hargr Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Jeg ønsker å overføre store mengder data mellom to pcer som er trådbundet tilkoblet en Zyxel P2812. Tidligere kunne jeg regne med 60-70MB/s overføringshastighet, men plutselig droppet den drastisk og nå får jeg sjelden over 2MB/s... Datamaskinene det gjelder er en laptop og en desktop som kjører hhv. Win7 og Win8.1 preview Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Zyxel P2812 er en 802.11n ruter, dvs 300mbps teoretisk båndbredde. Med 8b/10b encoding vil det gi en maks overføringshastighet på ~30MB/sec. Normalt får en ikke mer enn 130mbps. Uansett er 2MB/sec alt for lavt. Har du sjekket at du har begge adapterene i "n" modus? Lenke til kommentar
hargr Skrevet 4. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2013 Zyxel P2812 er en 802.11n ruter, dvs 300mbps teoretisk båndbredde. Med 8b/10b encoding vil det gi en maks overføringshastighet på ~30MB/sec. Normalt får en ikke mer enn 130mbps. Uansett er 2MB/sec alt for lavt. Har du sjekket at du har begge adapterene i "n" modus? Som jeg skrev over er begge pcer tilkoblet via ethernet-kabel (cat 6, om det skulle være intr). Hastigheten var høy, men plutselig i løpet av en overføring droppet den og har ligget lavt siden. Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 P2812 er en møkkaruter og kneler under høy trafikk. Prøv en restart. Strengt tatt er det vel kun modem delen i P2812 som fungerer tilfredsstillende. Lenke til kommentar
steinhun Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 (endret) P2812 er en møkkaruter og kneler under høy trafikk. Prøv en restart. Strengt tatt er det vel kun modem delen i P2812 som fungerer tilfredsstillende. QFT. Jeg har til gode å møte en P2812 som fungerer tilfredsstillende. Du kan prøve TeraCopy for å se om du får høyere fart med det. Hjelper av og til. Endret 4. juli 2013 av Celeb0rn Lenke til kommentar
hargr Skrevet 4. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2013 Bruker nyeste versjon av TeraCopy. Restart av begge pcer og router gjorde ingen forskjell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå