steffenborge Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Siden 8,1 blir reklamefinansiert så blir det vel gratis da eller? 8.1 blir en gratis oppdatering til windows 8. Men du må uansett ha betalt for windows 8 .. Så jeg er ikke helt sikker på om jeg liker dette ass... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Linux på alt privat. Ingen trenger å lure på hvorfor. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 MS har tydeligvis vil tydeligvis fortelle de som ennå ikke ser på W8 som en flopp et par ting. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 8.1 blir en gratis oppdatering til windows 8. Om noen måneder vil du få 8.1 når du kjøper "Windows 8" - da er det ikke gratis lenger. (Det er akkurat som med Service Packs; men nye koster i Microsoft kan vel ikke bruke de samme ord & uttrykk som forgjengerne. Ikke det at Microsoft er alene om det.) Lenke til kommentar
unwill Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Høres ut som jeg er det eneste på forumet som er positivt til dette. Microsoft har jo blitt vippet av tronen av både Google og Apple, så nå må de jo gjøre noe for å få inntekter. Hvis søkeresultatet er relevant har jeg ikke noe imot å få "reklame". Det spørs helt hvordan de implementerer det og viser det. Kommer det godt fram at det er reklame, og bare tekstlig (og ikke video/lyd) så går det bra. Om OS kan bli billigere og tilslutt gratis pga reklamene er også et pluss Jeg søkte nå med både bing og google og ser at det faktisk er ganske mye mere reklame hos Google enn hos Bing (sikkert noe med at færre kjøper annonser fra Bing). 1 Lenke til kommentar
Snøspade Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Nå har jeg aldri brukt noen av Windows 8 sine Metro-apps, men hvis de skal kline reklame inn i operativsystemet som jeg har KJØPT? Hva er dette, Facebook OS? Lenke til kommentar
fenele Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Heh. Ubuntu ligger langt foran MS i løypa her. Nei. Ubuntu er full av spyware og er like ille som Windows; det dukker opp søketreff i Amazon på samme måte og alle lokale søk sendes til eksterne servere.. Skal man bruke en GNU/Linux distro for desktops velger man noe annet som *buntu(-U), Debian eller Fedora for å nevne noen. 1 Lenke til kommentar
qwert Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Ja? De var da så absolutt "langt foran i løypa". Mer enn et år tidligere ute (når 8.1 slippes offisielt) med annonseintegrert "smartsøk" direkte fra desktop. Men det burde vært en "winky" heller enn et vanlig smilefjes. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Obligatorisk reklame i et kommersielt OS er i mine øyne totalt uakseptabelt. Hva gjelder det som finnes i Ubuntu så er det mulig å deaktivere og ledd i tanken om at søket skal dekke "alt". Dvs lokalt i tillegg til tjenester som f.eks Imdb, Flickr, Amazon osv. Om de klarer å tjene litt penger på integrasjonen så har jeg forståelse for det så lenge det er snakk om relevante treff og ikke betale for prioritet. I bakhodet må man også ha at Ubuntu er gratis. Så lenge dette er opt-out er det forsvarlig 2 Lenke til kommentar
G Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Uff, enda en måte at malware kan snike seg inn i maskinen på !? For det er vel ofte slik, at jo mer åpninger man lager jo mer dritt kan potensiellt strømme inn. Lenke til kommentar
TheMoose Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Hvis jeg ikke tar feil, så kan man slå av Web søkingen, og bare søke lokalt. Man vil da ikke få noe reklame. Du kan da isteden åpne nettleseren og skrive søket i Google og få Google sin reklame i stedet hvis det får deg til å føle deg bedre. Hvis man bruker Android og søker på Google får man da opp reklame i søket? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 (endret) Enda en grunn for å holde seg til 7/Vista! Hvis jeg ikke tar feil, så kan man slå av Web søkingen, og bare søke lokalt. Man vil da ikke få noe reklame. Du kan da isteden åpne nettleseren og skrive søket i Google og få Google sin reklame i stedet hvis det får deg til å føle deg bedre. Hvis man bruker Android og søker på Google får man da opp reklame i søket? Men så har jo folk BETALT for Windows 8, og det er ikke noe mening i det du sier da. Endret 4. juli 2013 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
frodeskibrek Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Mange av de samme som tidligere har lovprist Windows 8 opp i skyene,ser jeg har snudd i dette kommentarfeltet...enten det kan deaktiveres eller ikke...Takke meg til Win 7 !.. Artig å se folk begynner å få reklame langt opp i halsen akkurat som meg :-) Lenke til kommentar
frodeskibrek Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Herremin, tvangsreklame høres mest ut som en Egon Olsen plan. Håper for MS sin del at dette kun gjelder Home versjonene, ser liksom ikke for meg at det blir særlig vellykka i kontormiljøer... Ingeniørene burde få tilbake noe av kontrollen der borte før markedsavelingen rekker å kjører skuta helt i dass. Håper det gjelder ALLE versjoner. Skal jaggu ikke ha noe WIN 8 , hvis billigste versjon er neddynget med reklame ! Da takke meg til Win 7 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Og dette skal være en del av ett operativsystem de tar betalt for. M$ kan råtne i hælvete med win 8.1 Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Istédenfor å kjøpe PC med Windows 8, kjøpte jeg meg en Dell med Windows 7. Og jeg angrer ikke et sekund! Høres ut som jeg er det eneste på forumet som er positivt til dette. Microsoft har jo blitt vippet av tronen av både Google og Apple, så nå må de jo gjøre noe for å få inntekter. Hvis søkeresultatet er relevant har jeg ikke noe imot å få "reklame". Det spørs helt hvordan de implementerer det og viser det. Kommer det godt fram at det er reklame, og bare tekstlig (og ikke video/lyd) så går det bra. Om OS kan bli billigere og tilslutt gratis pga reklamene er også et pluss Jeg søkte nå med både bing og google og ser at det faktisk er ganske mye mere reklame hos Google enn hos Bing (sikkert noe med at færre kjøper annonser fra Bing). Det har du jammen meg et poeng i. Jeg håper at Microsoft en dag vipper Apple av tronen, når det gjelder nettbrett og smarttelefoner. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Ser bare mindre og mindre grunner til at jeg skal gå over til Windows 8. Lurer på hva disse hodene i MS tenker når de kommer med slike forslag, og når en ser på digitale patenter de har registrert i det siste. Skulle tro de har et tett samarbeid med norske politikere om å komme opp med de mest håpløse forslagene. Bare tulla, Jens. Du2cool. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Skulle tro de har et tett samarbeid med norske politikere om å komme opp med de mest håpløse forslagene. Ja, selvfølgelig! Windows "Blue" var selvsagt en referanse til det kommende regjeringspartiet med den blå fargen. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Microsoft klager over scroogled? *le* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå