måte, hånden som holder tiden stille, mens hovedpersonen tankefullt nyter sine toner... slik tolker jeg ditt bilde.Fotografisk og etterbehandligsmessig synes jeg dette holder en høy standard.

mvh Ulv

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå ser jeg jo hvor den mørke konturen jeg kommenterte på ditt forrige bilde kommer fra :)Igjen et flott stykke arbeid, som det står respekt av.Det eneste du sliter med her, er det alle som jobber med denne type arbeider sliter med, og det er håret.Det er nok bare et trenet øye som legger merke til det, men jeg er en pirkefant, og registrerer slike småting..heheDet er først når bildet blåses opp i fullformat at dette problemet kommer tydelig fram. For å få til en myk og naturlig overgang i hår og pels må du lære deg å bruke verktøyet "refining edges" eller "finjuster kant" som det heter i den norske utgaven av PS.Jeg vet ikke hvilken utgave av PS du har, men i CS5 og CS6 virker dette verktøyet bra, bare du lærer deg hvordan det fungerer.Ellers er det også mulig å gjøre dette manuelt, men det er en litt mer omfattende operasjon. Da må du gå inn med en pensel og tegne inn hårstrå, og så juster disse ved hjelp av flere lag og blendigmoods.Utfordringen med denne metoden er å få fram høylyset og fargenyansene i hår og pels.Denne teknikken er lettest å utføre hvis du har tilgang til et tegnebrett, men lar seg også gjennomføre uten.Den svenske siden Moderskeppet har noen tutorials om hvordan du gjør dette manuelt.Men det enkleste er om du klarer å bruke "finjuster kanter"Lykke til videre

Håret la jeg faktisk ikkje merke til, takk for detaljen! Skal laste opp en V2 etter litt testing av Refine edges ;)

Lenke til kommentar
Nå ser jeg jo hvor den mørke konturen jeg kommenterte på ditt forrige bilde kommer fra :)Igjen et flott stykke arbeid, som det står respekt av.Det eneste du sliter med her, er det alle som jobber med denne type arbeider sliter med, og det er håret.Det er nok bare et trenet øye som legger merke til det, men jeg er en pirkefant, og registrerer slike småting..heheDet er først når bildet blåses opp i fullformat at dette problemet kommer tydelig fram. For å få til en myk og naturlig overgang i hår og pels må du lære deg å bruke verktøyet "refining edges" eller "finjuster kant" som det heter i den norske utgaven av PS.Jeg vet ikke hvilken utgave av PS du har, men i CS5 og CS6 virker dette verktøyet bra, bare du lærer deg hvordan det fungerer.Ellers er det også mulig å gjøre dette manuelt, men det er en litt mer omfattende operasjon. Da må du gå inn med en pensel og tegne inn hårstrå, og så juster disse ved hjelp av flere lag og blendigmoods.Utfordringen med denne metoden er å få fram høylyset og fargenyansene i hår og pels.Denne teknikken er lettest å utføre hvis du har tilgang til et tegnebrett, men lar seg også gjennomføre uten.Den svenske siden Moderskeppet har noen tutorials om hvordan du gjør dette manuelt.Men det enkleste er om du klarer å bruke "finjuster kanter"Lykke til videre
Håret la jeg faktisk ikkje merke til, takk for detaljen! Skal laste opp en V2 etter litt testing av Refine edges ;)

Jeg glemte å skrive at det ikke gjeller hele håret. Det er i alle fall mest påfallende i den rufsete delen av håret. Her er det også en del høylys, noe som gjør det ekstra utfordrende

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...