Gå til innhold

Eskil Pedersen - noe mer enn en uspiselig drittunge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Båtflykteren som lot masse ungdommer bli igjen med en massemorder, for å redde sitt usle skinn!

Dette er altså da en person som skal bli Arbeiderpartiets neste statsminister.

Jeg håper at det han gjorde på Utøya aldri vil bli glemt. Mange lurer på hvor mange liv som kunne vært reddet om Eskil Pedersen, som skulle vært ungdommenes leder og beskytter, hadde tatt ansvar og fått med seg så mange som mulig i den skuddsikre båten han rømte med. En voksen leder og attpåtil en som har ansvaret for ungdommenes sikkerhet skal ikke stikke av som førstemann! Stikker ledere for soldatgrupper i Afghanistan av i krigssonen for å la sine medsoldater dø?

 

En slik person betror norske foreldre sine barns liv og helse ved å akseptere ham som fortsatt AUF-leder. Det er utrolig at noen fortsatt har tillit til denne personen.

Igjen er han ute for å mele sin egen kake. Håpet om å bli norges neste AP-statsminister er der fortsatt.

Folkens, ikke glem hva han gjorde 22. juli. Mange ungdommer kunne kanskje fortsatt vært i live hvis han hadde gjort plikten sin.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Båtflykteren som lot masse ungdommer bli igjen med en massemorder, for å redde sitt usle skinn!

Dette er altså da en person som skal bli Arbeiderpartiets neste statsminister.

Jeg håper at det han gjorde på Utøya aldri vil bli glemt. Mange lurer på hvor mange liv som kunne vært reddet om Eskil Pedersen, som skulle vært ungdommenes leder og beskytter, hadde tatt ansvar og fått med seg så mange som mulig i den skuddsikre båten han rømte med. En voksen leder og attpåtil en som har ansvaret for ungdommenes sikkerhet skal ikke stikke av som førstemann! Stikker ledere for soldatgrupper i Afghanistan av i krigssonen for å la sine medsoldater dø?

 

En slik person betror norske foreldre sine barns liv og helse ved å akseptere ham som fortsatt AUF-leder. Det er utrolig at noen fortsatt har tillit til denne personen.

Igjen er han ute for å mele sin egen kake. Håpet om å bli norges neste AP-statsminister er der fortsatt.

Folkens, ikke glem hva han gjorde 22. juli. Mange ungdommer kunne kanskje fortsatt vært i live hvis han hadde gjort plikten sin.

 

Står det i stillingsbeskrivelsen hans at han skulle være deres "beskytter"?

 

Forøvrig så er det vell en grunn til at Eskil er ungdomsleder og ikke lagfører?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kapteinen skal være den siste som forlater sitt synkende skip. Selvfølgelig hadde Eskil Pedersen som en voksen person og leder av AUF ansvar for ungdommene! Når han da som leder stikker av i den eneste skuddsikre båten, mens campingfolk risikerer livet sitt for å plukke opp skrekkslagne ungdom i vannet, ja da er det noe alvorlig galt. Det er denne hendelsen her som gjør Eskil uspiselig. Egoistisk og feigt gjort er det. Men en hederspris fra LO, det fortjener han! http://www.dagbladet.no/2013/05/03/nyheter/lo/innenriks/lo-kongressen_2013/arbeidsliv/26975940/

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Eg har i mot få politikera her i Noreg, sjølv dei eg er veldig ueinig med. Men denne karen må eg sei eg synes er heilt motbydelig sjølv på eit personlig nivå. Tvilar sterkt på at han er lenger i politikken enn i fire år til, då er nok han ute av den for godt.

Lenke til kommentar

http://touch.vg.no/a...?artid=10111767

 

Det er ikke en anledning herr Pedersen ikke bruke til å slenge dritt om opposisjonen og andre partier uten å ha feiet så mye for egen dør. AUF er idag for første gang på sommerleir siden dagen di fleste fortsatt husker, og uten å nevne det med ett ord bruker Pedersen anledning til å kritisere Høyre og FRP for deres politikk og mulige regjeringssamarbeid, er ikke dette litt uetisk?

 

Det har i fra AUF sin side blitt talt mye om ytringsfrihet og at alle skal få komme med sin mening er viktig, men da burde dem faktisk også respektere nesten 50% av norges befolkning sin mening også.

 

Er dette en forvokst drittunge som snart burde finne sin plass i samfunnet? Han har ikke bidratt nevneverdig for AUF eller AP så vidt jeg kan finne av meritter på gutten.

 

Vel, i det minste bruker han kun verbale ord istedenfor gjødsel-bomber eller maskingevær for å markere sitt budskap. Jeg kan ikke si dette for alle (eks)representanter av ungdomspartier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Båtflykteren som lot masse ungdommer bli igjen med en massemorder, for å redde sitt usle skinn!

Dette er altså da en person som skal bli Arbeiderpartiets neste statsminister.

Jeg håper at det han gjorde på Utøya aldri vil bli glemt. Mange lurer på hvor mange liv som kunne vært reddet om Eskil Pedersen, som skulle vært ungdommenes leder og beskytter, hadde tatt ansvar og fått med seg så mange som mulig i den skuddsikre båten han rømte med. En voksen leder og attpåtil en som har ansvaret for ungdommenes sikkerhet skal ikke stikke av som førstemann! Stikker ledere for soldatgrupper i Afghanistan av i krigssonen for å la sine medsoldater dø?

 

En slik person betror norske foreldre sine barns liv og helse ved å akseptere ham som fortsatt AUF-leder. Det er utrolig at noen fortsatt har tillit til denne personen.

Igjen er han ute for å mele sin egen kake. Håpet om å bli norges neste AP-statsminister er der fortsatt.

Folkens, ikke glem hva han gjorde 22. juli. Mange ungdommer kunne kanskje fortsatt vært i live hvis han hadde gjort plikten sin.

 

Jeg lurer på hvor "modige" Per Sandberg, Siv Jensen eller Tybing Gjedde ville vært dersom det hadde vært en gærning fra ytre venstre som hadde gått amok på et FpU-møtet. Husker jeg riktig ville de ikke engang stille opp for overgrepsofrene til Birkedal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det blir omtrent det samme som å dra det ut i at så lenge han er en del av folketrygden er vedkommende en bror for oss alle.

 

Han skal i alle fall en ting - han trakk ikke inn Utøya-massakeren en eneste gang (kanskje til enorm skuffelse for alle frp-erne?), og følger man nøyere med i tråden er det som regel Ap-hatere som tok opp Utøya først.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Han skal i alle fall en ting - han trakk ikke inn Utøya-massakeren en eneste gang (kanskje til enorm skuffelse for alle frp-erne?), og følger man nøyere med i tråden er det som regel Ap-hatere som tok opp Utøya først.

 

Nei, han var ei heller aldri innom noe politisk.

 

Edit; jeg er ingen AP hater, jeg er uenig i noen enkle ting i politikken deres, men dem er et bra psrti med mange gode verdier.

Endret av Priim
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Han var innom det politiske til opposisjonen, og selv om det var komplett mangelvare på opplysninger om Ap-politikk, var det han sa om Høyreskrittspartiets politikk ikke så langt ifra sannheten.

 

Kva er det f.eks. som skal tilsei at kvinner får mindre rettigheter enn menn dersom man får ein borgerlig regjering? Dette har ingen snev av fornuft.

Lenke til kommentar

 

 

Han skal i alle fall en ting - han trakk ikke inn Utøya-massakeren en eneste gang (kanskje til enorm skuffelse for alle frp-erne?), og følger man nøyere med i tråden er det som regel Ap-hatere som tok opp Utøya først.

 

For en gangs skyld er vi helt enige. Ap og auf har kanskje tjent mye, rent politisk, på 22. Juli, men de har skjeldent/aldri brukt det som hersketeknikk, og det står det absolutt respekt av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

For en gangs skyld er vi helt enige. Ap og auf har kanskje tjent mye, rent politisk, på 22. Juli, men de har skjeldent/aldri brukt det som hersketeknikk, og det står det absolutt respekt av.

 

Det har dem gjort i form av at faktisk AUF gikk frem og frontet hvor farlig di som hadde tilknytning til FRP og andre høyre orienterte partier faktisk er.

Lenke til kommentar

Kva er det f.eks. som skal tilsei at kvinner får mindre rettigheter enn menn dersom man får ein borgerlig regjering? Dette har ingen snev av fornuft.

 

Det spør du meg? Jeg har ikke sagt at kvinner vil bli mer diskriminert enn vanlig om de borgerlige i makten. Kjønnsdiskrimineringen vil nok fortsette på samme måte som i dag. Men diskriminering mot enkelte minoriteter, derimot, har jeg mine tvil at de vil gå ned etter regjeringsskifte med tanke på at vil få anti-multikulturalister sittende i regjering.

 

Det har dem gjort i form av at faktisk AUF gikk frem og frontet hvor farlig di som hadde tilknytning til FRP og andre høyre orienterte partier faktisk er.

 

Har de? Når, hvem og hvor?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det har dem gjort i form av at faktisk AUF gikk frem og frontet hvor farlig di som hadde tilknytning til FRP og andre høyre orienterte partier faktisk er.

 

Ærlig talt, de hadde alle muligheter til å utnytte det fullt til å sverte alle andre. Det gjorde de ikke. Gi dem bå i allefall det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...