Svein Oftedal Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Lunde Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Kjekt at du fikk tatt bilde hvor disse staselige fuglene holder fisk i nebbet! Skiller seg ut fra "vanlige" Lunde-bilder dette! Liker! Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Nydelig motiv og skarpt bilde Lenke til kommentar
Terje Solfugl Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Enig med Svein her, veldig god dokumentasjon . Og med tobis i nebbene er det et godt tegn, da denne fiskesorten i tillegg til Lundefuglen er utrydningstruet . 1 Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Nydelig av herr og fru Lunde som har flydd inn med mat til barna sine Rent, klart og levende. Ser hvordan de holder øye med omverdenen. Har vært heldig med tidspunktet, eller planlagt godt når du har kommet når familiene Lunde har økt fra to til flere? Vet du hvor mange barn de pleier få? Bare nysgjerrig Hvor har du tatt bildet utover at det er på en plass med godt og varmt sollys? Er det Runde, eller er du lenger nord? Lenke til kommentar
Svein Oftedal Skrevet 4. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2013 Takk for kommentarer! Etter det jeg kan huske legger lunden i likhet med andre alkefugler bare ett egg årlig. Det er årsaken til at reduserte bestander vokser så sakte. Til gjengjeld kan lunden bli svært gammel, så den tåler noen dårlige hekkeår. Lokasjonen og bildet var ikke planlagt i det hele tatt. Dumpet over en koloni på nordøstre Island en kveld i juni. Var heldig med det meste1 Fuglene og posituren er jeg svært så fornøyd med. teknisk er ikke bildet all verden. Jeg brukte bare et kit zoom-objektiv som ikke holder all verdens klasse. I Norge har mange årsklasser med lundeunger sultet ihjel de seinere år. På Island var det tydeligvis nok mat dette året. Lenke til kommentar
Knut S Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 flott bilde av Lundefuglen og attpåtil tatt på fersken etter de hadde vært i naturens matskap Flott du også kom med litt fakta om lundefuglen og alkefuglen. Her kan man lære mer enn bare fotografering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg