Gå til innhold

Hva slags bærbar for Data ingeniør utdanninge + spill

Anbefalte innlegg

Hjelp til å kjøpe skolepc + spill

Jeg har sånn ca 6000 kr, så lurte på om det var noen pcer noen anbefalte!

Noen som vet om steder man kan få studentrabatt?

vil ha den beste pcen jeg kan få til den prisen...

har titta litt rundt men usikker på hva jeg skal se etter..

Endret av cenenzo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hardwaren er grei ja, men acer har ikke god bygge kvalitet.. :)

hvilken maskin vil du anbefale?

Har lyst på en som kan yte spill godt og samtidig være god å ha som skolepc..

har en budsjett på 5000-6000kr..

Hvis det er en bærbar du skal ha, får du veldig mye for pengene med denne Lenovo maskinen, dog noe over budsjettet.

vet du om en bra for prisen 4000-5500`?

Hardwaren er grei ja, men acer har ikke god bygge kvalitet.. :)

hva mener du med god bygge kvalitet?

Lenke til kommentar

Kanskje denne ASUSen kunne være noe? Kraftig nok skjermkort til å spille de nyeste spillene på moderate innstillinger itillegg til at den er tynn, og heller ikke altfor dyr. :) Kan også være verdt å nevne at det snart kommer flere maskiner med Haswell-prosessor hvis det er noe du kan vente på.

Endret av Aerow
Lenke til kommentar

Kanskje denne ASUSen kunne være noe? Kraftig nok skjermkort til å spille de nyeste spillene på moderate innstillinger itillegg til at den er tynn, og heller ikke altfor dyr. :) Kan også være verdt å nevne at det snart kommer flere maskiner med Haswell-prosessor hvis det er noe du kan vente på.

hvor rask er prosessoren?

Lenke til kommentar

Jeg ville sjekket hvordan det er med støpsler etc på forelesningssalene, hvis de ikke er så gode, drit i spill laptop og gå for batterilevetid og mobilitet.

Ha heller en billig stasjonær til spilling?

pleier å ta med pcen rundt på lan, så best med bærbar, enklere...

samtidig har jeg bare budsjettet til å kjøpe en bærbar.. har ikke sted til å ha stasjonæren heller..

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=774195#extra

hva synes du om denne da?

Lenke til kommentar

Hvor mye vil du betale?

Størrelse?

har budsjekk på 5000-7000 kr kanskje..

størrelse kanskje 15' ? noe ved der iallefal...

Den skal klare det fint, jeg ville nappet ut CD-Rom'en og satt inn en SSD så går det enda bedre.

Og en av dine større fiender vil bli støv, så hvis du er kapabel nok til å åpne den og rense vil det hjelpe mye, siden den kommer garantert til å bli varm etter et halvår-års bruk når du spiller.

Hva er SSD? Hva gjør den? Hvordna kan jeg nappe ut cd rommet? vil de gjøre det for meg? finnes det ikke noe støvfilter, eller en spray som fjerner støv? har ikke så mye peiling på laptop.

Lenke til kommentar

Hva er SSD? Hva gjør den? Hvordna kan jeg nappe ut cd rommet? vil de gjøre det for meg? finnes det ikke noe støvfilter, eller en spray som fjerner støv? har ikke så mye peiling på laptop.

Altså, du skal gå data ingeniør... vel over halve faddergruppa di kommer til å kunne dette og kunne hjelpe deg med det ;)

En SSD er en type harddisk som er veldig kjapp i forhold til HDD disken som sitter i den laptop'en, og CDrom er en utdatert teknologi helt ubrukelig til noe som helst fremover så den plassen kan du like so godt utnytte.

Nei støv er best å fjerne ved å faktisk åpne og rense skikkelig, hår og skit setter seg fast her og der og det får du ikke ut ved å bare spraye trykkluft. Dette er jo en problemstilling du ikke vil ha i starten, men den er uungåelig når det kommer til spill laptops.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...