Bosch Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 (endret) Hei! Var ute å kjørte en tur med en Opel Vectra A 95 mod. Plutselig hørte jeg masse smell bak meg, stoppet med engang på veikanten. Da jeg gikk ut så jeg at eksospotta var knekt av, og at den bare hang der. Har hatt denne bilen i bare noen dager, så var litt vel tilfeldig at det skjedde akkurat nå... Det var ingen problemer å ta den av. Bilen bråkte ikke spesielt mye mere heller. Kan jeg kjøre til og fra jobb slik bilen er nå? Noen som vet hvor mye det kan koste å fikse ny potte, evt sveise denne fast igjen? Her er bilde av understellet, der den knakk av. Her er noen bilder av potta. Bosch Endret 4. juli 2013 av Bosch Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 potta må byttes, men så lenge det ikke er til for mye sjenanse er det ikke farlig å kjøre bilen uten bakpotta. for pris ville jeg tatt kontakt med svendsen eksos e.l, pleier ikke være så galt. Lenke til kommentar
Bosch Skrevet 4. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2013 Får dra dit imorgen å høre. Hva er den store boksen som potta går "igjennom" ? Er det katalysatoren eller? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 nei, det er bakre lyddemper, det er antagelig (hvertfall) 1 til, og en katalysator som vanligvis sitter helt foran like etter der hvor røret går opp til grenrøret. Lenke til kommentar
Bosch Skrevet 4. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2013 Takk for hjelpen! Da skal jeg få dratt den med på verksted i morgen å høre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå