Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nydelig av herr og fru Lunde som har flydd inn med mat til barna sine :) Rent, klart og levende. Ser hvordan de holder øye med omverdenen. Har vært heldig med tidspunktet, eller planlagt godt når du har kommet når familiene Lunde har økt fra to til flere? Vet du hvor mange barn de pleier få? Bare nysgjerrig :) Hvor har du tatt bildet utover at det er på en plass med godt og varmt sollys? Er det Runde, eller er du lenger nord?

Lenke til kommentar

Takk for kommentarer! Etter det jeg kan huske legger lunden i likhet med andre alkefugler bare ett egg årlig. Det er årsaken til at reduserte bestander vokser så sakte. Til gjengjeld kan lunden bli svært gammel, så den tåler noen dårlige hekkeår. Lokasjonen og bildet var ikke planlagt i det hele tatt. Dumpet over en koloni på nordøstre Island en kveld i juni. Var heldig med det meste1 Fuglene og posituren er jeg svært så fornøyd med. teknisk er ikke bildet all verden. Jeg brukte bare et kit zoom-objektiv som ikke holder all verdens klasse. I Norge har mange årsklasser med lundeunger sultet ihjel de seinere år. På Island var det tydeligvis nok mat dette året.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...