Gå til innhold

Samsung investerer massivt beløp i forskning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Takke meg til bedre displayer, sensorer og SoC enn mere "gay" utseende. Det er tross alt ytelse som flytter verden framover, ikke finish utvendig.
Og der har vi enda en person som ikke skjønner hva "design" er. :green:

 

Har prøvd drive litt voksenopplæring her, men skjønner at det er vanskelig å nå frem når folk ikke engang klarer lese.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eg syns det er flott dei brukar meir pengar på design, for den nye "generasjonen" galaxy tablet og telefon ser heilt rævstygge ut. Tab 2 har ekkel ramme med upassande høgtalarar. Tab 3/S3/Note 2 var ein nedtur designmessig med sine prikk like avrunda og breide rammer og tynne home-buttons.

Lenke til kommentar

 

Absolutt best på innovation er lillemansen som sitter i kjellern sin å leker fordi han synes det er moro.

 

Beklagelig at det ikke finnes plass for ham lenger. Små bedrifter er like flinke til å innovere som megafirmaer slik samsung og apple til en broekdel av kostnadene.

 

For innovation av ekstremt komplexe maskinvare som trenger dyrt og avansert utstyr burde statlige universiteter kunne stå tillgjengelige.

Lenke til kommentar
Absolutt best på innovation er lillemansen som sitter i kjellern sin å leker fordi han synes det er moro.

 

Beklagelig at det ikke finnes plass for ham lenger. Små bedrifter er like flinke til å innovere som megafirmaer slik samsung og apple til en broekdel av kostnadene.

Du har absolutt et poeng her og selv Google som følger alt som finnes av teorier om hvordan man øker kreativiteten, og enda litt til, ser man at de stadig må kjøpe opp andres ideer. I Asia har man ikke den samme tradisjonen så det kan være en begrensning for Samsung selv om de internt betaler x tusen personer for å være kreative og plasserer dem i spesielle hus med leker og spesielle møbler.

 

Dette holder altså ikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ser det også er mange her som ikke skjønner hva design er. Design går er ikke bare ut på form og farge, men helt nye konsepter og bruksmønstre og hvordan man kan finne en helt ny teknisk innretning som støtter dette. Google Glass er et eksempel på dette.

 

Ikke skjønner, eller faktisk bruker ordet slik som det er "definert" i dagligtale i dag? Når folk sier en bil har ny design, så er det ikke snakk om at motoren har forbedret innsprøytning feks, det er ingen dekning for å si at folk ikke forstår hva design er, ordet blir brukt på en snever måte i dagligtale.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke skjønner, eller faktisk bruker ordet slik som det er "definert" i dagligtale i dag? Når folk sier en bil har ny design, så er det ikke snakk om at motoren har forbedret innsprøytning feks, det er ingen dekning for å si at folk ikke forstår hva design er, ordet blir brukt på en snever måte i dagligtale.

 

AtW

Noe funksjonalitet vil nødvendigvis også gå under design. Akkurat om innsprøytning er jeg usikker, da jeg ikke har noe designutdannelse.

 

De drev mye med design tidlig på 1900-tallet. Så en dokumentar om tyske ett eller annet hvor minimalisme, Integrasjon av utseende og funksjon hadde store fokus. Veldig interessant dokumentar.

 

Langt om lenge senere så oppfant Sony sin Walkman. Det er design også at man kan bære med seg musikken! Flatpakkede møbler er også et designkonsept som har påvirket oss ekstremt mye. Ikea er jo blitt "konge" på flatpakking f.eks. Om det var de som oppfant det, ja kanskje, men husker ikke helt.

Endret av G
Lenke til kommentar

Design er koreanernes svakhet. De har tradisjonelt hatt det for seg at dess mer dess bedre. Får de dette på stell, så har de en vinner.

En vesentlig ting man gjerne ikke tenker på i førersete når man utvikler noe, det er at folk skal ha glede av å oppdage det sånn enten med en gang, eller som en "gi noe ekstra" sånn litt etter å ha eid dingsen en kortere stund.

 

Litt kjedelig om man finner ut at produktet hadde en smart ekstrafunksjon nær EOL til produktet for å sette det på spissen, eller at man aldri oppdaget det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå til et produkt jeg synes har en vesentlig designfeil som nok dessverre ikke ble oppdaget når de utviklet flasken.

 

Det er et Lilleborg konsernet sitt produkt. Noe vi nesten alle bruker, da de omtrent har en slags kunstig monopolsituasjon på det.

 

Vi har gjerne blitt oppfostret med OMO, Blenda og hva produktene heter.

Så var det noen smartinger som sa la oss krympe flasken.

 

"Vi kan" konsentrere vaskemiddelet slik at kunden får samme dosering som før. Eventuellt kunden kan jo ikke etterprøve det, så man kan jo snyte litt på den nye serien. Eventuellt fra et miljøperspektiv så vil mindre dosering gi en miljøgevinst!

 

Uansett så ble produktet lansert, butikkeierne var fornøyde, produsenten var fornøyd, transportøren var fornøyd, kunden så ut til å være fornøyd.

 

Men var kunden skikkelig fornøyd?

 

Ikke meg. Fordi denne "satans" oppfinnelsen lekker jo!

Man smører jo doseringskorken inn med vaskemiddel enten man vil eller ikke på alle lepper og tetninger. Når man så klemmer korken igjen på denne "lidelsen" så gjør man saken komplett, det oppstår OVERTRYKK inni en så liten flaske.

 

Overtrykket og sølet gjør at store deler av yttersiden blir ulidelig å håndtere. Man må enten spyle kannen innimellom eller leve med KLISSET.

 

Designbrøler!

 

Så får Lilleborg se om de tør å leve med at kundene kanskje kan begynne å se seg om etter alternative leverandører av vaskemiddel. Eller fikse det fort som faen :)

 

Tipper det siste skjer når det går opp for dem.

 

Vi er vanedyr også med vaskemiddel. Det fungerer jo greit, og hvorfor skal jeg da bytte?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...