Gå til innhold

Eskil Pedersen - noe mer enn en uspiselig drittunge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://touch.vg.no/a...?artid=10111767

 

Det er ikke en anledning herr Pedersen ikke bruke til å slenge dritt om opposisjonen og andre partier uten å ha feiet så mye for egen dør. AUF er idag for første gang på sommerleir siden dagen di fleste fortsatt husker, og uten å nevne det med ett ord bruker Pedersen anledning til å kritisere Høyre og FRP for deres politikk og mulige regjeringssamarbeid, er ikke dette litt uetisk?

Det er rart han ikke gjør det.

Og denne enkle og dumme retorikken hans tror jeg han vil tape ganske mye på.

Folk er smartere enn som så.

 

Sist gang han sa noe dumt så snakket han om Ringenes Herre. Han sa følgende:

 

«Denne valgkampen er litt som Lord of the rings. Det er en kamp mellom det gode og det onde. Man har Aragorn og Gandalf, som er Jens Stoltenberg og Trond Giske, som kjemper for det gode. Så har man Sauron og Saruman på den andre siden, som er Siv Jensen og Erna Solberg. Da er det vel klart at Siv Jensen er Sauron»

 

Les den utrolig gode artikkelen skrevet av Ove Vanebo under. Svært godt og reflektert innlegg som tar for seg AUF-lederens utsagn på en grunndig, ordentlig og imponerende måte.

 

http://www.minervanett.no/om-det-onde-det-gode-politikk-og-ringenes-herre/

 

Det har i fra AUF sin side blitt talt mye om ytringsfrihet og at alle skal få komme med sin mening er viktig, men da burde dem faktisk også respektere nesten 50% av norges befolkning sin mening også.

Det som er problemet er når man begynner å definere seg selv og sine egne som "de gode", og meningsmotstanderne som "de onde". Det er også veldig farlig tankegang tror jeg.

 

Er dette en forvokst drittunge som snart burde finne sin plass i samfunnet?

Ja... Jeg vil tro at han også er en tragedie for Arbeiderpartiet også, uten at jeg tar det så veldig tungt må jeg innrømme. :) Han gjenspeiler uansett APs politikk ganske godt egentlig, og hvordan man tenker innad i partiet. Dette er jo deres leder, altså den personen de helst vil at skal repressentere seg selv og sine egne meninger. Så dette sier egentlig veldig mye om ungdomspartiet i sin helhet...

 

Prøv for eksempel å sammenlikne Eskild Pedersen med Unge Venstres leder: Sveinung Rotevatn. Ganske stor forskjell, sant? :p

 

En smule mer veltalende og intelligent? =)

Han har ikke bidratt nevneverdig for AUF eller AP så vidt jeg kan finne av meritter på gutten.

Nei... Jeg vil tro han ødelegger mer enn han bygger opp...
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg synes det er vanskelig å sette fingeren på akkurat hva, men Eskil Pedersen fremstår for meg som ett veldig dårlig kort for AP og AUF å spille i valgkampen. Utspillene hans er jevnt over svake, noen grenser til det komiske, og utifra det jeg har sett av han mangler han noen som helst form for karisma eller utstråling. Da hjelper det ikke særlig på med enkelte småfemi fakter. Faktisk, må jeg innrømme at jeg rett og slett synes han er en politiker det er litt ubehagelig å se i taler og debatter.

 

Jeg tror mye av grunnen til at han frontes så mye er tragedien for ett par år tilbake, men jeg tror samtidig det kommer til å virke mot sin hensikt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Det er rart han ikke gjør det.

Og denne enkle og dumme retorikken hans tror jeg han vil tape ganske mye på.

Folk er smartere enn som så.

 

Sist gang han sa noe dumt så snakket han om Ringenes Herre. Han sa følgende:

 

«Denne valgkampen er litt som Lord of the rings. Det er en kamp mellom det gode og det onde. Man har Aragorn og Gandalf, som er Jens Stoltenberg og Trond Giske, som kjemper for det gode. Så har man Sauron og Saruman på den andre siden, som er Siv Jensen og Erna Solberg. Da er det vel klart at Siv Jensen er Sauron»

 

Les den utrolig gode artikkelen skrevet av Ove Vanebo under. Svært godt og reflektert innlegg som tar for seg AUF-lederens utsagn på en grunndig, ordentlig og imponerende måte.

 

http://www.minervanett.no/om-det-onde-det-gode-politikk-og-ringenes-herre/

 

Det som er problemet er når man begynner å definere seg selv og sine egne som "de gode", og meningsmotstanderne som "de onde". Det er også veldig farlig tankegang tror jeg.

 

 

Ja... Jeg vil tro at han også er en tragedie for Arbeiderpartiet også, uten at jeg tar det så veldig tungt må jeg innrømme. :) Han gjenspeiler uansett APs politikk ganske godt egentlig, og hvordan man tenker innad i partiet. Dette er jo deres leder, altså den personen de helst vil at skal repressentere seg selv og sine egne meninger. Så dette sier egentlig veldig mye om ungdomspartiet i sin helhet...

 

Prøv for eksempel å sammenlikne Eskild Pedersen med Unge Venstres leder: Sveinung Rotevatn. Ganske stor forskjell, sant? :p

 

En smule mer veltalende og intelligent? =)

Nei... Jeg vil tro han ødelegger mer enn han bygger opp...

 

Joda, for min del må han bare styre på, Arbeiderpartiet annerkjenner jo han ikke plass på Stortinget så kan jo være noe i det..

 

Jeg har aldri forstått hensikten med ungdomsparti, det virker for meg litt meningsløst så kan ikke si så mye om unge venstre sin leder, men at man ikke har hørt noe betyr stort sett lite kontroversiell, kan være jeg tar feil.

 

Men AUF har alltid fått mye spalteplass av den enkle grunn at det er en stor organisasjon, dog har dem fått ufortjent mye spalteplass der det viser fram hvordan dem egentlig fronter seg selv og sitt moderparti, jeg har mine uenigheter med Arbeiderpartiet, men dem har alltid vært saklige og holdt et godt politisk nivå, så dette er nok bsre ett nytt lavmål.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ungdomsparti handler om å lære ungdom praktisk politikk, med lav inngangsterskel og uten for store konsekvenser om de driter seg ut. Jeg synes det er en god idé, og det sørger for friske innspill i den politiske debatten med jevne mellomrom.

Endret av Herr Brun
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Politisk sommerleir aka. indoktrineringsleir.

 

Det tror jeg ikke. De menneskene som drar på sommerleir med AUF er nok folk som allerede har omfavnet sosialismen. Men på sommerleir har de den fordelen at de kan utveksle billige fraser man kan bruke i mangel på virkelige argumenter i en diskusjon og sammen kan være enige om hvor onde borgerlige partier er.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det er ikke en anledning herr Pedersen ikke bruke til å slenge dritt om opposisjonen og andre partier uten å ha feiet så mye for egen dør. AUF er idag for første gang på sommerleir siden dagen di fleste fortsatt husker, og uten å nevne det med ett ord bruker Pedersen anledning til å kritisere Høyre og FRP for deres politikk og mulige regjeringssamarbeid, er ikke dette litt uetisk?

Nei,jeg ser ikke det uetiske i det. Det kalles valgkamp. Velgerne får vurdere hvem de vil belønne med sin stemme.

 

Det har i fra AUF sin side blitt talt mye om ytringsfrihet og at alle skal få komme med sin mening er viktig, men da burde dem faktisk også respektere nesten 50% av norges befolkning sin mening også.

Nei. Så lenge vi får komme med vår mening, behøver ikke AUF å respektere den. Akkurat som jeg ikke behøver å respektere deres. (Og takk for det.)

 

Er dette en forvokst drittunge som snart burde finne sin plass i samfunnet? Han har ikke bidratt nevneverdig for AUF eller AP så vidt jeg kan finne av meritter på gutten.

Det får de som er opptatt av å diskutere person svare på. Jeg sier som alltid i slike tråder:

 

"Great minds discuss ideas; average minds discuss events; small minds discuss people." - Eleanor Roosevelt

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Politisk sommerleir aka. indoktrineringsleir.

Vi lar oss alle "indoktrinere", gjennom vårt valg av aviser og TV-progrmmer, hvilke forum vi deltar på, og så videre. At "like barn" finner sammen for felles hygge og nytte er helt naturlig. Det er ikke noe galt i det.

 

Budskapet som forkynnes på slike leire kan selvsagt være galt på ulike måter (faktuelt eller moralsk), men det er en annen sak.

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...